Αμνησία

1,5

Υπερβολικό, προβλέψιμο και κοινότοπο στις ιδέες του ψυχολογικό θρίλερ, στο οποίο μάταια προσπαθεί να προσδώσει ενδιαφέρον μια φιλότιμη Νικόλ Κίντμαν.

Αμνησία

Μια γυναίκα ξυπνά κάθε πρωί δίπλα σε έναν άντρα ο οποίος της εξηγεί πως είναι ο σύζυγός της, χωρίς εκείνη να θυμάται τίποτε από το παρελθόν της. Αναζητώντας όμως την ταυτότητά της, ανακαλύπτει στοιχεία που την κάνουν να αμφισβητεί την ιστορία του. Υπερβολικό, προβλέψιμο και κοινότοπο στις ιδέες του ψυχολογικό θρίλερ, στο οποίο μάταια προσπαθεί να προσδώσει ενδιαφέρον μια φιλότιμη Νικόλ Κίντμαν.

Αμνησία - εικόνα 1

Εξαιρετικός σεναριογράφος («Το Τελευταίο Καταφύγιο» του Πάβελ Παβλικόφσκι, «Ο Αμερικανός» του Άντον Κόρμπιν) και πολλά υποσχόμενος σκηνοθέτης («Ανήλικος Δολοφόνος», ριμέικ του κλασικού «Brighton Rock»), ο γιος του Ρόλαντ Τζόφι («Κραυγές στη Σιωπή», «Η Αποστολή») Ρόουαν μας αιφνιδιάζει δυσάρεστα, καθώς παραδόξως στραβοπατάει γερά στο δεύτερο προσωπικό κινηματογραφικό στοίχημά του. Καταρχάς επιλέγοντας ως σεναριακή έμπνευση ένα επιδέξια γραμμένο, αλλά γεμάτο αφηγηματικές αυθαιρεσίες και διάτρητη πλοκή μυθιστόρημα του Στίβεν Γουότσον. Αυτό αφορά την Κριστίν, μια γυναίκα που ξυπνά κάθε πρωί δίπλα σε έναν άντρα ο οποίος της εξηγεί πως είναι ο σύζυγός της, χωρίς εκείνη να θυμάται τίποτε από το παρελθόν της.
Έπειτα από ένα ατύχημα, βρίσκεται εδώ και καιρό σε αυτήν την κατάσταση, κλεισμένη σε ένα πολυτελές σπίτι στην εξοχή (ο άντρας της διδάσκει χημεία σε ένα κολέγιο) και ζώντας μια κενή, επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα. Σε αυτήν εισβάλλει ένας κλινικός ψυχίατρος, ο οποίος της τηλεφωνεί όταν ο άντρας της φύγει για τη δουλειά, τη συναντά και τη βάζει να δει το κρυμμένο βιντεο-ημερολόγιό της. Έτσι η Κριστίν αρχίζει να συγκολλά σταδιακά τα κομμάτια του παζλ που έχει να κάνει με την αληθινή ταυτότητά της, ανακαλύπτοντας στοιχεία που αμφισβητούν την ιστορία του άντρα της.

Αμνησία - εικόνα 2

Ξεπερνώντας το δύσκολα πιστευτό αμνησιακό εύρημα, αυτό­ το ατμοσφαιρικό θρίλερ μπορεί αρχικά να σε παρασύρει σε μια μυστηριώδη ίντριγκα, καθώς τόσο ο υπομονετικός σύζυγος όσο και ο καλοπροαίρετος γιατρός δυσκολεύονται να πείσουν κι εμάς, και την Κριστίν για τα αγνά κίνητρά τους. Πολύ γρήγορα, βέβαια, η πλοκή αρχίζει να επαναλαμβάνει τα φτωχά τρικ της και να φανερώνει έναν πρόχειρα στημένο μηχανισμό παραγωγής σασπένς. Με ολίγη­ από τον «Άνθρωπο Χωρίς Παρελθόν» («Shattered») του Βόλφ­γκανγκ Πίτερσεν και πολύ από το «Memento», με ξαφνικά, απανωτά φλας μπακ και προχειρο­-στημένες συμπτώσεις, επιχειρεί μάταια να αποφύγει την κοινοτοπία και ξεφεύγει στην υπερβολή, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Νικόλ Κίντμαν να… προλάβει το κακό.

ΗΠΑ, Μ. Βρετανία. 2014. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Αμνησία

Before I Go to Sleep
1,5
  • Θρίλερ
  • 2014
  • Διάρκεια: 92 '
  • Ρόουαν Τζόφι

Μια γυναίκα ξυπνά κάθε πρωί δίπλα σε έναν άντρα ο οποίος της εξηγεί πως είναι ο σύζυγός της, χωρίς εκείνη να θυμάται τίποτε από το παρελθόν της. Αναζητώντας όμως την ταυτότητά της, ανακαλύπτει στοιχεία που την κάνουν να αμφισβητεί την ιστορία του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/05/2024

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.