Η Χίμαιρα

2,5

Μια νεορεαλιστική Ιταλία αναβιώνει μέσα από ένα μοντέρνο παραμύθι που σχολιάζει φελινικά, λοξά, αλλά και αφελώς αλληγορικά τις έννοιες του ιστορικού χρόνου, των συλλογικών μύθων και του αναπόδραστου πεπρωμένου.

Η Χίμαιρα

Κλείνοντας μια άτυπη τριλογία, η οποία ξεκίνησε από τα "Θαύματα" (2014) και εξελίχθηκε με τον "Ευτυχισμένο Λάζαρο" (2018), η Αλίτσε Ρορβάκερ παραμένει στην περιοχή της Τοσκάνης και της Ούμπρια, μαζεύει ακόμα και μια ομάδα περιθωριακών φτωχοδιάβολων και κοιτάζει ξανά το ιταλικό παρελθόν στα μάτια. Αυτό στέκεται υπομονετικά θαμμένο κάτω από τη γη, εξαιρετικά πολύτιμο για πολλούς, διαφορετικούς λόγους. Άλλους λοιπόν έχει στο νου της μια ομάδα Ιταλών τυμβωρύχων, οι οποίοι λεηλατούν ετρουσκικούς τάφους, αναζητώντας οτιδήποτε μπορεί να πουληθεί σε αρχαιοκάπηλους, και άλλους ο Βρετανός αρχαιολόγος Άρθουρ, ο οποίος επανασυνδέεται μαζί τους ύστερα από αρκετό καιρό. Στοιχειωμένος από την Μπενιαμίνα, τον μεγάλο, χαμένο έρωτά του, αναζητά τρόπο για να τη συναντήσει ξανά στον κάτω κόσμο.


Διχασμένες ανάμεσα σ’ ένα ρευστό παρόν και ένα ζωντανό παρελθόν που ζητά επίμονα να επανέλθει, οι κινηματογραφικές ιστορίες της Ρορβάκερ προσπαθούν να συναρμόσουν τη νεορεαλιστική ειλικρίνεια με τον ονειρικό φελινικό κόσμο, όπου τα θαύματα παραμονεύουν σε κάθε γωνιά. Είναι, όμως, πραγματικά ή καταδικασμένα να αποδειχθούν τελικά χίμαιρες; Με το ένα πόδι βαθιά στη γη, κυριολεκτικά(!), και το άλλο στον κόσμο της φαντασίας και του αόρατου, το μοντέρνο παραμύθι της Ρορβάκερ σχολιάζει λοξά, αλλά και αφελώς αλληγορικά τις έννοιες του ιστορικού χρόνου, των συλλογικών μύθων (η αρχή γίνεται από την αρχαιοελληνική μυθολογία) και του αναπόδραστου πεπρωμένου. Πόσο ιερή, άρα κι ανέγγιχτη, είναι η πολιτισμική κληρονομιά και ποιος, άραγε, έχει δικαίωμα στους νεκρούς; Περίτεχνα κρυμμένες σε μια πλοκή που δυσκολεύεται να ανασάνει αβίαστα, οι ερωτήσεις της ταινίας τίθενται με παιχνιδιάρικη χάρη, απαντώνται όμως με ανάλογη ελαφρότητα που κερδίζει τις εντυπώσεις, αλλά μένει σε απόσταση από την περίπλοκη κι επώδυνη ίσως ουσία.

 Ιταλία, Γαλλία. 2023. Διάρκεια: 130΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Η Χίμαιρα

La Chimera
2,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 130 '
  • Αλίτσε Ρορβάκερ

Ο Βρετανός αρχαιολόγος Άρθουρ επανασυνδέεται με μια ομάδα Ιταλών τυμβωρύχων, οι οποίοι λεηλατούν ετρουσκικούς τάφους. Εκείνοι αναζητούν οτιδήποτε πολύτιμο μπορεί να πουληθεί σε αρχαιοκάπηλους, ενώ εκείνος έχει στο νου του την Μπενιαμίνα, τον μεγάλο, χαμένο έρωτά του, τον οποίο θέλει να συναντήσει ξανά στον κάτω κόσμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.