Υποψηφιότητες Όσκαρ 2015: Με ανάλαφρη, αλλά όχι και χολιγουντιανή διάθεση

Με τις (ανορθόδοξες) κομεντί «Birdman» και «Ξενοδοχείο Grand Budapest» να συγκεντρώνουν από εννέα υποψηφιότητες, η αμφίρροπη φετινή οσκαρική κούρσα μπαίνει στην τελική ευθεία της. 

Υποψηφιότητες Όσκαρ 2015: Με ανάλαφρη, αλλά όχι και χολιγουντιανή διάθεση

Όπως κάθε χρονιά εδώ και περισσότερο από δυο δεκαετίες η σημερινή ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων για τις ταινίες του 2014 δεν έκρυβε μεγάλες εκπλήξεις, καθώς με το πέρασμα του χρόνου τα media, οι αμερικανικές κινηματογραφικές επαγγελματικές ενώσεις και οι Χρυσές Σφαίρες «προκαταβάλλουν» με τις επιλογές τους όλο και περισσότερο τις αντίστοιχες των μελών της Ακαδημίας. Ενάντια στην παράδοση, στις τελευταίες κυριάρχησαν δυο σχετικά ανάλαφρες σινε-προτάσεις (βασισμένες σε πρωτότυπο σενάριο), με το στιλίστικο «Ξενοδοχείο Grand Budapest» του Γουές Άντερσον και τη showbiz σάτιρα «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου να μαζεύουν από εννέα υποψηφιότητες. Ακολούθησε με οκτώ το βιογραφικό «Παιχνίδι της Μίμησης» του Μόρτεν Τίλντουμ, το οποίο μαζί με το «Μεγαλώνοντας» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ (έξι υποψηφιότητες συνολικά) συμπληρώνει την τετράδα των ταινιών που δηλώνουν «παρών» στις τρεις βασικές κατηγορίες (ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο).

Η κορυφαία κατηγορία χώρεσε φέτος οκτώ φιλμ (μπορεί μέχρι δέκα, αρκεί η τελευταία να περνάει το 5% των συνολικών ψήφων), με τον «Ελεύθερο Σκοπευτή» να είναι η μόνη(!) στουντιακή παραγωγή, ανάμεσα σε εφτά ανεξάρτητες κι ως επί το πλείστον χαμηλού προϋπολογισμού ταινίες. Το περιπετειώδες δράμα του Κλιντ Ίστγουντ είναι επίσης η μόνη που έφτασε ως τις υποψηφιότητες (έξι συνολικά) χωρίς να «περάσει» προηγουμένως από τις Χρυσές Σφαίρες, εισχωρώντας σε μεγάλες κατηγορίες (ταινία, σενάριο, μοντάζ, α΄ αντρικού ρόλου), όχι όμως και σε εκείνη της σκηνοθεσίας για τον 85χρονο Αμερικανό θρύλο. Άλλος ένας σκηνοθέτης που πρέπει να νιώθει ριγμένος είναι ο Ντέιβιντ Φίντσερ, του οποίου το «Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» σχεδόν… εξαφανίστηκε από τις υποψηφιότητες (ούτε σενάριο; Ούτε μοντάζ; Ούτε και μουσική;), στις οποίες θέση κρατήθηκε μόνο για την πρωταγωνίστριά του Ρόζαμουντ Πάικ.

Πέντε και καλές κέρδισε το φαβορί του α΄ αντρικού ρόλου «Η Θεωρία των Πάντων», όσες και το σούπερ ανεξάρτητο «Χωρίς Μέτρο», το μάλλον ριγμένο «Foxcatcher» και το sci-fi μπλοκμπάστερ «Interstellar». Δυσάρεστη έκπληξη απετέλεσε ο αποκλεισμός της «Ταινίας Lego» από την κατηγορία του animation, ευχάριστη η παρουσία της «Ida» στην πεντάδα της φωτογραφίας, ενώ οι περισσότεροι θα περίμεναν την Λάνα Ντελ Ρέι και το «Big Eyes» της (από τα «Μεγάλα Μάτια») στα καλύτερα τραγούδια. Στα trivia των υποψηφιοτήτων να προσθέσουμε πως με τα «Μυστικά του Δάσους» η Μέριλ Στριπ ανέβασε το προσωπικό ρεκόρ της στις 19 οσκαρικές παρουσίες, ο φωτογράφος Ρότζερ Ντίκινς του «Αλύγιστου» (που δεν έχει κερδίσει ποτέ) στις 12 και ο διπλά υποψήφιος μουσικός Αλεξάντρ Ντεσπλά τις οκτώ σε οκτώ μόλις χρόνια. Η απονομή των 87ων βραβείων Όσκαρ θα γίνει την Κυριακή 22 Φεβρουαρίου στο Dolby Theater του Λος Άντζελες με παρουσιαστή τον Νιλ Πάτρικ Χάρις.

Υποψηφιότητες Όσκαρ 2015: Με ανάλαφρη, αλλά όχι και χολιγουντιανή διάθεση - εικόνα 1
Το "Ξενοδοχείο Grand Budapest" απέσπασε 9 υποψηφιότητες για Όσκαρ

Καλύτερη Ταινία (Δράμα)
Ελεύθερος Σκοπευτής
Μεγαλώνοντας
Το Παιχνίδι της Μίμησης
Selma
Η Θεωρία των Πάντων
Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας
Ξενοδοχείο Grand Budapest
Χωρίς Μέτρο

Σκηνοθεσία
Γουές Άντερσον («Ξενοδοχείο Grand Budapest»)
Μόρτεν Τίλντουμ («Το Παιχνίδι της Μίμησης»)
Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας»)
Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ («Μεγαλώνοντας»)
Μπένετ Μίλερ («Foxcatcher»)

Α΄ Αντρικός Ρόλος
Στιβ Καρέλ («Foxcatcher»)
Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Το Παιχνίδι της Μίμησης»)
Μπράντλεϊ Κούπερ («Ελεύθερος Σκοπευτής»)
Έντι Ρεντμέιν («Η Θεωρία των Πάντων»)
Μάικλ Κίτον («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας»)

Α΄ Γυναικείος Ρόλος
Μαριόν Κοτιγιάρ («Δυο Ημέρες, Μια Νύχτα»)
Φελίσιτι Τζόουνς («Η Θεωρία των Πάντων»)
Τζούλιαν Μουρ («Still Alice»)
Ρόζαμουντ Πάικ («Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε»)
Ριζ Γουίδερσπουν («Άγρια»)

Υποψηφιότητες Όσκαρ 2015: Με ανάλαφρη, αλλά όχι και χολιγουντιανή διάθεση - εικόνα 2
Το "Παιχνίδι της Μίμησης" σταμάτησε στις 8 υποψηφιότητες

Β΄ Αντρικός Ρόλος
Ρόμπερτ Ντιβάλ («Ο Δικαστής»)
Ίθαν Χοκ («Μεγαλώνοντας»)
Έντουαρντ Νόρτον («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας»)
Μαρκ Ράφαλο («Foxcatcher»)
Τζέι Κέι Σίμονς («Χωρίς Μέτρο»)

Β΄ Γυναικείος Ρόλος
Πατρίσια Αρκέτ («Μεγαλώνοντας»)
Λόρα Ντερν («Άγρια»)
Κίρα Νάιτλι («Το Παιχνίδι της Μίμησης»)
Έμα Στόουν («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας»)
Μέριλ Στριπ («Τα Μυστικά του Δάσους»)

Πρωτότυπο Σενάριο
Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, Νίκολας Τζιακομπόνε, Αλεξάντερ Ντινελάρις Τζούνιορ, Αρμάντο Μπο («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας»)
Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ («Μεγαλώνοντας»)
Ε. Μαξ Φράι, Νταν Φούτερμαν («Foxcatcher»)
Γουές Άντερσον, Χιούγκο Γκίνες («Ξενοδοχείο Grand Budapest»)
Νταν Γκίλροϊ («Nightcrawler»)

Διασκευασμένο Σενάριο
Γκράχαμ Μουρ («Το Παιχνίδι της Μίμησης»)
Τζέισον Χολ («Ελεύθερος Σκοπευτής»)
Πολ Τόμας Άντερσον («Έμφυτο Ελάττωμα»)
Άντονι ΜακΚάρτεν («Η Θεωρία των Πάντων»)
Ντάμιεν Σαζέλ («Χωρίς Μέτρο»)

Animation Μεγάλου Μήκους
Οι Υπερέξι
Song of the Sea
Τα Τερατοκουτάκια
Πως να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας 2
The Tale of the Princess Kaguya

Υποψηφιότητες Όσκαρ 2015: Με ανάλαφρη, αλλά όχι και χολιγουντιανή διάθεση - εικόνα 3
Το "Μεγαλώνοντας" παρότι απέσπασε 6 υποψηφιότητες παραμένει ένα από τα μεγάλα φαβορί των φετινών Όσκαρ

Ξενόγλωσση Ταινία
Ida (Πολωνία)
Λεβιάθαν (Ρωσία)
Tangerines (Εσθονία)
Τιμπουκτού (Μαυριτανία)
Ιστορίες για Αγρίους (Αργεντινή)

Μουσική
Αλεξάντρ Ντεσπλά («Το Παιχνίδι της Μίμησης»)
Αλεξάντρ Ντεσπλά («Ξενοδοχείο Grand Budapest»)
Γιόχαν Γιόχανσον («Η Θεωρία των Πάντων»)
Γκάρι Γέρσον («Ο Κύριος Τέρνερ»)
Χανς Zίμερ («Interstellar»)

Τραγούδι
Everything Is Awesome – Σον Πάτερσον («Η Ταινία Lego»)
Glory - Τζον Λέτζεντ, Κόμον («Selma»)
Grateful – Ντάιαν Γουόρεν («Beyond the Lights»)
I’m not Gonna Miss you – Γκλεν Κάμπελ, Τζούλιαν Ρέιμοντ («Glen Campell… I’ll Be me»)
Lost Stars – Γκρεγκ Αλεξάντερ, Ντάνιελ Μπρισμπουά («Παρ’ το Από την Αρχή»)

Φωτογραφία
Εμάνουελ Λουμπέζκι («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας»)
Ρόμπερτ Γέομαν («Ξενοδοχείο Grand Budapest»)
Λούκας Ζαλ, Ρίζαρντ Λεντσέφσκι («Ida»)
Ντικ Πόουπ («Ο Κύριος Τέρνερ»)
Ρότζερ Ντίκινς («Αλύγιστος»)

Μοντάζ
Τζόελ Κοξ, Γκάρι Ντ. Ρότς («Ελεύθερος Σκοπευτής»)
Σάντρα Αντέρ («Μεγαλώνοντας»)
Μπάρνι Πίλινγκ («Ξενοδοχείο Grand Budapest»)
Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ («Το Παιχνίδι της Μίμησης»)
Τομ Κρος («Χωρίς Μέτρο»)

Υποψηφιότητες Όσκαρ 2015: Με ανάλαφρη, αλλά όχι και χολιγουντιανή διάθεση - εικόνα 4
Ο "Ελεύθερος Σκοπευτής" ήταν η μεγάλη έκπληξη της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων συγκεντρώνοντας 6 υποψηφιότητες

Σκηνικά
Άνταμ Στόκχαουζεν, Άννα Πίνοκ («Ξενοδοχείο Grand Budapest»)
Μαρία Τζούρκοβιτς, Τατιάνα Μακντόναλντ («Το Παιχνίδι της Μίμησης»)
Νέιθαν Κρόουλι, Γκάρι Φέτις («Interstellar»)
Ντένις Γκάσνερ, Άννα Πίνοκ («Τα Μυστικά του Δάσους»)
Σούζι Ντέιβις, Σαρλότ Γουότς («Ο Κύριος Τέρνερ»)

Κοστούμια
Μιλένα Κανονέρο («Ξενοδοχείο Grand Budapest»)
Μαρκ Μπρίτζες («Έμφυτο Ελάττωμα»)
Κόλιν Άτγουντ («Τα Μυστικά του Δάσους»)
Αννα Μπ. Σέπαρντ, Τζέιν Κλάιβ («Maleficent»)
Ζακλίν Ντάραν («Ο Κύριος Τέρνερ»)

Μέικ-Απ
Μπιλ Κόρσο, Ντένις Λίντιαρντ («Foxcatcher»)
Φράνσις Χάνον, Μαρκ Κούλιερ («Ξενοδοχείο Grand Budapest»)
Ελίζαμπεθ Γιάννη- Γεωργίου, Ντέιβιντ Γουάιτ («Φύλακες του Γαλαξία»)

Οπτικά Εφέ
Νταν Ντελιού, Ράσελ Ερλ, Μπράιαν Γκριλ, Ντάν Σάντικ («Captain America 2: Ο Στρατιώτης του Χειμώνα»)
Τζο Λετέρι, Ντάν Λέμον, Ντάνιελ Μπάρετ, Έρικ Γουίνκιστ («Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Αυγή»)
Πολ Φράνκλιν, Άντριου Λόκλι, Ίαν Χάντερ, Σκοτ Φίσερ («Interstellar»)
Στέφαν Σερέτι, Νίκολας Αιτάντι, Τζόναθαν Φόκνερ, Πολ Κορμπούλντ («Φύλακες του Γαλαξία»)
Ρίτσαρντ Στάμερς, Λου Πεκόρα, Τιμ Κρόσμπι, Κάμεον Γουολντμπάουερ («X-Men: Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος»)

Ήχητικό Μιξάζ
Τζον Ριτζ, Γκρεγκ Ρούντολφ, Γουόλτ Μάρτιν («Ελεύθερος Σκοπευτής»)
Γκάρι Α. Ρίζο, Γκρεγκ Λάντακερ, Μαρκ Γουαινγκάρτεν («Interstellar»)
Τζον Τέιλορ, Φρανκ Α. Μοντάνιο, Τόμας Βάργκα («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας»)
Τζον Τέιλορ, Φρανκ Α. Μοντάνιο, Ντέιβιντ Λι («Αλύγιστος»)
Κρεγκ Μαν, Μπεν Γουίλκινς, Τόμας Κέρλι («Χωρίς Μέτρο»)

Ηχητικό Μοντάζ
Άλαν Ρόμπερτ Μάρεϊ, Μπαμπ Ασμάν («Ελεύθερος Σκοπευτής»)
Ρίτσαρντ Κινγκ («Interstellar»)
Μαρτίν Ερνάντεζ, Άαρον Γκλάσκοκ («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας»)
Μπέκι Σάλιβαν, Άντριου ΝτεΚριστόφαρο («Αλύγιστος»)
Μπρεντ Μπεργκ, Τζέισον Κανόβας («Χόμπιτ: Η Μάχη των Πέντε Στρατών»)

Ντοκιμαντέρ
Citizenfour
Το Αλάτι της Γης
Finding Vivian Maier
Last Days in Vietnam
Virunga

Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
Crisis Hotline: Veterans Press 1
Joanna
Our Curse
The Reaper (La Parka)
White Earth

Animation Μικρού Μήκους
The Bigger Picture
The Dam Keeper
Feast
Me and My Moulton
A Single Life

Ταινία Μικρού Μήκους
Aya
Boogaloo and Graham
Butter Lamp
Parvaneh
The Phone Call

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Heritage in Focus: Χώροι μουσικής και κινηματογράφου σε κίνδυνο

Στην πρώτη εκδήλωση θα συζητηθούν οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι πολιτιστικοί χώροι στις πόλεις, εστιάζοντας στη μουσική σκηνή του Βερολίνου και το κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Τέσσερις μέρες γεμάτες μικρού μήκους του Athens Short Film Festival

Σαράντα ταινίες από όλο τον κόσμο παρουσιάζει η φρέσκια διοργάνωση που επιστρέφει στο Κουκάκι.

"Ο Νόμος του Μέρφυ": Άγγελε Φραντζή, πώς γύρισες την πιο φιλόδοξη ελληνική ταινία της χρονιάς;

Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης ανοίγει τα χαρτιά του γύρω από την ορμητική παραγωγή, στην οποία η Κάτια Γκουλιώνη υποδύεται μια αποτυχημένη ηθοποιό που ζει διαδοχικές διαφορετικές πραγματικότητες, ελπίζοντας να βρει τον εαυτό της.

Ο Νόμος του Μέρφυ

Ένα γράμμα αγάπης στο ίδιο το σινεμά και τη ζωή, ένα μεθυστικό κολάζ αναφορών και ανθρωπιάς, το οποίο παρόλο που παρασύρεται από την ορμή και την πληθωρικότητά του.

Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά

Αληθινά περιστατικά εμπνέουν ένα χαμηλότονο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ευαισθησία, διηγηματική λιτότητα και καίριες ερμηνείες (βραβείο στο Φεστιβάλ Βερολίνου για την Έμιλι Γουότσον).

Μικρό Θλιμμένο Κορίτσι

Εσωστρεφής όσο και δημιουργικά πρωτότυπος συνδυασμός ψυχολογικού δράματος και ντοκιμαντέρ. Υπερβολικά φιλόδοξη ως σινε-κατασκευή, αποτυπώνει το πνεύμα μιας ανήσυχης εποχής.

Η Κουζίνα

Ανισόρροπο δράμα πάνω στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου, διχασμένο ανάμεσα στο κομψό στιλιζάρισμα, το αιχμηρό ψυχογράφημα και το οξύ κοινωνικό σχόλιο.