Γελώντας στο Αφγανιστάν

2,5

Το γέλιο μπορεί να σώσει τον κόσμο; Ένα ουμανιστικό σινε-χρονικό που δεν φοβάται να «λερώσει τα χέρια του» αναζητάει τις απαντήσεις της ιστορίας, της πολιτικής και της τέχνης.

Gelontas sto Afganistan

Με το ένα της μάτι στην Ελλάδα και το άλλο στο Αφγανιστάν και την ευρύτερη περιοχή, η ηθοποιός και σκηνοθέτρια Αννέτα Παπαθανασίου ("Καντίρ. Ένας Αφγανός Οδυσσέας", "Οι Νύμφες του Hindu Kush", "Παίζοντας με τη Φωτιά") καταγράφει με το φακό της ιστορίες που συνδέουν τη φλεγόμενη κεντρική Ασία με τη χώρα μας. Ιστορίες ανθρώπινες, που κουβαλούν στις πλάτες τους την ηχώ ενός κόσμου με συναρπαστικό παρελθόν, ταραγμένο παρόν και αβέβαιο μέλλον. Ιστορίες που "εισβάλλουν" στην ευρωπαϊκή μακαριότητα με κρότο και ιστορίες γεμάτες επείγουσες ερωτήσεις οι οποίες απαιτούν άμεσες απαντήσεις.


Μία απ’ αυτές είναι και εκείνη του Καρίμ Ασίρ, ενός 27χρονου ηθοποιού, πρώην λέκτορα στο θεατρικό τμήμα του πανεπιστημίου της Καμπούλ. Έγινε παγκόσμια γνωστός ως "Αφγανός Τσάρλι Τσάπλιν", μέσα από το YouTube και μια σειρά από ασπρόμαυρα βωβά βιντεάκια στα οποία μιμείται τον Σαρλό. Παράλληλα, παρουσίαζε σε θέατρα και δρόμους με μεγάλη επιτυχία κωμικά σκετς σατιρίζοντας την αφγανική επικαιρότητα, κάτι το οποίο απαγορεύτηκε όταν οι Ταλιμπάν ανέλαβαν τη διακυβέρνηση της χώρας το 2021. Κάθε δυτικότροπη επιρροή μπήκε στο στόχαστρο, οι καλλιτέχνες τέθηκαν υπό διωγμόν και η κωμωδία, πόσο μάλλον η σάτιρα, επικηρύχτηκε επί ποινή θανάτου. Η ζωή του Ασίρ διέτρεχε πλέον μεγάλο κίνδυνο και οι υπεύθυνοι της ταινίας (η Αννέτα Παπαθανασίου και η παραγωγός Φωτεινή Οικονομοπούλου) άρχισαν ένα μαραθώνιο διαβουλεύσεων για να φέρουν –μέσω του ελληνικού υπουργείου εξωτερικών– τον κωμικό και την οικογένειά του σώους στη χώρα μας.


Το γέλιο μπορεί να σώσει τον κόσμο; Αυτό το ουμανιστικό σινε-χρονικό δεν φοβάται να "λερώσει τα χέρια του", αναζητώντας τις απαντήσεις της ιστορίας, της πολιτικής και της τέχνης. Ακόμα κι αν δεν εκμαιεύει τις πλέον παρήγορες απ’ αυτές (η σχέση κωμικού και θρησκείας θα μπορούσε να αναλυθεί βαθύτερα), δίνει τις δικές του και παρεμβαίνει καταλύοντας τα όρια του μπροστά και πίσω από την κάμερα. Το κάνει με έναν απλό, "χειροποίητο" κινηματογραφικά τρόπο, χωρίς όμως να χάνει ποτέ την αίσθηση του χιούμορ.

Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Γελώντας στο Αφγανιστάν

2,5
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2022
  • Διάρκεια: 90 '
  • Αννέτα Παπαθανασίου

Ο Καρίμ Ασίρ είναι κωμικός ηθοποιός, γνωστός ως ο Αφγανός Τσάρλι Τσάπλιν. Όταν οι Ταλιμπάν εισβάλλουν στην Καμπούλ, η ζωή του απειλείται και προσπαθώντας να σωθεί φτάνει με την οικογένειά του στην Ελλάδα. Ξαναχτίζοντας μια καινούργια καριέρα, ονειρεύεται την επιστροφή του σε ένα ελεύθερο Αφγανιστάν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.