DirectX 11 σε Vista; Μα ναι!

Γιατί - όπως και να το κάνουμε - το δις εξαμαρτείν...

Το δις εξαμαρτείν ουκ... πολυεθνικής σοφής, ως γνωστόν, γι' αυτό και με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπιστώσαμε σήμερα ότι η Microsoft αποφάσισε να μην επαναλάβει με τα Windows 7 το λάθος που έκανε με τα Windows Vista. Ποιό λάθος ακριβώς; Να δημιουργήσει ανάμεσα σε δύο εκδόσεις του λειτουργικού της ένα - θεωρητικό και κατά βάση τεχνητό - χάσμα στην τεχνολογία προβολής 3D γραφικών. Η Microsoft είχε ως στόχο να προωθήσει τα Windows Vista, φυσικά, αλλά το αποτέλεσμα εν τέλει αποδείχθηκε πως ήταν να δημιουργήσει αχρείαστες ασυμβατότητες και την οργή εκατοντάδων χιλιάδων PC gamers (που... δεν είναι και χτεσινοί!). Το λάθος είχε κοστίσει τόσο στην αμερικανική εταιρεία όσο και σε όλους εμάς και, ευτυχώς, το γεγονός φαίνεται πως δεν πέρασε απαρατήρητο. Εξ ου και η DirectX 11 για τα Windows Vista.

Στο προηγούμενο... επεισόδιο, λοιπόν: όταν είχαν πρωτοκυκλοφορήσει πριν από 3 χρόνια τα Windows Vista, η Microsoft διαλαλούσε ότι το υποσύστημα διαχείρισης γραφικών της DirectX 10 θα εγκαινίαζε μία νέα γενιά από PC games με οπτικό τομέα πολύ καλύτερο από αυτόν των games που στηρίζονταν στην DirectX 9 των Windows XP. Με το αιτιολογικό ότι η ανάπτυξη της DirectX 10 για XP "δεν είναι τεχνικά δυνατή", η Μicrosoft είχε περιορίσει την DX10 στα Vista, παρ' ότι κανένας τίτλος για PC δεν αξιοποιήσε το "δέκα το καλό" για 9 μήνες σχεδόν. Η όλη... πλάνη έγινε επώδυνα αντιληπτή όταν, με την κυκλοφορία του, το περίφημο Crysis παρουσίασε δύο επιλογές "ποιότητας γραφικών": μία της DX9 για XP και μία της DX10 για Vista. Η δεύτερη υποτίθεται πως προσέφερε εντυπωσιακότερα εφέ και ποιοτικότερη επεξεργασία της 3D εικόνας... και μερικές ημέρες αργότερα μερικοί χρήστες ανακάλυψαν πως, αλλάζοντας μερικές γραμμές κειμένου στο αρχείο ρυθμίσεων του Crysis, μπορούσαν να έχουν στα XP ακριβώς τα ίδια γραφικά με τα Vista! Ε, ναι. Ouch.

Η αποτυχία της DirectX 10, από εκείνο το σημείο και μετά, συνδέθηκε στενά με την συνολικά απογοητευτική πορεία των Windows Vista. Μικρό... fast forward στο σήμερα, λοιπόν, και η Μicrosoft κάνει το σωστό: αν οι χρήστες ρίξουν σήμερα μια ματιά στην περιοχή του Windows Update τους, θα βρουν ένα προαιρετικό Platform Update που, αν εγκαταστήσουν, θα ανανεώσει ανάμεσα στα άλλα και την DX10 σε DX11. Η αμερικανική εταιρεία συνεχίζει μεν να διαλαλεί την DirectX 11 ως σημαντικό πλεονέκτημα των Windows 7, αλλά την διαθέτει και για Vista. Έτσι, οι χρήστες που για οποιοδήποτε λόγο δεν σκοπεύουν ακόμη να αναβαθμιστούν σε 7, ούτε τη δυνατότητα χρήσης καρτών γραφικών με υποστήριξη DX11 (όπως οι ολοκαίνουργιες Radeon της AMD) θα στερηθούν, ούτε την απόλαυση νέων τίτλων που αξιοποιούν δυνατότητες της DX 11 (όπως τα Dirt 2 και Battleforge). Η επίσημη θέση της Microsoft, φυσικά, είναι ότι... ε, "ήταν τεχνικά δυνατό" να προσφέρει την DX11 στα Vista. Λόγω ομοιοτήτων ανάμεσα στα δύο λειτουργικά αυτό ναι, έχει σίγουρα μια βάση. Αλλά ο κυνικός μέσα μας γνωρίζει καλύτερα: το δις εξαμαρτείν...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ