Εργαστήρια πειραμάτων και επισκέψεις σε παλάτια: Τι να κάνετε με τα παιδιά αυτή την εβδομάδα (27/9-3/10)

Μια λίστα με δραστηριότητες που τρέχουν στην πόλη τις επόμενες μέρες και θα λατρέψουν παιδιά αλλά και γονείς.

Μουσείο Συναισθημάτων - Εθνική Πινακοθήκη © Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου

#1 Εθνική Πινακοθήκη - εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Το Μουσείο των Συναισθημάτων"

Έχετε νιώσει ποτέ τη Μοναξιά μέσα στο πλήθος που βιώνουν οι φιγούρες στη Σύνθεση του Γιάννη Γαΐτη; Σας έχει συμβεί να αισθανθείτε το αίσθημα Προσμονής που βιώνει η ηρωίδα της Αναμονής του Νικηφόρου Λύτρα; Πώς πιστεύετε ότι νιώθουν οι Λουόμενες του Κωνσταντίνου Παρθένη; Εμπνευσμένο από το παιδικό βιβλίο, The Grand Hotel of Feelings, της Lidia Brankovic και βασισμένο στις πρακτικές της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης στο μουσείο, το πρόγραμμα της Εθνική Πινακοθήκης, "Το Μουσείο των Συναισθημάτων”, φιλοδοξεί να φέρει τους μαθητές και τις μαθήτριες σε επαφή με τον κόσμο των συναισθημάτων, καλλιεργώντας τη σχέση με τους άλλους, μέσα από την κατανόηση της σχέσης με τον εαυτό. Επικοινωνώντας με ένα από τα πιο δυνατά συναισθήματα στον χώρο του μουσείου, εκείνο της νοσταλγίας, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το θαυμαστό κόσμο της συντήρησης του έργου τέχνης. Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης για τις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς με τίτλο: Ανιχνεύοντας Διαδρομές, Δίκτυα και Δεσμούς στην Πολιτιστική Κληρονομιά, με γενικό σύνθημα "Ευρώπη, μια κοινή κληρονομιά", οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να έρθουν σε προσωπική επαφή με επιλεγμένα έργα του μουσείου, καλλιεργώντας δίκτυα επικοινωνίας και ουσιαστικές συνδέσεις.

Ημερομηνία: Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου, Ώρα: 12.00

Κεντρικό Κτήριο - Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων - "Ίδρυμα Αντώνιος Ε. Κομνηνός"

Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών, απαραίτητη η συνοδεία παιδιών

#2 Μουσείο Συναισθημάτων: "Στο παλάτι του θυμού"

Μουσείο συναισθημάτων

Αυτό το σαββατοκύριακο μπορείτε να δείτε και πάλι τη διαδραστική έκθεση "Στο παλάτι του θυμού". Προκειται για μια έκθεση που συνδυάζει τη συναισθηματική καλλιέργεια και την εξερεύνηση του θυμού με τη διασκέδαση, το παιχνίδι και τα παραμύθια. Απευθύνεται σε παδιά από 5 ετών, έφηβους και ενήλικες. Η έκθεση έχει ωράριο λειτουργίας 10:00 - 13:00 και δεν απαιτείται κράτηση θέσης. Μπορείτε επίσης να πάρετε μέρος στα εργαστήρια του σαββατοκύριακου "Ξεναγήσεις στο Παλάτι του Θυμού". Ακόμη, το μουσείο διοργανώνει παιχνιδιάρικες ξεναγήσεις, καλώντας μας να εξερευνήσουμε και να ανακαλύψουμε τα μυστικά του θυμού. Σκοπός αυτού του εργαστηρίου είναι η ευχάριστη και δημιουργική επικοινωνία μικρών και μεγάλων, ώστε να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους.

#3 Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών: "Ο θησαυρός του Γαλαξία"

Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Μια ακόμη πρωινή δράση για μικρούς και μεγάλους θα πραγματοποιείται το σαββατοκύριακο 28-29/9 στο Αστεροσκοπείο στο Θησείο, στις 10 το πρωί. "Ο Θησαυρός του Γαλαξία" είναι ένα μοναδικό escape game, ενα παιχνίδι γνώσεων σχετικά με τα αστέρια του γαλαξία μας, τους αστερισμούς του νυχτερινού ουρανού και το ηλιακό μας σύστημα. Μια δραστηριότητα σχεδιασμένη για παιδιά ηλικίας 7 έως 15 ετών, στην οποία μπορούν επίσης να συμμετέχουν οι γονείς και ενήλικο κοινό.

#4 Μουσείο Πειραμάτων - δημιουργικά εργαστήρια

Μουσείο Πειραμάτων

Η σχολική χρονιά 2024-25 ξεκινάει με το εργαστήριο φυσικής, που τόσο αγαπούν μικροί και μεγάλοι. Την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου οι συμμετέχοντες θα κάνουν πειράματα με ηλεκτρικά κυκλώματα και μαγνήτες, πειράματα οπτικής, ηλεκτροστατικούς κεραυνούς και πολλά ακόμη παιχνίδια επιστήμης.

Junior Science για παιδιά 4-6 ετών με ενήλικο συνοδό & για παιδιά 7-10 ετών:
Ώρες διεξαγωγής του Junior Science: 11.00-12.00 & 12.30-13.30
Ώρες διεξαγωγής 7 – 10 ετών: 12.15-13.30
Κόστος συμμετοχής: 12€/άτομο και 10€/άτομο, για αδέλφια ή φίλους

The science escape room – Thomas Edison edition: επιστήμονας γεννιέσαι ή γίνεσαι;
Οι μικροί συμμετέχοντες πρέπει να βοηθήσουν τον νεαρό Θωμά να ανακαλύψει εάν είναι ή όχι απόγονος του Thomas Edison. Εξασκούν την παρατηρητικότητά τους, αξιοποιούν τις γνώσεις τους, κερδίζουν νέες μέσα από πειράματα Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας και τελικά φθάνουν στην αλήθεια. Έχει όμως πλέον τόση σημασία η αλήθεια; Ο Θωμάς, με τη συνδρομή των συμμετεχόντων, λύνει γρίφους, ολοκληρώνει πειράματα και τελικά αποδεικνύει ότι, είτε είναι, είτε δεν είναι απόγονος του Thomas Edison, μπορεί να γίνει ένας επιτυχημένος επιστήμονας. Η δραστηριότητα έχει ψυχαγωγικό, αλλά και εκπαιδευτικό χαρακτήρα και είναι σχεδιασμένη με τα χαρακτηριστικά δράσης ενός escape room, χωρίς όμως το άγχος της εξόδου από οποιονδήποτε κλειστό χώρο. Για λόγους ασφαλείας, κατά τη συμμετοχή των παιδιών υπάρχει διαρκής παρουσία και επίβλεψη από εκπαιδευτικό του Μουσείου Πειραμάτων, με τη φυσική του παρουσία εντός του χώρου και όχι από μακριά μέσω κάμερας.

Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 8-12 ετών

Ώρες διεξαγωγής: 11.00-12.00

#5 Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή - Δημιουργικά εργαστήρια

Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή - Δες τι θυμούνται τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή ενώνει τις δυνάμεις του με τη National Gallery του Λονδίνου, που γιορτάζει φέτος 200 χρόνια από την ίδρυσή της, από την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου έχουν ξεκινήσει δυο διαφορετικά δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά τα οποία έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τα δυο έργα της National Gallery.  Το εργαστήριο για παιδιά ηλικίας 5 έως 7 ετών "Δες τι θυμούνται τα μάτια" έχει σχεδιαστεί με βάση το έργο του Gauguin και το εργαστήριο για παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών "Το Minecraft του Cézanne: σημειωματάριο σελίδα 1η" εστιάζει στο έργο του Cézanne.

Εργαστήριο για παιδιά ηλικίας 5-7 ετών - Κάθε Κυριακή 10.00-11.15