Δυο αστυνομικοί του Κέιπ Τάουν, ένας μοναχικός, εργασιομανής μαύρος με τραύματα από την περίοδο του απαρτχάιντ και ένας ψυχολογικά ασταθής, φίλος των καταχρήσεων λευκός, καλούνται να εξιχνιάσουν τη δολοφονία μιας νεαρής κοπέλας. Η πορεία των ερευνών θα τους οδηγήσει στο κύκλωμα διακίνησης ενός νέου ναρκωτικού, πίσω από το οποίο κρύβεται μια πολύ μεγαλύτερη και διεθνής συνωμοσία. Αστυνομικό θρίλερ που πατά αδέξια πάνω στα κλισέ του είδους, αναπαριστά όμως πειστικά την εξαθλιωμένη, δέσμια των παρελθόντων αμαρτημάτων της νοτιοαφρικανική πραγματικότητα.
Αγγλόφωνη, αλλά γαλλική συμπαραγωγή, η ταινία που έκλεισε επίσημα το περσινό Φεστιβάλ Κανών είναι ένα μοντέρνο αστυνομικό θρίλερ που εξελίσσεται στη Νότια Αφρική, βασισμένο σε μυθιστόρημα του σπεσιαλίστα του είδους Καρίλ Φερέ. Η υπόθεσή του στήνεται πάνω στο κλασικό σχήμα των δύο αταίριαστων αστυνομικών –εδώ ένας μοναχικός, εργασιομανής μαύρος με τραύματα από την περίοδο του απαρτχάιντ κι ένας ψυχολογικά ασταθής λευκός, φίλος των καταχρήσεων–, οι οποίοι καλούνται να εξιχνιάσουν τη δολοφονία μιας νεαρής κοπέλας.
Η πορεία των ερευνών θα τους οδηγήσει στο κύκλωμα διακίνησης ενός νέου ναρκωτικού με έντονες παρενέργειες, το οποίο διοχετεύεται στους νεαρούς και φτωχούς μαύρους. Αποκαλύπτοντάς το, το αστυνομικό δίδυμο, που έχει γίνει πλέον τρίδυμο με την προσθήκη μιας απρόσμενα δυναμικής ντετέκτιβ γραφείου, θα διαπιστώσει ότι πίσω από αυτό κρύβεται μια πολύ μεγαλύτερη και διεθνής συνωμοσία, άμεσα συνδεδεμένη με τη σκοτεινή ιστορία της ταραγμένης αυτής αφρικανικής χώρας.
Ο Ζερόμ Σαλ (των δύο wannabe τζεϊμσμποντικών «Largo Winch») διεκπεραιώνει επαγγελματικά και απρόσωπα μια δοκιμασμένη συνταγή, η οποία προσπαθεί να θίξει κοινωνικά και πολιτικά θέματα αναπαριστώντας αρκετά πειστικά την εξαθλιωμένη, δέσμια των παρελθόντων αμαρτημάτων της νοτιοαφρικανική πραγματικότητα. Τα διλήμματα περί τιμωρίας και συγχώρεσης τίθενται επιτακτικά, η βία επιβάλλεται από παντού ως η μόνη λύση και η αντίθεση προνομιούχων λευκών και υπόδουλων μαύρων συνεχίζει να υφίσταται.
Αν όμως η ταινία του Σαλ καταφέρνει να επισημάνει, έστω και ξώφαλτσα, πολλά από αυτά τα καυτά προβλήματα που περικυκλώνουν την πλοκή, δεν καταφέρνει να ξεφύγει από την προκάτ ψυχολογική ανάλυση των χαρακτήρων, τις αδέξιες σεναριακές συμπτώσεις και την αφηγηματική απλοϊκότητα. Υπάρχουν κάποιες καλοστημένες σκηνές (η τελική «καταδίωξη» στην έρημο) αλλά κι ένα σωρό υποπλοκές που αποπροσανατολίζουν το βασικό στόρι, όπως αυτή με την άρρωστη σύζυγο του δολοφονημένου αστυνομικού, αχρείαστοι διδακτισμοί (ο κακός, πλούσιος οδοντίατρος) και καταιγισμός σφαιρών που αδικαιολόγητα δεν βρίσκουν στόχο, οδηγώντας έτσι την ισχνή από σασπένς και χορτάτη από ευκολίες περιπέτεια στην άνιση μετριότητα.
Γαλλία, Νότια Αφρική. 2013. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: ODEON.
Περισσότερες πληροφορίες
Το Ακρωτήρι της Βίας
Δυο αστυνομικοί του Κέιπ Τάουν, ένας μοναχικός, εργασιομανής μαύρος με τραύματα από την περίοδο του απαρτχάιντ και ένας ψυχολογικά ασταθής λευκός, φίλος των καταχρήσεων, καλούνται να εξιχνιάσουν τη δολοφονία μιας νεαρής κοπέλας. Η πορεία των ερευνών θα τους οδηγήσει στο κύκλωμα διακίνησης ενός νέου ναρκωτικού, πίσω από το οποίο κρύβεται μια πολύ μεγαλύτερη και διεθνής συνωμοσία.