Σε μια παραλιακή κορεάτικη κωμόπολη μια φοιτήτρια κινηματογράφου γράφει ένα σενάριο το οποίο αφορά τρεις διαφορετικές Γαλλίδες με το ίδιο όνομα (Αν) οι οποίες επισκέπτονται για λίγο την περιοχή. Σινεφίλ κομεντί ημιτονίων πάνω στο χρόνο, τη μοίρα και τις ανθρώπινες σχέσεις, με μια απολαυστική Ιζαμπέλ Ιπέρ. Συμμετοχή στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Κανών.
Ο σπουδαγμένος στις ΗΠΑ 54χρονος Νοτιοκορεάτης Χονγκ Σανγκ-Σου εμφανίστηκε στην παγκόσμια κινηματογραφική σκηνή το 1996 με την ταινία «Τη Μέρα που Ένα Γουρούνι Έπεσε στο Πηγάδι» και γρήγορα εξελίχτηκε σε έναν από τους πλέον ενδιαφέροντες Ασιάτες σκηνοθέτες. Μόνιμος φεστιβαλικός θαμώνας της Κρουαζέτ και του Βερολίνου (η Θεσσαλονίκη είχε διοργανώσει αφιέρωμα προς τιμήν του το 2002), κέρδισε το 2010 με το «Hahaha» το βραβείο του τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα στις Κάνες, ενώ το περσινό «Χαεουόν, Κανενός η Κόρη» προβλήθηκε τόσο στην Μπερλινάλε όσο και στη Θεσσαλονίκη.
Το «Στη Χώρα των Άλλων», το οποίο συμμετείχε στο Διαγωνιστικό των Κανών, είναι το πρώτο έργο του σκηνοθέτη το οποίο προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες, καθώς το ύφος των ταινιών του είναι μια περίεργη μείξη καθημερινού δράματος και ειρωνικής κωμωδίας που αφήνει συχνά τον (μέσο) θεατή μετέωρο, ενώ δεν διαθέτει τη στιλιστική δεξιοτεχνία, τη γραφική θεματολογία ή την κοινωνική προσέγγιση κάποιων συμπατριωτών του (από τον Παρκ Τσαν-Γουκ μέχρι τον Κιμ Κι-Ντουκ) που θα δικαιολογούσε μια ευρύτερη εμπορική αποδοχή του έργου του.
Παρόλα αυτά, η «επίσημη» γνωριμία μας μαζί του είναι μια αβαρής, διασκεδαστική όσο και χαμηλών τόνων τριπλή «παραλλαγή στο ίδιο θέμα», μια πρωτότυπη σινεφίλ κομεντί που διαπραγματεύεται τα πιο σοβαρά πράγματα με τον πιο ανάλαφρο τρόπο.
Ξεκινά με μια νεαρή φοιτήτρια κινηματογράφου η οποία καταφεύγει μαζί με τη μητέρα της στην παραλιακή Μοχάν και αρχίζει να γράφει ένα σενάριο. Σε αυτό τρεις μεσήλικες Γαλλίδες, όλες με το όνομα Αν –μια διάσημη σκηνοθέτις, μια παντρεμένη που διατηρεί μυστική σχέση με έναν Κορεάτη σκηνοθέτη και μια χωρισμένη την οποία ο σύζυγός της εγκατέλειψε για μια Κορεάτισσα–, καταλύουν για σύντομο χρονικό διάστημα σε μια πανσιόν της περιοχής και συναντούν τους ίδιους ανθρώπους, την κοπέλα που δουλεύει στον ξενώνα των γονιών της, έναν νεαρό ναυαγοσώστη κι έναν κινηματογραφιστή με την έγκυο σύζυγό του.
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ διασκεδάζει φανερά σε έναν τριπλό ρόλο που ισορροπεί ανάμεσα στο ειλικρινές ψυχολογικό πορτρέτο μιας εύθραυστης 55άρας και στην ειρωνική αποδόμησή του, καθώς ο φακός του Χονγκ Σανγκ-Σου στήνει παιχνίδια με το τυχαίο της ανθρώπινης μοίρας.
Τίποτα το βαθύ δραματικό δεν διακυβεύεται εδώ, οι μικρές λεπτομέρειες όμως –ένα κλεμμένο φιλί, ένας διάλογος σε κακά αγγλικά, ένα αυτοσχέδιο τραγούδι ή μια βόλτα στην παραλία– συνθέτουν μια «φέτα ζωής» φτιαγμένη από κρυφές επιθυμίες, αστείες συμπτώσεις και μια πραγματικότητα σε συναισθηματική σύγχυση. Καθώς ο Ρομέρ τα λέει με τον Κισλόφσκι, το στοιχείο της επανάληψης τονίζει τις ομοιότητες και αναδεικνύει τις διαφορές της ανθρώπινης συμπεριφοράς με τρόπο λίγο πολύ γνωστό, τουλάχιστον όμως έξυπνο, χαλαρωτικό και κινηματογραφικά σπιρτόζικο.
Ν. Κορέα. 2012. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: STRADA FILMS.
Περισσότερες πληροφορίες
Στη Χώρα των Άλλων
Σε μια παραλιακή κορεάτικη κωμόπολη μια φοιτήτρια κινηματογράφου γράφει ένα σενάριο το οποίο αφορά τρεις διαφορετικές Γαλλίδες με το ίδιο όνομα (Αν) οι οποίες επισκέπτονται για λίγο την περιοχή.