Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί

3

Ο Τζιμ Τζάρμους διασκευάζει με το sui generis κινηματογραφικό του στυλ τον βαμπιρικό μύθο.

Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί

Hipster βρικόλακες ταξιδεύουν στο χρόνο, αλλά και από το Ντιτρόιτ στην Ταγγέρη, αναζητώντας τον αιώνιο έρωτα και ανθρώπινο αίμα. Ο Τζιμ Τζάρμους διασκευάζει με το sui generis κινηματογραφικό του στυλ τον βαμπιρικό μύθο.

Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί - εικόνα 1

Ο αιώνια ανεξάρτητος –όχι μόνο στον τρόπο χρηματοδότησης των ταινιών του, αλλά βαθιά στην κινηματογραφική­ νοοτροπία του– Τζιμ Τζάρμους αφήνει πίσω του τα ιδιότυπα road movies («Τσακισμένα Λουλούδια», «Στα Όρια του Ελέγχου») και αποφασίζει να μας μιλήσει για το τέλος του δυτικού πολιτισμού μέσα­ από μια ανορθόδοξη βαμπιρική ιστορία αγάπης.
Ανορθόδοξη γιατί όσο απέχει ο «Νεκρός», το απόλυτο αριστούργημα της φιλμογραφίας του 60χρονου Αμερικανού δημιουργού, από ένα κλασικό γουέστερν τόση απόσταση χωρίζει και τους «Εραστές…» από μια τυπική ταινία γοτθικού τρόμου. Μπορεί οι βασικοί κώδικες του είδους να είναι εδώ (τα απέθαντα βαμπίρ που πίνουν αίμα και φοβούνται το φως), αλλά η ταινία υιοθετεί τη ματιά των hipster βρικολάκων Άνταμ και Ιβ –που κρατούν έναν ρόλο ανάλογο του σοφού ινδιάνου Κανένα στον «Νεκρό»– απέναντι σε έναν κόσμο «νεκροζώντανων» ανθρώπων οι οποίοι μοιάζουν να έχουν χάσει πλέον την επαφή με το ιστορικό και πολιτιστικό παρελθόν τους. Ο Άνταμ, περιθωριακός ροκ μουσικός που ζει απομονωμένος στο ­Ντιτρόιτ, τους αποκαλεί «ζόμπι».
Ο ίδιος οδηγεί ένα στιλάτο παλιό αυτοκίνητο, ακούει μπλουζ από παλιά βινίλια και πίνει αίμα, το οποίο προμηθεύεται από τα αποθέματα­ ενός νοσοκομείου, σε κρυστάλλινα κολονάτα ποτήρια. Η... διαχρονική σύζυγός του Ιβ βρίσκεται στην Ταγγέρη παρέα με τον Κρίστοφερ Μάρλοου (ναι, τον θεατρικό­ συγγρα­φέα του 16ου αιώνα, του οποίου το έργο έχει οικειοποιηθεί ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ), μέχρις ότου αποφασίσει να γυρίσει στις ΗΠΑ και στον απογοητευμένο από την ανθρωπότητα αγαπημένο της. Την ειδυλλιακή απομόνωσή τους όμως διακόπτει η επίσκεψη της απερίσκεπτης μικρής αδερφής της Ιβ, της Άβα, η παρορμητική συμπεριφορά της οποίας βάζει τους πάντες σε άμεσο κίνδυνο. Μη φανταστείτε ότι το σασπένς ανεβαίνει κατακόρυφα ή η ταινία μετατρέπεται κάποια στιγμή σε αιματοβαμμένο θρίλερ. Διατηρώντας το cool, χιουμοριστικό κι εντελώς χαλαρό στιλ του μέχρι τέλους, ο Τζάρμους περιγράφει τη ρομαντική περιπέτεια των απέθαντων εραστών του με ηδονική χαλαρότητα, ένα υπνωτιστικό τέμπο κι ένα σκορ γεμάτο ροκ, μπλουζ και έθνικ ήχους.
Από την πατρίδα της Motown (και του… Τζακ Γουάιτ) Ντιτρόιτ, μια πρώην βιομηχανική πρωτεύουσα που πλέον έχει μετατραπεί σε πόλη-φάντασμα, μέχρι τη νυχτερινή, μυστικιστική Ταγγέρη­, μας ξεναγεί σε έναν κόσμο που γυρίζει σελίδα και αποχαιρετά μελαγχολικά τις ένδοξες ημέρες του. Και αυτό όχι φυσικά με βαρύγδουπη απαισιοδοξία, αλλά με κομψή και παιχνιδιάρικη διάθεση, σαρκασμό και συγκινητικό ρομαντισμό, καθώς στη νέα εποχή οι ερωτευμένοι (σούπερ άνετοι και σέξι οι Τίλντα Σουίντον και Τομ Χίντλεστον) θα έχουν κατακτήσει ακόμη μία φορά την αιώνια ζωή. Μ. Βρετανία,

Γερμανία. 2013. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Μόνο Οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί

Only Lovers Left Alive
3
  • Φαντασίας
  • 2013
  • Διάρκεια: 123 '
  • Τζιμ Τζάρμους

Ο Άνταμ, βαμπίρ και underground μουσικός του Ντιτρόιτ, συναντιέται ξανά έπειτα από καιρό με την αιώνια αγαπημένη του Ιβ. Την ειδυλλιακή απομόνωσή τους, όμως, διακόπτει η επίσκεψη της απερίσκεπτης μικρής αδελφής της, Άβα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.