Oldboy

1,5

Αρκετά πιστό κι εντελώς αδέξιο ριμέικ της cult επιτυχίας του Παρκ Τσαν-Γουκ.

Oldboy

Ένας αμοραλιστής διαφημιστής πέφτει θύμα απαγωγής και κρατείται έγκλειστος σε ένα δωμάτιο για 20 χρόνια χωρίς να ξέρει γιατί. Όταν ελευθερώνεται προσπαθεί να βρει την κόρη του, η οποία ήταν τριών ετών όταν εκείνος εξαφανίστηκε αλλά και τον άνθρωπο που οργάνωσε την απάνθρωπη τιμωρία του. Αρκετά πιστό κι εντελώς αδέξιο ριμέικ της cult επιτυχίας του Παρκ Τσαν-Γουκ.

Oldboy - εικόνα 1

Το 2003, ξεκινώντας από ένα γιαπωνέζικο manga και με αναφορές στην αρχαία τραγωδία αλλά και το σαιξπηρικό κύκλο αίματος, ο βιρτουόζος Νοτιοκορεάτης Παρκ Τσαν-Γουκ («Δίψα», «Stoker») σκηνοθέτησε με οπερατικό ύφος κι έντονο στιλιζάρισμα ένα βίαιο δραματικό θρίλερ, το οποίο απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο του Φεστιβάλ Κανών. Η «επιθετική» σκηνοθετική δεξιοτεχνία του Παρκ και το σοκαριστικό θέμα του (η τελική ανατροπή αγγίζει θέματα-ταμπού) μετέτρεψαν γρήγορα το «Oldboy» σε cult ταινία αναφοράς και διεθνή επιτυχία, με την οποία ήταν σαφές πως το Χόλιγουντ δεν θα αργούσε να «αναμετρηθεί».
Το σχέδιο του αγγλόφωνου ριμέικ έφτασε στα χέρια του Σπάικ Λι μέσω της σεναριακής διασκευής του Μαρκ Προτόσεβιτς, ο οποίος έχει υπογράψει και το «Κελί» με την Τζένοφερ Λόπεζ, και το «Ζωντανός Θρύλος» με τον Γουίλ Σμιθ. Πιστότερος στο graphic novel των Γκάρον Τσουτσίγια και Νομπουάκι Μινεγκίσι παρά στο φιλμ του Παρκ Τσαν-Γουκ, ο Προτόσεβιτς μεταφέρει τη δράση στη Νέα Ορλεάνη του 1993 και μετατρέπει τον ήρωα σε έναν αμοραλιστή και φίλο των καταχρήσεων διαφημιστή, με διαλυμένο γάμο και μια τρίχρονη κόρη, ο οποίος ένα βράδυ απάγεται από αγνώστους. Θα ξυπνήσει σε ένα δωμάτιο από όπου δεν υπάρχει διέξοδος, ενώ από μια θυρίδα τού σερβίρονται ντάμπλινγκ ως το τακτικό γεύμα του. Χωρίς ποτέ να μάθει το λόγο του εγκλεισμού του, θα πληροφορηθεί από την τηλεόραση πως είναι ο μοναδικός ύποπτος για το βίαιο φόνο της γυναίκας του και θα δει την κόρη του Μία να μεγαλώνει σε ανάδοχη οικογένεια.

Oldboy - εικόνα 2

Έπειτα από 20 χρόνια, και πάλι εντελώς ανεξήγητα, θα ελευθερωθεί και θα επιστρέψει στην καθημερινή ζωή προσπαθώντας να βρει τη Μία αλλά και τον άνθρωπο που οργάνωσε την απάνθρωπη τιμωρία του. Εκτός φόρμας εδώ και… δεκαετίες, ο φυλετικός ακτιβιστής, προβοκάτορας και δημιουργός κάποτε του «Κάνε το Σωστό» Σπάικ Λι προσπαθεί να φέρει στα νερά του ένα ιδεολογικά ριψοκίνδυνο εγχείρημα (ο ρόλος του απαγωγέα/τιμωρού), το οποίο είχε διασωθεί κινηματογραφικά χάρη στην ασιατικής κοπής μπαρόκ υπερβολή του αλλά και το διαβρωτικό μαύρο χιούμορ που υπονόμευε έξυπνα το γκροτέσκο, βίαιο προσωπείο του.
Εδώ όχι μόνον η σοβαροφάνεια περισσεύει, αλλά καθώς η διάχυτη γραφικότητα (από την εικονογραφία μέχρι τους χαρακτήρες) κολλάει άσχημα στον αμερικανικής αισθητικής νατουραλισμό, το αποτέλεσμα ξεφεύγει στην αδέξια παρωδία. Επιπλέον είναι απορίας άξιον πως όλες οι σεναριακές αλλαγές δεν κουβαλούν ίχνος έμπνευσης, με την πορεία του ήρωα προς την εξιλέωση να έχει προσλάβει απλοϊκά χριστια­νικές διαστάσεις και την ερμηνεία του Τζος Μπρόλιν να βρίσκεται σε άλλο μήκος κύματος από τον αυτοκαταστροφικά παθιασμένο ­χαρακτήρα του. Oh boy…

Η ταινία θα προβάλλεται από την ­Κυριακή του Πάσχα.
ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Oldboy

1,5
  • Θρίλερ
  • 2013
  • Διάρκεια: 104 '
  • Σπάικ Λι

Ένας αμοραλιστής διαφημιστής πέφτει θύμα απαγωγής και κρατείται έγκλειστος σε ένα δωμάτιο για 20 χρόνια χωρίς να ξέρει γιατί. Όταν ελευθερώνεται προσπαθεί να βρει την κόρη του, η οποία ήταν τριών ετών όταν εκείνος εξαφανίστηκε αλλά και τον άνθρωπο που οργάνωσε την απάνθρωπη τιμωρία του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.