Το Ακρωτήρι της Βίας

2

Αστυνομικό θρίλερ που πατά αδέξια πάνω στα κλισέ του είδους, αναπαριστά όμως πειστικά την εξαθλιωμένη, δέσμια των παρελθόντων αμαρτημάτων της νοτιοαφρικανική πραγματικότητα.

Το Ακρωτήρι της Βίας

Δυο αστυνομικοί του Κέιπ Τάουν, ένας μοναχικός, εργασιομανής μαύρος με τραύματα από την περίοδο του απαρτχάιντ και ένας ψυχολογικά ασταθής, φίλος των καταχρήσεων λευκός, καλούνται να εξιχνιάσουν τη δολοφονία μιας νεαρής κοπέλας. Η πορεία των ερευνών θα τους οδηγήσει στο κύκλωμα διακίνησης ενός νέου ναρκωτικού, πίσω από το οποίο κρύβεται μια πολύ μεγαλύτερη και διεθνής συνωμοσία. Αστυνομικό θρίλερ που πατά αδέξια πάνω στα κλισέ του είδους, αναπαριστά όμως πειστικά την εξαθλιωμένη, δέσμια των παρελθόντων αμαρτημάτων της νοτιοαφρικανική πραγματικότητα.

Το Ακρωτήρι της Βίας - εικόνα 1

Αγγλόφωνη, αλλά γαλλική συμπαραγωγή, η ταινία που έκλεισε επίσημα το περσινό Φεστιβάλ Κανών είναι ένα μοντέρνο αστυνομικό θρίλερ που εξελίσσεται στη Νότια Αφρική, βασισμένο σε μυθιστόρημα του σπεσιαλίστα του είδους Καρίλ Φερέ. Η υπόθεσή του στήνεται πάνω στο κλασικό σχήμα των δύο αταίριαστων αστυνομικών –εδώ ένας μοναχικός, εργασιομανής μαύρος με τραύματα από την περίοδο του απαρτχάιντ κι ένας ψυχολογικά ασταθής λευκός, φίλος των καταχρήσεων–, οι οποίοι καλούνται να εξιχνιάσουν τη δολοφονία μιας νεαρής κοπέλας.
Η πορεία των ερευνών θα τους οδηγήσει στο κύκλωμα διακίνησης ενός νέου ναρκωτικού με έντονες παρενέργειες, το οποίο διοχετεύεται στους νεαρούς και φτωχούς μαύρους. Αποκαλύπτοντάς το, το αστυνομικό δίδυμο, που έχει γίνει πλέον τρίδυμο με την προσθήκη μιας απρόσμενα δυναμικής ντετέκτιβ γραφείου, θα διαπιστώσει ότι πίσω από αυτό κρύβεται μια πολύ­ μεγαλύτερη και διεθνής συνωμοσία, άμεσα συνδεδεμένη με τη σκοτεινή ιστορία της ταραγμένης αυτής αφρικανικής χώρας.

Το Ακρωτήρι της Βίας - εικόνα 2

Ο Ζερόμ Σαλ (των δύο wannabe τζεϊμσμποντικών «Largo Winch») διεκπεραιώνει επαγγελματικά και απρόσωπα μια δοκιμασμένη συνταγή, η οποία προσπαθεί να θίξει κοινωνικά και πολιτικά θέματα αναπαριστώντας αρκετά πειστικά την εξαθλιωμένη, δέσμια των παρελθόντων αμαρτημάτων της νοτιοαφρικανική πραγματικότητα. Τα διλήμματα περί τιμωρίας και συγχώρεσης τίθενται επιτακτικά, η βία επιβάλλεται από παντού ως η μόνη λύση και η αντίθεση προνομιούχων λευκών και υπόδουλων μαύρων συνεχίζει να υφίσταται.
Αν όμως η ταινία του Σαλ καταφέρνει να επισημάνει, έστω και ξώφαλτσα, πολλά από αυτά τα καυτά προβλήματα που περικυκλώνουν την πλοκή, δεν καταφέρνει να ξεφύγει από την προκάτ ψυχολογική ανάλυση των χαρακτήρων, τις αδέξιες σεναριακές συμπτώσεις και την αφηγηματική­ απλοϊκότητα. Υπάρχουν κάποιες­ καλοστημένες σκηνές (η τελική «καταδίωξη» στην έρημο) αλλά κι ένα σωρό υποπλοκές που αποπροσανατολίζουν το βασικό στόρι, όπως αυτή με την άρρωστη σύζυγο του δολοφονημένου αστυνομικού, αχρείαστοι διδακτισμοί (ο κακός, πλούσιος οδοντίατρος) και καταιγισμός σφαιρών που αδικαιολόγητα δεν βρίσκουν στόχο, οδηγώντας έτσι την ισχνή από σασπένς και χορτάτη από ευκολίες περιπέτεια στην άνιση μετριότητα.
Γαλλία, Νότια Αφρική. 2013. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Ακρωτήρι της Βίας

Zulu
2
  • Αστυνομική
  • 2013
  • Διάρκεια: 110 '
  • Ζερόμ Σαλ

Δυο αστυνομικοί του Κέιπ Τάουν, ένας μοναχικός, εργασιομανής μαύρος με τραύματα από την περίοδο του απαρτχάιντ και ένας ψυχολογικά ασταθής λευκός, φίλος των καταχρήσεων, καλούνται να εξιχνιάσουν τη δολοφονία μιας νεαρής κοπέλας. Η πορεία των ερευνών θα τους οδηγήσει στο κύκλωμα διακίνησης ενός νέου ναρκωτικού, πίσω από το οποίο κρύβεται μια πολύ μεγαλύτερη και διεθνής συνωμοσία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.