Αντίο Project Morpheus, καλώς ήλθες PlayStation VR

Το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας της Sony για το PS4 αποκτά επίσημο εμπορικό όνομα

Το 2016 αναμένεται να είναι (επιτέλους...) η "χρονιά της εικονικής πραγματικότητας", καθώς τόσο το περιφερειακό της Sony για το PS4 (το προϊόν μέχρι σήμερα γνωστό ως Project Morpheus), όσο και το Oculus Rift του Facebook, όσο και το Vive των HTC/Valve θα κυκλοφορήσουν κάποια στιγμή μέσα σε εκείνο το δωδεκάμηνο. Το Project Morpheus, ωστόσο, δείχνει να βρίσκεται πιο κοντά απ' όλα στην... εμπορική πραγματικότητα - και σήμερα έκανε ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς η Sony επισημοποίησε το όνομα με το οποίο θα πωλείται στους καταναλωτές: λέγεται PlayStation VR.

Η ονομασία που επέλεξαν οι Ιάπωνες μάς δημιουργεί... ανάμικτες εντυπώσεις. Από τη μία πλευρά, κατανοούμε πλήρως τη σκοπιμότητα της αξιοποίησης ενός brand τόσο επιτυχημένου και πολύτιμου, όσο του PlayStation. Από την άλλη το όνομα "PlayStation VR" ίσως στερείται φαντασίας, όντας περισσότερο... αναμενόμενο και κοινότυπο απ' ότι θα περίμενε κανείς από τη Sony. Δεν αμφιβάλλουμε πως όλο αυτό το διάστημα στα τμήματα marketing της ιαπωνικής πολυεθνικής θα "έπεσαν στο τραπέζι" διάφορες ιδέες, μα το "PlayStation VR" φαντάζει ελαφρώς "εύκολο" και "εύπεπτο". Από την άλλη, είναι άμεσα κατανοητό και κατά πάσα πιθανότητα προτιμότερο από τα ονόματα των ανταγωνιστών του, τα οποία - "Vive" και "Oculus Rift" - ολοφάνερα προϋποθέτουν ότι οποιοσδήποτε τα ακούει γνωρίζει ήδη περί τίνος πρόκειται, περιορίζοντας έτσι το πιθανό κοινό τους.

Στην ίδια συνέντευξη Τύπου που η Sony ανακοίνωσε την εμπορική ονομασία PlayStation VR για το Project Morpheus - αυτήν που δόθηκε στο πλαίσιο του Tokyo Game Show που ξεκινά μεθαύριο - οι Ιάπωνες επιβεβαίωσαν και τη μείωση τιμής του PlayStation4 στα 35.000 γεν (λιγότερα από 299 δολάρια Αμερικής) για την δική τους πάντοτε αγορά. Η... εκεί μείωση, ιστορικά, δεν σημαίνει απαραίτητα και... εδώ μείωση, όμως με το ανανεωμένο μοντέλο PS4 στον ορίζοντα - και τη Sony να έχει κάθε πρόθεση να διατηρήσει την υπεροχή της απέναντι στη Microsoft και το Xbox One - το περιθώριο πλέον, από πλευράς εμπορικής τουλάχιστον, φαίνεται να υπάρχει. Περισσότερο δείχνει να είναι στρατηγικό ζήτημα του "πότε" θα αποφασιστεί η μείωση αυτή για την ευρωπαϊκή και αμερικανική αγορά, παρά του "αν".

Στην ίδια συνέντευξη Τύπου έγιναν και ανακοινώσεις για μία σειρά από ιαπωνοστρεφή μεν, αλλά πολύ ενδιαφέροντα νέα games για PS4 και PS Vita. Από την ίδια τη Sony επιβεβαιώθηκε όχι μόνο η μεταφορά του υπέροχου Gravity Rush του PS Vita για PlayStation4, αλλά και ο διάδοχός του (!) κάποια στιγμή μέσα στο 2016. Επιβεβαιώθηκε επίσης σημαντική επέκταση στο επιτυχημένο Bloodborne (διαθέσιμο στα τέλη Νοεμβρίου), το Everybody's Gold για PS4 (μέσα στο 2016), τρία νέα RPG από την Square Enix καθώς και ένα Resident Evil αλλά σε στυλ... shoot' em up πρώτου προσώπου από την Capcom. Περισσότερες ειδήσεις... ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος περιμένουμε, πάντως, στο πλαίσιο της Paris Games Week στο τέλος Οκτωβρίου, την οποία θα καλύψουμε live με ομολογουμένως μεγάλες προσδοκίες. Για να δούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ