Αδίστακτοι

3

Μικρή διάρκεια, γρήγοροι ρυθμοί, απλοί και λειτουργικοί χαρακτήρες: μια γκανγκστερική περιπέτεια της παλιάς σχολής χωρίς εκπλήξεις και αφηγηματικό λίπος.

Αδίστακτοι

Μικρή διάρκεια, γρήγοροι ρυθμοί, απλοί και λειτουργικοί χαρακτήρες: μια γκανγκστερική περιπέτεια της παλιάς σχολής χωρίς εκπλήξεις και αφηγηματικό λίπος.

Αδίστακτοι - εικόνα 1

Λιτή όσο και ο τίτλος της, ο οποίος σημαίνει «ένοπλοι ληστές», η τέταρτη ταινία του ειδικευμένου στις αστυνομικές περιπέτειες στιλίστα Ζιλιέν Λεκλέρκ («Chrysalis», «L’ Assaut», «Gibraltar») εντυπωσιάζει με την αυστηρή προσήλωση στον αφηγηματικό της στόχο: ο Για­νί, ο Νασέρ και ο Φρανκ είναι­ μια άκρως αποτελεσματική ομάδα κακοποιών η οποία ειδικεύεται στις ληστείες τεθωρακισμένων χρηματαποστολών. Αφού κάνουν τη δουλειά, συνεχίζουν την απόλυτα συνηθισμένη οικογενειακή τους ζωή, συναναστρέφονται κοινωνικά μεταξύ τους και δεν μοιράζονται τα μυστικά τους με πάνω από άλλους δυο-τρεις συνεργούς τους. Ύστερα όμως από μια απερισκεψία του Αμίν, του μικρότερου αδερφού του Γιανί, την ομάδα παγιδεύει η πανίσχυρη τοπική μαφία των ναρκωτικών και την εξαναγκάζει να εκτελέσει για λογαριασμό της ένα επικίνδυνο χτύπημα.

Αδίστακτοι - εικόνα 2

Μικρή διάρκεια, ταχύτατοι ρυθμοί, απλοί και λειτουργικοί χαρακτήρες. Τίποτα δεν θυμίζει εδώ την τυπική γαλλική φλυαρία, αντίθετα πολλά φέρνουν στο νου την «Έξαψη» του Μάικλ Μαν και τα νεο-νουάρ του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ (ο λιγομίλητος, cool Σαμί Μπουαζιλά ως μακρινός συγγενής του Ρόμπερτ ντε Νίρο και του Αλέν-«Σαμουράι»-Ντελόν). Η πλοκή δεν πρωτοτυπεί, βέβαια, πουθενά. Γνωρίζουμε απέξω και ανακατωτά πού και πώς θα στραβώσουν τα πράγματα ή τι επιφυλάσσει η μοίρα στον κάθε ήρωα ξεχωριστά – όλοι τους με ηθικούς κώδικες στην γκρίζα περιοχή μεταξύ καλού και κακού. Ο μηχανισμός είναι διάφανος, όμως τα γρανάζια είναι στη θέση τους και τα πάντα λειτουργούν σαν καλολαδωμένη μηχανή. Ως σωστός επαγγελματίας, ο Ζιλιέν Λεκλέρκ εστιάζει σχεδόν αποκλειστικά στη δράση και πετά κάθε περιττό λίπος.

Η ματιά του είναι άμεση, διακριτικά χορογραφημένη κι εντελώς μοντέρνα (οι ληστές δεν κυνηγούν τη χλιδή και την καλή ζωή όπως εκείνοι της δεκαετίας του ’70), ενώ ταυτόχρονα διαθέτει την αποτελεσματικότητα των γκανγκστερικών θρίλερ της παλιάς σχολής, όπου μια εικόνα (δίπλα σε μιαν άλλη) σήμαινε χίλιες λέξεις. Κι ένας πυροβολισμός ακουγόταν μόνο όταν ήταν εντελώς απαραίτητο.

Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 81΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Αδίστακτοι

Braqueurs
3
  • Γκανγκστερική
  • 2015
  • Διάρκεια: 81 '
  • Ζιλιέν Λεκλέρκ

Μια ομάδα κακοποιών που ειδικεύεται στις ληστείες τεθωρακισμένων οχημάτων παγιδεύεται από τη μαφία των ναρκωτικών κι εξαναγκάζεται να κάνει μια επικίνδυνη δουλειά για λογαριασμό της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.