
Θεατρικό restart από τα τέλη Αυγούστου τόσο για τους αττικούς δήμους όσο και για το Ηρώδειο, που θα μας καλωσορίσουν πίσω στην πόλη με πλήθος θεαμάτων. Σε μια πρώτη καταγραφή, οι έντεκα από τις είκοσι παραστάσεις που συνεχίζουν την καλοκαιρινή τους περιοδεία είναι κωμωδίες. Αν αναζητάτε την αναζωογονητική δύναμη του γέλιου, αυτές είναι οι παραστάσεις που προλαβαίνετε.

Οι επόμενες εβδομάδες θα θυμίζουν κανονική θεατρική σεζόν. Από τις 29/8 ανοίγουν το Ηρώδειο και τα θερινά δημοτικά θέατρα της Αττικής, τα οποία θα υποδεχτούν τους θιάσους που ολοκληρώνουν σταδιακά την πανελλαδική περιοδεία τους. Όσοι δεν είδαμε τη sold out «Ειρήνη» του Εθνικού Θεάτρου στην Επίδαυρο κλείνουμε θέση για το Ηρώδειο (5/9), το Θέατρο «Αλέξης Μινωτής» στο Αιγάλεω (10/9) ή το Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας (17/9). Μπορεί η μουσική εκδοχή του Ν. Κυπουργού να μην παραπέμπει σε κλασικού ύφους αριστοφανική κωμωδία, όμως η σκηνοθεσία του Κ. Αρβανιτάκη αναδεικνύει το αιχμηρό, σατιρικό ύφος του έργου, που ενισχύεται και από την παρουσία του Τζ. Πανούση ως Τρυγαίου.

Ακόμη ένα έργο του αθυρόστομου σατιρικού ποιητή το οποίο έχουμε την ευκαιρία να δούμε είναι η «Λυσιστράτη», που θέλει τις γυναίκες να κάνουν τα πάντα για να σταματήσει ο Πελοποννησιακός Πόλεμος και θα παιχτεί στα θέατρα «Αλέξης Μινωτής» (6/9), «Θανάσης Βέγγος» στον Κορυδαλλό (7/9), «Δημήτρης Κιντής» στην Ηλιούπολη (8/9), «Μίκης Θεοδωράκης» στο Μενίδι (9/9) και «Αλίκη Βουγιουκλάκη» στα Βριλήσσια (11/9). Ο σκηνοθέτης της Γ. Μπέζος κρατά και τον ρόλο του Πρόβουλου, ο Π. Φιλιππίδης της Λυσιστράτης, ο Βλ. Κυριακίδης του Κινησία και η Ν. Τσαλίκη της Μυρρίνης.

Άκρως σπιρτόζικες είναι οι δύο γαλλικές κωμωδίες που περιοδεύουν: η άγνωστη φάρσα του 1888, το «Γουρούνι στο σακί» του Ζορζ Φεϊντό, σατιρίζει την υποκρισία και τη γελοιότητα του σύγχρονου δυτικού κόσμου και θα παιχτεί σε Βεάκειο (2/9), «Δημήτρης Κιντής» (4/9), Ρεματιά (6/9), Βράχων (8/9) και «Αλίκη Βουγιουκλάκη» (16/9). Σε αυτό το έργο «σουρεαλιστικού ρεαλισμού» ο Γιάννης Καραχισαρίδης σκηνοθετεί τους Δ. Πιατά, Θ. Τσαλταμπάση, Γ. Γιαννόπουλο, Αλ. Παλαιολόγου, Μ. Γεωργιάδου κ.ά.
Στο «Για όνομα», πάλι, τη χαριτωμένη κομεντί των Ντελαπόρτ - Ντε λα Πατελιέρ, ο Χρ. Χατζηπαναγιώτης, η Β. Σταυροπούλου, ο Φ. Μουρατίδης, η Μ. Κωνσταντάκη και ο Αντ. Λουδάρος –με ενορχηστρωτή τον Κ. Μαρκουλάκη– υποδύονται μια παρέα Γάλλων μεσοαστών που δειπνεί ενώ βρίσκεται σε υπαρξιακή και διαπροσωπική κρίση. Το αδιαχώρητο έγινε το χειμώνα στο Θέατρο Αλίκη, το ίδιο συνέβη όπου κι αν παίχτηκε μέχρι σήμερα η παράσταση και το ίδιο αναμένεται να συμβεί στα Κηποθέατρο Νίκαιας (31/8), «Αλίκη Βουγιουκλάκη» (1/9), «Μίκης Θεοδωράκης» (3/9), «Αλέξης Μινωτής» (5/9), Πέτρας (6/9), Άλσος Νέας Σμύρνης (7/9), «Θανάσης Βέγγος» (8/9) και Βεάκειο (12/9).

Μια συρραφή από σκετς δομημένων αυτοσχεδιασμών φάρσας και σατιρικού ύφους, το «Μάνα θα πάω στο Hollywood» της Δ. Παπαδοπούλου κάνει ένα ολόκληρο θέατρο να τραντάζεται από τα γέλια, στη σκηνοθεσία της συγγραφέως και του Φ. Ευαγγελινού, καθώς τρέφεται από φλέγοντα ζητήματα (κρίση, ανεργία, μεταναστευτικό, ρατσισμός). Παίζουν οι Θ. Αλευράς, Κ. Μιχαήλ, Αντ. Κρόμπας, J. Kaluta, Στρ. Λύκος, Γ. Σουλεϊμάν, Κ. Φερεντούρος, Ελ. Ροδά. Θα παιχτεί σε Βεάκειο (8/9) και Άλσος Νέας Σμύρνης (13/9).
Είχαν κέφια οι Ρήγας - Αποστόλου όταν έγραφαν το «Μπαμπά μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή». Η μαύρη κωμωδία ξεκίνησε την πορεία της στη θεατρική σκηνή το 2006 και όμως το κοινό ακόμη δεν την έχει χορτάσει. Συνεχίζει την περιοδεία της με πρωταγωνιστές τους Άν. Παναγιωτοπούλου, Π. Χαϊκάλη, Μπ. Μάλφα, Σ. Μουτίδου, Πρ. Τοσουνίδη, Π. Χοροζίδου κ.ά., με επόμενους σταθμούς σε Παπάγου (2/9) και Βεάκειο (10/9).

Τα «Θανάσης Βέγγος» (31/8), Κηποθέατρο Νίκαιας (4/9), Άλσος Νέας Σμύρνης (5/9) και «Αλέξης Μινωτής» (7/9) θα μετατραπούν σε εξοχικό κι εκεί θα συναντηθούν οι πρωταγωνιστές του «Ένα εξοχικό παρακαλώ» του Γ. Φειδά (Μ. Τουμασάτου, Μ. Αθανασίου, Κ. Αποστολάκης, Σ. Μανωλάκου, Άρης Τσάπης, Κ. Κομματά), διεκδικώντας τον έρωτα, την ευτυχία και… μια βαλίτσα με τετρακόσια χιλιάρικα.
Ομερτά... τι άλλο μας έμεινε, αυτό αναρωτιούνται οι Κ. Σπυρόπουλος, Π. Μπατσαφλιάς, Π. Λαγούτης και Γ. Γαλίτης στο άκρως αρρενωπό έργο «Ομερτά: η σιωπή των ανδρών», μια κωμωδία βασισμένη στο «Nos femmes» του Γάλλου συγγραφέα Ερίκ Ασούς, που θα παιχτεί στο θέατρο «Θανάσης Βέγγος» στον Κορυδαλλό (4/9), στα Κηποθέατρα Παπάγου (7/9) και Νίκαιας (19/9) και στο θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» Αχαρνών (12/9). Ο Γιώργος Γαλίτης όμως θα παίξει και σόλο –επίσης σε Νίκαια (13/9) και Παπάγου (14/9)– τον επιτυχημένο κωμικό μονόλογο «Τα ραδίκια ανάποδα», ο οποίος πρωτοανέβηκε το 2012.
Λυρική κωμωδία με μεταφυσικά αστεία είναι το έργο «Η όπερα βγήκε απ’ τον παράδεισο» που έγραψε η μέτζο σοπράνο Κ. Δημοπούλου και ανεβαίνει στο Θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη» (28/8), σε σκηνοθεσία της σοπράνο Τζ. Δριβάλα, με τις ίδιες ανάμεσα στους πρωταγωνιστές και… μαέστρο τον Άκη Σακελλαρίου.
Εντελώς φευγάτη, με εσάνς από τα παλιά αναψυκτήρια, είναι η οικογενειακή μουσική κωμωδία «3 λαλούν και 2 χορεύουν», με τους Λ. Ελευθερίου, Αλκ. Κωνσταντόπουλο, Β. Αδαμοπούλου. Πριν από την έναρξή της, μάλιστα, παρουσιάζεται η παιδική μουσικοθεατρική παράσταση «Μια τρελή τρελή αλφαβήτα», βασισμένη στο bestseller της Ράνιας Μπουμπουρή. Επόμενος σταθμός το Θέατρο «Θανάσης Βέγγος» (11/9).
Περισσότερες πληροφορίες
Τα ραδίκια ανάποδα
Πρόκειται για μια μαύρη, άραχλη, σπαραξικάρδια, αστεία και selfie παράσταση για τσέμπαλο, φαγκότο, φέρετρο και οστεοφυλάκιο. Ένα one dead man show, ένας black total κωμικός μονόλογος με δεκατρείς ρόλους. Δεκατρείς κωμικούς επικήδειους που και νεκρούς ανασταίνουν. Τους ρόλους (δημόσιος υπάλληλος, μάγειρας, πολιτικός, Ρωμαίος συγκλητικός, ηγούμενος, κλέφτης κ. ά.) έχει γράψει, τους κλαίει, τους οδύρεται, μα και τους υποδύεται για δέκατη χρονιά, ο αξιομακάριστος Γιώργος Γαλίτης, ενώ σκηνοθετεί, με σπαραγμό ψυχής, πλερέζα και δάκρυα στα μάτια, ο αείμνηστος Βλαδίμηρος Κυριακίδης. Μια παράσταση που θα ζείτε για να τη θυμόσαστε.
Λυσιστράτη
Ο Π. Φιλιππίδης «εισχωρεί» στο σαρκίο και στον ψυχισμό της ηρωίδας σε αυτό το αντιπολεμικό έργο που γράφτηκε το 411 π.Χ.
Ειρήνη
Ένας Τρυγαίος θα μας σώσει κι αυτός είναι ο Τζ. Πανούσης στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου. Η αντιπολεμική oυτοπία του Αριστοφάνη παρουσιάζεται σε εκδοχή σύγχρονης όπερας, με την Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να ερμηνεύει ζωντανά τη μουσική.
Ένα εξοχικό παρακαλώ
Ένα χαλαρό οικογενειακό σαββατοκύριακο στο εξοχικό μετατρέπεται σε τραγέλαφο, καθώς συμβαίνουν πολλά αναπάντεχα γεγονότα
Γουρούνι στο σακί
Ένας φαντασμένος νεόπλουτος φιλοδοξεί να «κλείσει» την Όπερα των Παρισίων για να ανεβεί εκεί μια όπερα της κόρης του. Αναζητώντας τον τενόρο που θα πρωταγωνιστήσει, παρασύρεται από αναπάντεχες συμπτώσεις
Μάνα θα πάω στο Hollywood
Δύο άνεργοι ηθοποιοί, που μηχανεύονται τα πάντα ώστε να καταφέρουν να φτάσουν στο Χόλιγουντ, δεν διστάζουν να μετατρέψουν το διαμέρισμά τους σε οίκο ανοχής.
Για όνομα...
Ένα φιλικό και οικογενειακό δείπνο εξελίσσεται σε πεδίο μάχης όπου ο καθένας βγάζει τα απωθημένα του
Ομερτά: η σιωπή των ανδρών
Η αντρική φιλία δοκιμάζεται μέσα από αλήθειες και ψέματα, σε μια παράσταση που βασίζεται στο «Nos femmes» του Γάλλου συγγραφέα Ερίκ Ασούς.
Μπαμπά μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή
Στην κηδεία του πατέρα των δύο πρωταγωνιστριών λαμβάνει χώρα μια σειρά ευτράπελων καταστάσεων – να ’ναι καλά οι συγγενείς με τις λανθάνουσες συμπεριφορές