Γελαστός Πρίγκιπας

3

Road movie χαρακτήρων πάνω στη μοναξιά, την αφοσίωση και την ενηλικίωση, βραβευμένο με Αργυρή Άρκτο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Γελαστός Πρίγκιπας

Δυο υπάλληλοι της οδοποιίας περνούν το καλοκαίρι του 1988 σηματοδοτώντας έναν επαρχιακό δρόμο του Τέξας και αναπτύσσοντας μια σχέση ιδιαίτερης φιλίας. Road movie χαρακτήρων πάνω στη μοναξιά, την αφοσίωση και την ενηλικίωση, βραβευμένο με Αργυρή Άρκτο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Γελαστός Πρίγκιπας - εικόνα 1

Ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν είναι μια ιδιάζουσα σκηνοθετική περίπτωση, αν και χαρακτηριστική της σχιζοφρενικής (ή από μια άλλη άποψη ακομπλεξάριστης) φύσης του αμερικανικού σινεμά. Ξεκίνησε την καριέρα του με το αριστουργηματικά χαμηλότονο αγροτικό δράμα «George Washington». με το βραβευμένο στο Σάντανς «Όλα τα Αληθινά Κορίτσια», το «Κύμα Οργής» («Undertow») και το «Snow Angels» εξελίχτηκε σε έναν από τους πλέον ταλαντούχους ανεξάρτητους δημιουργούς της προηγούμενης δεκαετίας.
Το 2008 όμως άλλαξε απότομα καλλιτεχνική ρότα και από τα ατμοσφαιρικά, λυρικά δράματα πέρασε στην εμπορικά επιτυχημένη μαστουρο-κωμωδία «Pineapple Express» της ομάδας του Τζαντ Άπατοου («Παρθένος Ετών 40»), κατόπιν στο ανάλογου ύφους, αλλά… ξέφρενα αποτυχημένο «Your Highness» και τέλος στο «Sitter», άλλη μία αμήχανη­ κωμωδία με τον Τζόνα Χιλ ως μπεϊ­μπισίτερ. Εξίσου απότομα, ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν επέστρεψε φέτος στα παλιά του κινηματογραφικά λημέρια, και μάλιστα με δύο ανεξάρτητες ταινίες –το «Joe» με τον Νίκολας Κέιτζ απέσπασε το βραβείο ερμηνείας (Τάι Σέρινταν) στο Φεστιβάλ Βενετίας–, στις οποίες εκτός από τη σκηνοθεσία υπογράφει τόσο το σενάριο (κάτι που είχε να κάνει από το «Snow Angels») όσο και την παραγωγή.
Γυρισμένο στο προστατευμένο πάρκο του Μπάστροπ στο Τέξας, ο «Γελαστός Πρίγκιπας» είναι ένα ελεύθερο ριμέικ της ισλανδικής ταινίας του Χάφστεϊν Γκούναρ Σίγκουρντ­σον «Either Way» (2011). Σε αυτήν ο Γκριν βρίσκει την κεντρική ιδέα της παράξενης, γεμάτης συγκρούσεις φιλίας δύο διαφορετικών αντρών στη μέση της άγριας φύσης, ένα τοπίο το οποίο ανέκαθεν τον συναρπάζει και ο ίδιος αξιοποιεί ευρηματικά. Εδώ πρόκειται για το ορεινό, δασώδες Τέξας, το οποίο έχει καεί από τη μεγάλη (υποτιθέμενη) πυρκαγιά του 1987. Είναι ένα τοπίο καταστροφής αλλά και αναγέννησης, στην καρδιά­ του οποίου δύο υπάλληλοι της οδοποιίας περνούν το καλοκαίρι του 1988 βάζοντας πασσάλους στην άκρη του επαρχιακού δρόμου και χαράζοντας την κίτρινη γραμμή στη μέση του οδοστρώματος. Πρόκειται για τον εσωστρεφή, μεθοδικό και αυστηρό Άλβιν και τον αδερφό της κοπελιάς του Λανς, έναν χαλαρό και ανυπόμονο 25άρη.
Οι δυο τους δουλεύουν συντονισμένα και ανακαλύπτουν πράγματα ο ένας για τον άλλον, δένονται συναισθηματικά και τσακώνονται άγρια σε ένα buddy movie on the road, γραμμένο με απέριττο ρεαλισμό και σκηνοθετημένο με ειλικρινή απλότητα. Ο Γκριν, χωρίς να πρωτοτυπεί στην ψυχολογική εμβάθυνση των χαρακτήρων, δεν εκβιάζει συναισθηματικά, χρησιμοποιεί το επιβλητικό φυσικό φόντο ως τρίτο πρωταγωνιστή-καταλύτης και μένει προσηλωμένος σε δύο μη ενηλικιωμένους ενήλικους που προσπαθούν να προσανατολιστούν σε έναν έρημο όσο και απειλητικό, γοητευτικό μα και ακατανόητο κόσμο (στον οποίο κυκλοφορούν μέχρι και… φαντάσματα). Μαζί με τους ήρωές του (ξανα)βρίσκει και αυτός το σωστό κινηματογραφικό του δρόμο.

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 94΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Γελαστός Πρίγκηπας

Prince Avalanche
3
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 94 '
  • Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν

Δυο υπάλληλοι της οδοποιίας περνούν το καλοκαίρι του 1988 σηματοδοτώντας έναν επαρχιακό δρόμο του Τέξας και αναπτύσσοντας μια σχέση ιδιαίτερης φιλίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.