Joy

2,5

Δύο υποψηφιότητες Χρυσής Σφαίρας (ταινίας και α΄ γυναικείου ρόλου) για τη διασκεδαστικά ανισόρροπη αναπαράσταση ενός αληθινού success story.

Joy

Δύο υποψηφιότητες Χρυσής Σφαίρας (ταινίας και α΄ γυναικείου ρόλου) για τη διασκεδαστικά ανισόρροπη αναπαράσταση ενός αληθινού success story.

Joy - εικόνα 1

Ξεκινώντας από μια αληθινή ιστορία, όπως και στον πρόσφατο «Οδηγό Διαπλοκής», ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ συνεχίζει να εξερευνά με το προσωπικό κινηματογραφικό του στιλ τη σύγχρονη Αμερική της επιτυχίας, της δεύτερης ευκαιρίας και των επίπονων, βαθιά καθοριστικών οικογενειακών δεσμών. Για τους ήρωες του Ράσελ, από το «Φλερτάροντας με τις Καταστροφές» και τους «Τρεις Ήρωες» έως τα «The Fighter» και «Οδηγός Αισιοδοξίας», η διαδρομή προς την καταξίωση και την αυτογνωσία περνά μέσα από τη (βασανιστική) έννοια της οικογένειας. βιολογικής ή «κατασκευασμένης».

Μια ανάλογη ακολουθεί και η Τζόι Μανιάνο λοιπόν, η οποία πριν ακόμα κλείσει τα τριάντα βρίσκεται χωρισμένη με δύο μικρά παιδιά, τα οποία προσπαθεί να συντηρήσει δουλεύοντας ως υπάλληλος σε αεροπορική εταιρεία. Ταυτόχρονα περιποιείται την καταθλιπτική μητέρα της, η οποία παρακολουθεί σαπουνόπερες χωρίς να σηκώνεται από το κρεβάτι, φιλοξενεί τον ρέμπελο πρώην άντρα της στο υπόγειό της και συμπαραστέκεται σε κάθε απερισκεψία του αλλοπρόσαλλου πατέρα της.

Joy - εικόνα 2

«Η Αμερική είναι η χώρα όπου το συνηθισμένο και το εξαιρετικό συναντιούνται κάθε μέρα», λέει στην Τζόι ο υπεύθυνος ενός καναλιού τηλεμάρκετινγκ, και αυτό ακριβώς είναι που βρίσκει ο Ράσελ στον χαρακτήρα μιας απλής, πλην ευφυούς νοικοκυράς, η οποία κάποια στιγμή πατεντάρει την ιδέα της «μαγικής σφουγγαρίστρας». Μια ευρεσιτεχνία που θα τη μετατρέψει σε διάσημη τηλεπερσόνα και υπερεπιτυχημένη επιχειρηματία, αφού όμως πριν έχει πληρώσει το τίμημα του American way of making business.

Κι ενώ τη μέχρι εκεί ανοδική πορεία της Τζόι ο Ράσελ ξεκινά να την αφηγείται με ένα παιχνιδιάρικο, ευφάνταστο και γλυκά σατιρικό ύφος, η δραματική σεναριακή στροφή παρασέρνει την ταινία του σε μια τηλεοπτικού τύπου βιογραφία (άστοχη παραπομπή στις σαπουνόπερες;), η οποία ολοκληρώνεται ανάμεσα σε προχειρογραμμένες λύσεις και προσχηματικές δικαιολογίες. Μια τελευταία γλυκόπικρη σκηνή δεν προλαβαίνει να αναιρέσει τις υμνητικές απέναντι στο αμερικανικό όνειρο τελικές εντυπώσεις, τις οποίες κλέβει με άνεση η σαρωτική ερμηνευτική παρουσία της υποψήφιας για Χρυσή Σφαίρα (όπως και η ταινία) Τζένιφερ Λόρενς.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Joy

2,5
  • Δραματική κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 124 '
  • Ντέιβιντ Ο. Ράσελ

Η ιστορία της Τζόι Μανιάνο, μιας απλής νοικοκυράς που στη δεκαετία του ’90 δημιούργησε έναν επιχειρηματικό κολοσσό, ξεκινώντας από την ιδέα της «μαγικής σφουγγαρίστρας».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.