Η Capcom... ευνουχίζει το νέο Street Fighter

Στην έκδοση για PC - ως τιμωρία και... προφύλαξη!

Α, δεν μπορεί να πει κανείς... Μας είχε προειδοποιήσει, τρόπον τινά, η Capcom. Αλλά τώρα είναι και επίσημο: εξαιτίας του γεγονότος ότι, όπως πάρα πολλά άλλα PC games, η έκδοση του Street Fighter IV για προσωπικούς υπολογιστές είχε διαρρεύσει σε κλεψίτυπη μορφή στο Internet - και είχε κατά συνέπεια σημειώσει σχετικά χαμηλές πωλήσεις - η ιαπωνική εταιρεία αφενός δεν κυκλοφόρησε πέρυσι το Super Street Fighter IV για PC πέρυσι, αφετέρου για μήνες σκεφτόταν για το αν ή όχι θα κυκλοφορούσε την βελτιωμένη Arcade Edition φέτος. Τελικά αποφάσισε να το κάνει. Για να περιορίσει, ωστόσο, την πιθανότητα να συμβεί το ίδιο με το SFIV και στο SSFIV Arcade Edition, έχει περιορίσει το δεύτερο τόσο πολύ, ώστε να μην έχει νόημα η μη αγορά του σε αυθεντική μορφή.

Συγκεκριμένα: το SSFIV Arcade Edition για PC θα χρησιμοποιεί το σύστημα προστασίας που έχει ενσωματώσει η Microsoft στην υπηρεσία Games for Windows Live. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες που θα εγκαταστήσουν το SSFIV AE στην κλεψίτυπη μορφή του μέσω των γνωστών "crack" επεμβάσεων, αν αποπειραθούν να συνδεθούν στο Internet με αυτήν δεν θα "περάσουν τον online έλεγχο" της Capcom και το κλεψίτυπο θα πάψει αμέσως να λειτουργεί. Αν δεν πιστοποιηθεί, άλλωστε, το αντίτυπό τους ως γνήσιο, δεν θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν καμία από τις Δικτυακές λειτουργίες του SSFIV AE, όπως τις online αναμετρήσεις, τους πίνακες κατάταξης και τα replay των συγκρούσεων άλλων παικτών.

Όμως η Capcom προχώρησε ένα βήμα παραπέρα. Γνωρίζοντας ότι πολλοί PC gamers δεν θα νοιαστούν για τα παραπάνω και θα τους ενδιαφέρει μόνο να παίξουν με τους νέους χαρακτήρες και τις επιλογές παιχνιδιού, "ευνούχισε" και την offline πλευρά του SSFIV AE. Έτσι όσοι εγκαταστήσουν και "σπάσουν" τον τίτλο ώστε να μην έχει επικοινωνία με το Internet, θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο 15 από τους συνολικά 39 χαρακτήρες, ενώ δεν θα μπορούν ούτε να αποθηκεύσουν ρυθμίσεις ή την πρόοδό τους σε άλλες επιλογές παιχνιδιού, όπως τα Challenges.

Για να είμαστε ειλικρινείς, θα επικροτούσαμε την επιλογή της Capcom σε κάθε σχεδόν περίπτωση: η δουλειά που έχει κάνει με τη σειρά των SFIV είναι αξιοθαύμαστη και αξίζει υποστήριξης απ' όλους. Όμως ο τρόπος που έχει διαμορφώσει την πλήρη λειτουργικότητα του SSFIV AE προϋποθέτει ότι οι νόμιμοι παίκτες θα πρέπει να είναι μόνιμα συνδεδεμένοι στην υπηρεσία Games for Windows Live την ώρα που παίζουν - ειδάλλως, αν για τον οποιοδήποτε λόγο η σύνδεσή τους με το Internet διακοπεί, ο τίτλος θα μεταβεί σε κατάσταση... ευνουχισμού. Για το αν και κατά πόσο η μέθοδος προστασίας που επέλεξε η ιαπωνική εταιρεία δημιουργεί πρακτικό πρόβλημα, θα πρέπει να περιμένουμε τα μέσα Ιουλίου - οπότε και θα κυκλοφορήσει - για να το διαπιστώσουμε πρακτικά. Μέχρι τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ