Πανδημία

1

Φιλόδοξη και πολυεπίπεδη, αλλά κινηματογραφικά ασυνάρτητη πολιτικοκοινωνική σάτιρα.

Πανδημία

Ενώ μια παράξενη πανδημία πλήττει τη βυθιζόμενη σε ολοένα και χειρότερη οικονομική κρίση Ελλάδα, ένας μεγαλοδημοσιογράφος δέχεται να συμμετάσχει στο talk show ενός λαϊκιστή τηλεοπτικού αστέρα, χωρίς να ξέρει πως ο τελευταίος σκοπεύει να τον διαπομπεύσει δημόσια. Φιλόδοξη και πολυεπίπεδη, αλλά κινηματογραφικά ασυνάρτητη πολιτικοκοινωνική σάτιρα.

Πανδημία - εικόνα 1

Σπουδαίος θεατρικός κωμικός και κινηματογραφικός ρολίστας, ο Δημήτρης Πιατάς θυμάται το νεαρό εαυτό του σκηνοθέτη (αποσπάσματα της μικρού μήκους του «Μαμά Γιατί δεν Φωνάζει Πια…» του 1977 βλέπουμε στην ταινία) και περνά έπειτα από πολλά χρόνια πίσω από την κάμερα για μια σατιρική κωμωδία εφ’ όλης της τρέχουσας ελληνικής πραγματικότητας. Πολύπαθη η τελευταία, δεν μαστίζεται μόνον από σκληρή οικονομική κρίση, που αναγκάζει την κυβέρνηση να φορολογήσει ακόμη και τις κηδείες, αλλά και από μια αθεράπευτη πανδημία, η οποία προκαλεί αφωνία, κώφωση, απώλεια αίσθησης του περιβάλλοντος και μόνιμο «χαμόγελο της Τζοκόντα».

Και αν αυτά σας ακούγονται κάπως υπερβολικά, στην οθόνη δείχνουν ακόμη πιο γκροτέσκο, συνεπικουρούμενα από σουρεαλιστικά στοιχεία κοινωνικής αλληγορίας (οι αντίπαλες συμμορίες που συμπλέκονται τραγουδώντας και χορεύοντας) και μια χούφτα γραφικότατους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες. Επικεφαλής τους ένας αριβίστας μεγαλοδημοσιογράφος της παλιάς σχολής με κατεστραμμένη προσωπική ζωή, ένας τηλεστάρ παρουσιαστής με κουτσομπολίστικο talk show και ο ντετέκτιβ-βοηθός του. Οι πρώτοι δύο θα «συγκρουστούν» τηλεοπτικά στο πλατό της εκπομπής «Πρόσκληση σε γεύμα για έναν υποψήφιο καλεσμένο», ολόκληρο το δεύτερο μέρος της ταινίας δηλαδή, το οποίο μοιάζει να μην έχει παρά ελάχιστη σχέση με το πρώτο. Υπερβολική σε κάθε παράμετρό της (σεναριακή, αλληγορική, σατιρική), η «Πανδημία» πάσχει επίσης από μια σαφή αφηγηματική ασυνέχεια η οποία την εμποδίζει να ολοκληρώσει πειστικά την αιχμηρή πολιτικοκοινωνική της κριτική.
Επιχειρώντας να πει πολλά για τα πάντα –από την τηλεοπτική ζούγκλα μέχρι τη Χρυσή Αυγή και από τους εμπόρους ναρκωτικών μέχρι τον Έμπολα και το… προπατορικό αμάρτημα–, χάνει εντελώς και από πολύ νωρίς τον έλεγχο και μαζί την ευκαιρία για μια απολαυστική, πολυεπίπεδη μαύρη κωμωδία.

Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Πανδημία

1
  • Κωμωδία
  • 2014
  • Διάρκεια: 105 '
  • Δημήτρης Πιατάς

Ενώ μια παράξενη πανδημία πλήττει τη βυθιζόμενη σε ολοένα και χειρότερη οικονομική κρίση Ελλάδα, ένας μεγαλοδημοσιογράφος δέχεται να συμμετάσχει στο talk show ενός λαϊκιστή τηλεοπτικού αστέρα, χωρίς να ξέρει πως ο τελευταίος σκοπεύει να τον διαπομπεύσει δημόσια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/05/2024

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.