Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά

3

Συμμετοχή στο Φόρουμ του Βερολίνου και δύο βραβεία (καλύτερης ελληνικής ταινίας από τους κριτικούς και αντρικής ερμηνείας) στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά

Ο Αντώνης Παρασκευάς, διάσημος τηλεπαρουσιαστής, αποσύρεται μυστικά σε ένα έρημο ξενοδοχείο και απολαμβάνει τη μιντιακή φρενίτιδα γύρω από την εξαφάνισή του, προετοιμάζοντας τη θριαμβευτική επιστροφή του. Στιλιστική αλληγορία πάνω στην ταυτότητα, τη μνήμη και την κοινωνική πραγματικότητα μιας Ελλάδας που… ποτέ δεν πεθαίνει. Συμμετοχή στο Φόρουμ του Βερολίνου και δύο βραβεία (καλύτερης ελληνικής ταινίας από τους κριτικούς και αντρικής ερμηνείας) στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά - εικόνα 1

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει. Ακόμη κι αν κατά καιρούς χάνεται από το ιστορικό προσκήνιο, αιωνίως επιστρέφει θριαμβευτικά, όπως σχεδιάζει να κάνει και ο Αντώνης Παρασκευάς, ένας 50χρονος διάσημος τηλεπαρουσιαστής ο οποίος αποσύρεται σε ένα έρημο ξενοδοχείο και απολαμβάνει τη μιντιακή φρενίτιδα γύρω από την εξαφάνισή του, προετοιμάζοντας τη θριαμβευτική επιστροφή του.
Η σιωπηλή διαβίωσή του στο άδειο κτίριο περιλαμβάνει την εξάσκησή του στη μοριακή μαγειρική, την παρακολούθηση του πρωινάδικου το οποίο παρουσίαζε, σύντομες βόλτες στο διπλανό δασύλλιο και τη συμπλήρωση του βιντεο-ημερολογίου του. Χωρίς να μιλάει καθόλου για τον εαυτό του, γρήγορα καταλαβαίνουμε πως η εκτός τηλεοπτικού κάδρου ζωή του ήταν σχεδόν ανύπαρκτη και η εξαφάνισή του δεν ισοδυναμεί με τίποτε άλλο παρά με την «εξαφάνιση» της αληθινής ταυτότητάς του. Υπήρξε όμως ποτέ αληθινή ταυτότητα για τον Αντώνη Παρασκευά;

Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά - εικόνα 2

Με ένα λανθιμικό στιλιζάρισμα που κρατιέται λίγους πόντους μακρύτερα από τη μανιέρα, η πρωτο­εμφανιζόμενη Ελίνα Ψύκου σκιαγραφεί το πορτρέτο ενός διάφανου ανθρώπου-κατασκεύασμα της showbiz, η εικόνα του οποίου­ είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα από αυτόν τον ίδιο, ακριβώς όπως και της κοινωνίας αλλά και ολόκληρης της χώρας που τον περιβάλλει – αναφορές οι οποίες αντανακλώνται με διακριτικά ευφυή τρόπο (σαν ιστορική μνήμη, σαν σύγχρονο κιτς, σαν προσωπική­ ανάμνηση) στο μοντέρνο, ψυχρό κι εγκαταλελειμμένο ντεκόρ μέσα στο οποίο αυτός περιφέρεται σαν ζωντανό φάντασμα.
Μέχρι τη στιγμή που ο Παρασκευάς αποφασίζει να βρει ο ίδιος ποιος­ είναι πραγματικά, και κυρίως­ ποιος­ θέλει να γίνει επιστρέφοντας στον αληθινό κόσμο, σε μια μάλλον απότομη στροφή που παίρνει η ταινία προς το κοινωνικό δράμα. Η Ψύκου όμως, με αρωγό έναν σπαρακτικά λιτό Χρήστο Στέργιογλου (βραβείο ερμηνείας στη Θεσσαλονίκη), καταφέρνει να απορροφήσει τους κραδασμούς, να ανοίξει τον ορίζοντα της κριτικής ματιάς της ακόμη περισσότερο και να αποδείξει πως δεν αντιγράφει, αλλά αξιοποιεί δημιουργικά τις αφηγηματικές ιδιαιτερότητες του weird wave of Greek cinema. Συμμετοχή στο Φόρουμ του Φεστιβάλ Βερολίνου και βραβείο κριτικών καλύτερης ελληνικής ταινίας στη Θεσσαλονίκη.

Ελλάδα. 2013. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά

3
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 89 '
  • Ελίνα Ψύκου

Ο Αντώνης Παρασκευάς, διάσημος τηλεπαρουσιαστής, αποσύρεται μυστικά σε ένα έρημο ξενοδοχείο και απολαμβάνει τη μιντιακή φρενίτιδα γύρω από την εξαφάνισή του, προετοιμάζοντας τη θριαμβευτική επιστροφή του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.