Νέα και Όμορφη

2,5

Τέσσερις εποχές, τέσσερα τραγούδια και η νεανική «Ωραία της Ημέρας» σε μια ελαφρότερη απ’ όσο θα ήθελε ο παραγωγικότατος Φρανσουά Οζόν εναλλακτική ιστορία ενηλικίωσης.

Νέα και Όμορφη

Ένας χρόνος από τη (διπλή) ζωή της 17χρονης μαθήτριας Ιζαμπέλ, η οποία εργάζεται και ως πόρνη. Τέσσερις εποχές, τέσσερα τραγούδια και η νεανική «Ωραία της Ημέρας» σε μια ελαφρότερη απ’ όσο θα ήθελε ο παραγωγικότατος Φρανσουά Οζόν εναλλακτική ιστορία ενηλικίωσης.

Νέα και Όμορφη - εικόνα 1

Ε πιμένοντας να γυρίζει ταινίες με ρυθμό… Γουι­ντερμπότομ, ο Φρανσουά Οζόν («Η Πισίνα», «8 Γυναίκες», «Potiche», «Το Αγόρι στο Τελευταίο Θρανίο») υπογράφει εδώ ένα δικό του πρωτότυπο σενάριο, χαρίζοντας στην ελάχιστης πείρας, αλλά ακαταμάχητης ομορφιάς 23χρονη Μαρίν Βακτ έναν απαιτητικό ρόλο ζωής. Και αυτό όχι μόνο γιατί η Ιζαμπέλ κουβαλά στις πλάτες της σχεδόν ολόκληρη την ταινία, αλλά και γιατί ο χαρακτήρας της είναι μια οριακή περίπτωση της οποίας η ενσάρκωση ζητά μια πολυεπίπεδη ερμηνεία. Πρόκειται για μια νεαρή κοπέλα που περνά τις καλοκαιρινές της διακοπές μαζί με τον μικρό αδερφό και τους γονείς της στο οικογενειακό εξοχικό. Εκεί θα κάνει για πρώτη φορά έρωτα με έναν γοητευτικό Γερμανό, τον οποίο θα ξεχάσει με την επιστροφή της στο Παρίσι, όπου παράλληλα με το σχολείο θα αρχίσει μια δεύτερη κρυφή ζωή. Θα γίνει η Λεά, ένα call girl με περιστασιακούς και σταθερούς πελάτες, ώσπου ο θάνατος ενός από αυτούς «στην αγκαλιά της» θα ξεκινήσει μια σειρά απρόβλεπτων αποκαλύψεων.
Η ανακάλυψη της γυναικείας σεξουαλικότητας με ένα σωματικό­ και όχι συναισθηματικό τρόπο απασχολεί εδώ τον Οζόν, ο οποίος τοποθετεί στο κέντρο της ταινίας του ένα συναρπαστικό αίνιγμα. Η Ιζαμπέλ δεν δείχνει να απολαμβάνει την επαγγελματική ενασχόλησή της, δεν έχει κάτι συγκεκριμένο κατά νου να κάνει με τα λεφτά που κερδίζει, δεν δίνει εξηγήσεις όταν πρέπει να μιλήσει γι’ αυτό... Η ταινία βάζει τον θεατή στη θέση του αμήχανου περίγυρου και ζητά από αυτόν να δώσει απαντήσεις, προσφέροντάς του μια φαινομενολογική προσέγγι­ση, που όμως δεν είναι κλινική ή αποστασιοποιημένη. Υπάρχουν συναίσθημα, αλλά όχι εύκολη ψυχανάλυση, χιούμορ και μια ελαφριά ειρωνεία (η χρήση των τραγου­διών) που δεν αφήνουν τη σοβαροφάνεια να καθίσει πάνω στο υπό εξέλιξη δράμα. Περισσότερο ξύλινη και ψυχρή απ’ όσο χρειάζεται, η Μαρίν Βακτ δεν αφήνει το φακό να σκάψει πίσω από το σκυθρωπό προσωπείο της, γι’ αυτό και ο Οζόν καταφεύγει σε μερικές αχρείαστες εξομολογήσεις που τσαλακώνουν το μυστηριώδες περιτύλιγμα της ηρωίδας του.
Αυτό όμως το οποίο κυρίως εμποδίζει την ταινία του να γίνει μια καινούργια «Ωραία της Ημέρας» είναι η φιλοδοξία να θίξει –παράλληλα με την αμοραλιστική ιστορία ενηλικίωσης– ευρύτερα κοινωνικά και ψυχολογικά θέματα (η πουριτανική αστική ηθική, η μισθωτή εργασία ως εκπόρνευση, η παιδική σεξουαλικότητα), χάνοντας συχνά το αφηγηματικό κέντρο βάρους του. η μητέρα γίνεται κάποια στιγμή πρωταγωνίστρια. Σίγουρα, πάντως, βρίσκεται στο κινηματογραφικό στοιχείο που γνωρίζει καλά, τη δυσλειτουργική οικογένεια, υπογράφοντας την καλύτερη ταινία του εδώ και τουλάχιστον μία πενταετία.

Γαλλία. 2013. Διάρκεια: 94΄.
Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Νέα και Όμορφη

Jeune et Jolie
2,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 94 '
  • Φρανσουά Οζόν

Ένας χρόνος από τη (διπλή) ζωή της 17χρονης μαθήτριας Ιζαμπέλ, η οποία εργάζεται και ως πόρνη. Ο θάνατος ενός από τους πελάτες της «στην αγκαλιά της», όμως, θα ξεκινήσει μια σειρά απρόβλεπτων αποκαλύψεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.