Χόμπιτ. Η Ερημιά του Νοσφιστή

3

Η δράση επιταχύνεται και το τρισδιάστατο θέαμα γιγαντώνεται σε ένα σίκουελ που προετοιμάζει δεξιοτεχνικά τη φαντασμαγορική έξοδο από το μαγικό κινηματογραφικό σύμπαν του Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν.

Χόμπιτ. Η Ερημιά του Νοσφιστή

Συνεχίζοντας την πορεία τους για το Μοναχικό Βουνό με τα ορκ στο κατόπι τους, ο Μπίλμπο Μπάγκινς και παρέα των νάνων πρέπει να διασχίσουν το Δάσος του Μεγάλου Φόβου, ενώ ο Γκάλνταφ φεύγει για μια επείγουσα αποστολή στον Νότο. Η δράση επιταχύνεται και το τρισδιάστατο θέαμα γιγαντώνεται σε ένα σίκουελ που προετοιμάζει δεξιοτεχνικά τη φαντασμαγορική έξοδο από το μαγικό κινηματογραφικό σύμπαν του Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν.

Χόμπιτ. Η Ερημιά του Νοσφιστή - εικόνα 1

Το μεσαίο μέρος μιας λογοτεχνικής ή κινηματο­γραφικής τριλογίας ­αποδεικνύεται πάντα το κρισιμότερο. Ξεκινά «κολοβό» (η πρωτοτυπία έχει πια χαθεί) και είναι καταδικασμένο να μείνει ημιτελές, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί την υποχρέωση να εντείνει την αγωνία για την εξέλιξη της πλοκής, αφήνοντας στο τέλος την υπόσχεση πως αυτό το οποίο ακολουθεί θα είναι μεγαλύτερο, θεαματικότερο, συναρπαστικότερο.
Βέβαια, δεν χρειάζεται να χάσει χρόνο συστήνοντάς μας έναν καινούργιο κόσμο και τους ήρωες που θα μας ταξιδέψουν σε αυτόν, κάτι που η «Ερημιά του Νοσφιστή» εκμεταλλεύεται στο έπακρον και βάζει μπρος πατώντας γκάζι στην κατηφόρα. Το σίκουελ του «Χόμπιτ» ξεκινά­ με ένα σύντομο, αναχρονιστικό πρόλογο παρμένο από το διήγημα του Τόλκιν «Η αναζήτηση του Έρεμπορ», κομμάτι της συλλογής «Ατέλειωτες ιστορίες».
Ο Πίτερ Τζάκσον και οι συν-σεναριογράφοι του (Φραν Γουόλς, Φιλίπα Μπόγενς και Γκιγέρμο ντελ Τόρο) δανείζονται υλικό εκτός «Χόμπιτ», αλλά πάντα από τη μυθολογία της Μέσης Γης, όχι μόνο για να εκμαιεύσουν τρεις ταινίες των δυόμισι ωρών από ένα βιβλίο 350 αραιο­γραμμένων σελίδων, αλλά­ και για να χτίσουν παράλληλες δράσεις και να πλουτίσουν το βάθος των χαρακτήρων τους. Έτσι, μαθαίνουμε για μια παλιά συνάντηση του Γκάλνταφ με τον αρχηγό των νάνων Θόριν και γρήγορα επιστρέφουμε στην ομάδα η οποία στην προηγούμενη ταινία άφησε πίσω της τα Βουνά της Καταχνιάς και συνεχίζει, με τα ορκ στο κατόπι της, την πορεία προς το Μοναχικό Βουνό. Ένας παράξενος «οικοδεσπότης» διαδέχεται την αγωνιώδη καταδίωξη και η ομάδα δεν αργεί να φτάσει στο Δάσος του Μεγάλου Φόβου, το οποίο πρέπει να δια­σχίσει χωρίς τον Γκάνταλφ. ­
Γιατί εκείνος θα φύγει για μια επείγουσα μυστική αποστολή, η πλοκή της οποίας δεν υπάρχει στο «Χόμπιτ», συνδέει όμως πολλά από τα γεγονότα αυτής της τριλογίας με εκείνα του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών». Αν ο Τζάκσον θυσίασε πολύ χρόνο στο «Ένα Αναπάντεχο Ταξίδι» για να μας συστήσει το έμψυχο υλικό του, εδώ παίρνει το περιπετειώδες αίμα του πίσω, στήνοντας μια σειρά από θεαματικά set pieces, το ένα εντυπωσιακότερο­ από το άλλο. Τις αράχνες του Δάσους του Μεγάλου Φόβου διαδέχονται η απόδραση με τα βαρέλια από το βασίλειο των ξωτικών και το ξύπνημα του Νοσφιστή, ενώ ο Γκρίζος Μάγος δίνει τη δική του θανάσιμη μάχη με τον Νεκρομάντη.
Το παράλληλο μοντάζ διατηρεί την ένταση στο κόκκινο (υπάρχει ταυτόχρονη δράση στο Μοναχικό Βουνό, στη Λιμνούπολη και στο κάστρο της Ντολ Γκούλντουρ), η καλλιτεχνική διεύθυνση είναι γι’ ακόμη μία φορά ασυναγώνιστη και το 3D αντάξιο ενός χορταστικού χολιγουντιανού υπερθεάματος. Πάμε λοιπόν για την τρίτη και φαρμακερή…

ΗΠΑ, Νέα Ζηλανδία. 2012. Διάρκεια: 161΄. Διανομή: VILLAGE FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Χόμπιτ: Η Ερημιά του Νοσφιστή

The Hobbit: The Desolation of Smaug
3
  • Φαντασίας
  • 2013
  • Διάρκεια: 161 '
  • Πίτερ Τζάκσον

Συνεχίζοντας την πορεία τους για το Μοναχικό Βουνό με τα Ορκ στο κατόπι τους, ο Μπίλμπο Μπάγκινς και παρέα των νάνων πρέπει να διασχίσουν το Δάσος του Μεγάλου Φόβου, ενώ ο Γκάλνταφ φεύγει για μια επείγουσα αποστολή στο νότο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.