Μακριά Από το Πλήθος

2,5

Ακαδημαϊκά προσεγμένη, αλλά αναιμική και άτολμη μεταφορά ενός σπουδαίου μυθιστορήματος του Τόμας Χάρντι («Τζουντ», «Τες»).

Μακριά Από το Πλήθος

Στη βικτοριανή Αγγλία μια δυναμική νεαρή γυναίκα κληρονομεί τη φάρμα του θείου της, την οποία αγωνίζεται να διευθύνει η ίδια, ενώ μπλέκεται συναισθηματικά με τρεις διαφορετικού χαρακτήρα και οικονομικής επιφάνειας άντρες. Ακαδημαϊκά προσεγμένη, αλλά αναιμική και άτολμη μεταφορά ενός σπουδαίου μυθιστορήματος του Τόμας Χάρντι («Τζουντ», «Τες»).

Μακριά Από το Πλήθος - εικόνα 1

Θεωρούμενο ένα από τα σπουδαιότερα μυθιστορήματα του 19ου αιώνα, το «Μακριά από το αγριεμένο πλήθος» (1874) έκανε γνωστό τον Βρετανό συγγραφέα Τόμας Χάρντι (του «Τες» και του «Τζουντ») και μεταφέρθηκε στο σινεμά το 1967 από τον Τζον Σλέσινγκερ, σε μια προσπάθεια του ανερχόμενου τότε σκηνοθέτη («Ο Καουμπόι του Μεσονυχτίου») να απομακρυνθεί από τις σύγχρονες, άμεσα κοινωνικές θεματικές του free cinema.

Δεν μπορεί να μη δει κάποιος όμως πως το στιλάτο, υποψήφιο για Όσκαρ μουσικής αγροτικό δράμα εποχής επιχειρεί να μιλήσει και ως αλληγορία για τις ταξικές αντιθέσεις, τα γυναικεία δικαιώματα και τα επιτακτικά πολιτικά προβλήματα της δεκαετίας του ’60. Η διασκευή του ταλαντούχου, αλλά άνισου Δανού Τόμας Βίντερμπεργκ («Οικογενειακή Γιορτή», «Submarino», «Το Κυνήγι») αποφεύγει κάθε (μετα)μοντερνισμό και μένει πιστή στο μυθιστορηματικό υλικό­, προσπαθώντας να αναδείξει την ατόφια, πρωτογενή δύναμή του.

Μακριά Από το Πλήθος - εικόνα 2

Παρακολουθούμε λοιπόν τον αγώνα μιας δυναμικής νεαρής γυναίκας, που στην Αγγλία της βικτοριανής περιόδου κληρονομεί τη φάρμα του θείου της και πασχίζει πεισματικά να τη διευθύνει η ίδια, ενώ ταυτόχρονα μπλέκεται συναισθηματικά με τρεις διαφορετικού χαρακτήρα και οικονομικής επιφάνειας άντρες. Η φιλότιμη Κάρεϊ Μάλιγκαν («Μια Κάποια Εκπαίδευση», «Shame») δύσκολα πείθει πως σαγηνεύει σχεδόν κάθε αρσενικό που τη συναντά, ενώ η σκηνοθετική στιβαρότητα του Βίντερμπεργκ αποτυπώνεται στην οθόνη ως ένας comme il faut ακαδημαϊσμός – σαν κάποιος να παρατηρεί τα τεκταινόμενα από καθαρή μεν οπτική γωνία, αλλά από ασφαλή απόσταση.

Έτσι, μέσα σε μια πειστική αναπαράσταση εποχής, το πολυεπίπεδο δράμα εξελίσσεται συγκρατημένα, αν όχι υποτονικά και ξέπνοα, ειδικά όταν το συγκρίνεις με την κινηματογραφική δύναμη της πρώτης ταινίας, πολλώ δε μάλλον με το πολανσκικό «Τες» ή το συναρπαστικό «Τζουντ» του Γουιντερμπότομ.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Μακριά Από το Πλήθος

Far From the Madding Crowd
2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 119 '
  • Τόμας Βίντερμπεργκ

Στη βικτοριανή Αγγλία μια δυναμική νεαρή γυναίκα κληρονομεί τη φάρμα του θείου της, την οποία αγωνίζεται να διευθύνει η ίδια, ενώ μπλέκεται συναισθηματικά με τρεις διαφορετικού χαρακτήρα και οικονομικής επιφάνειας άντρες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.