Η Κόρη του Ρέμπραντ

1

Η σαρκαστική αλλά ανερμάτιστη κωμωδία πάνω στην μπουρζουά υποκρισία πέφτει θύμα της δημιουργικής της ελευθερίας, που δυστυχώς γρήγορα εκπίπτει στην προχειρότητα.

Η Κόρη του Ρέμπραντ

Σε μια πολυτελή έπαυλη γίνεται μια μεγαλοαστική δεξίωση που συγκεντρώνει την αφρόκρεμα της αθηναϊκής κοινωνίας, με τον 74χρονο Νίκο Παναγιωτόπουλο να στήνει μια σαρκαστική κωμωδία πάνω στην μπουρζουά υποκρισία. Το αποτέλεσμα, όμως, είναι τουλάχιστον απογοητευτικό, με την ανερμάτιστη «Κόρη του Ρέμπραντ» να πέφτει θύμα της δημιουργικής της ελευθερίας, που δυστυχώς γρήγορα εκπίπτει στην προχειρότητα.

Η Κόρη του Ρέμπραντ - εικόνα 1

Ο 74χρονος Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος έχει υπογράψει τρεις ταινίες τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αποτελεί μια ιδιότυπη ελληνική γουντιαλενική εκδοχή. Θέλοντας να μείνει ενεργός και παραγωγικός, ο ακούραστος Έλληνας δημιουργός σκηνοθετεί τη μια ταινία πίσω από την άλλη, αλλάζοντας τα είδη σαν τα πουκάμισα. Τώρα στήνει μια σουρεαλιστική κωμωδία σε μια πολυτελή έπαυλη, όπου γίνεται μια μεγαλοαστική δεξίωση.

Πρέσβεις, υπουργοί, ο διοικητής της αστυνομίας, ένας τεχνοκριτικός-ντετέκτιβ, ένας μισθοφόρος και δύο περιφερόμενες καλλονές αποτελούν το ετερόκλητο παρεάκι του αθηναϊκού μπουρζουά σουαρέ. Ένας μυστηριώδης πίνακας του Ρέμπραντ είναι αυτός που κεντρίζει το ενδιαφέρον κάποιων καλεσμένων, με τον οικοδεσπότη της βραδιάς κύριο Μαλαπάρτε να κρύβει στο εσωτερικό του σπιτιού του έναν ανεκτίμητο καλλιτεχνικό θησαυρό... Ή μήπως, πάλι, όχι;

Η Κόρη του Ρέμπραντ - εικόνα 2

Ο πολύπειρος Παναγιωτόπουλος («Οι Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας», «Delivery») σκηνοθετεί τη δικιά του «Κρυφή Γοητεία της Μπουρζουαζίας», έχοντας ένα πρωτοκλασάτο καστ και θέτοντας συνεχώς το ερώτημα πάνω στο τι είναι αληθινό και τι πλαστό σε αυτήν τη ζωή. Θέλοντας, μάλιστα, να συνδυάσει τον απελευθερωτικό σουρεαλισμό με τα κωμικά γκαγκς των Αδελφών Μαρξ (τους αφιερώνει άλλωστε την ταινία), στήνει μια σειρά απροσδόκητων σεκάνς που προσπαθούν να σαρκάσουν τη μεγαλοαστική υποκρισία, τον ελιτισμό της υψηλής τέχνης, την ταξική καταπίεση, τον αιμοσταγή ιμπεριαλισμό, τα πολιτικά κομπρεμί, τη διαφθορά και ένα σωρό άλλα πράγματα, συνεπικουρούμενες από φιλοσοφικά/λογοτεχνικά ευφυολογήματα που έχει σκαρφιστεί ο πολύ καλά διαβασμένος σκηνοθέτης.

Το αποτέλεσμα, όμως, είναι τουλάχιστον απογοητευτικό, με την ανερμάτιστη αυτή κινηματογραφική σάτιρα να πέφτει θύμα της δημιουργικής της ελευθερίας, η οποία δυστυχώς γρήγορα εκπίπτει στην προχειρότητα: Ο βερμπαλισμός καβαλά την αφηγηματική συνοχή, τα γκαγκς αστοχούν παραδειγματικά να βρουν τον κωμικό τους στόχο (ούτε καν ο τουρτοπόλεμος), οι «μη μου άπτου» επαναλαμβανόμενες ατάκες κουράζουν και οι σκηνοθετικές κακοτεχνίες περισσεύουν (βλέπε καταιγίδα), με την «Κόρη του Ρέμπραντ» να αποτελεί μια από τις στιγμές στη φιλμογραφία του μεγάλου Έλληνα σκηνοθέτη που γρήγορα θα ξεχαστεί.

Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Κόρη του Ρέμπραντ

1
  • Κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 85 '
  • Νίκος Παναγιωτόπουλος

Σε μια πολυτελή έπαυλη γίνεται μια μεγαλοαστική δεξίωση που συγκεντρώνει πρέσβεις, υπουργούς, τον διοικητή της αστυνομίας, έναν τεχνοκριτικό-ντετέκτιβ, έναν μισθοφόρο και δύο περιφερόμενες καλλονές. Ένας μυστηριώδης πίνακας του Ρέμπραντ είναι αυτός που κεντρίζει το ενδιαφέρον κάποιων καλεσμένων, με τον οικοδεσπότη της βραδιάς κύριο Μαλαπάρτε να κρύβει στο εσωτερικό του σπιτιού του έναν ανεκτίμητο καλλιτεχνικό θησαυρό... Ή μήπως, πάλι, όχι;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/05/2024

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.