Microsoft: Εξαγορά υπηρεσίας αλληλεπιδραστικής "μετάδοσης" games

Οι Αμερικανοί αποκτούν την Beam έναντι άγνωστου ποσού, πιθανή αντίστοιχη υλοποίηση για το Xbox Live

Δεν χωρά καμία αμφιβολία στο γεγονός ότι, με την Microsoft και την Sony να έχουν πλέον κι επίσημα μπει σε νέα εποχή σχεδιασμού και διάθεσης νέων Xbox και PlayStation - της εποχής που τα συστήματα αυτά θα αντιμετωπίζονται ως smartphones και θα αποκτούν εξελιγμένους διαδόχους κάθε τριετία - καθένας εκ των δύο μονομάχων θα ξεκινήσει τώρα να "μαζεύει βέλη για την φαρέτρα του" στους τομείς των πρόσθετων λειτουργιών και των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που θα συνοδεύουν τα προϊόντα αυτά. Η Sony δεν έχει δείξει ιδιαίτερη κινητικότητα όσον αφορά στο συγκεκριμένο (ακόμη), όμως η Microsoft έκανε ακριβώς μία τέτοια κίνηση χθες, εξαγοράζοντας μία σχετικά νέα εταιρεία "μετάδοσης" games σε πραγματικό χρόνο μέσω Δικτύου, Beam. Ο λόγος: η έξυπνη προσέγγιση της τελευταίας στον όλο μηχανισμό της "μετάδοσης", ώστε να επιτρέπει και την αλληλεπίδραση με τους θεατές (!).

Φυσικά η "μετάδοση" (streaming) διαφόρων video games μέσω Internet κάθε άλλο παρά πρωτότυπη είναι, με υπηρεσίες όπως το Twitch και το YouTube να έχουν ανάγει την υπηρεσία αυτή σε εμπορική δραστηριότητα - όμως η Beam έχει αναπτύξει το απαραίτητο λογισμικό ώστε οι θεατές να μπορούν να "συμμετέχουν" ή και "παρεμβαίνουν" στο παιχνίδι που παίζει και "μεταδίδει" ο εκάστοτε streamer. Έτσι, για παράδειγμα, ένας επαγγελματίας παίκτης θα μπορούσε π.χ. να παίζει το νέο Doom και θεατές του καναλιού του - που εκπέμπει σε πραγματικό χρόνο - θα μπορούσαν να τού θέσουν συγκεκριμένες προκλήσεις, να αλλάζουν τον βαθμό δυσκολίας του τίτλου, να μετακινούν μέσα στην εκάστοτε πίστα την θέση όπλων και bonus κ.α. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, πρόκειται για μία προσέγγιση που απαιτεί την... συγκατάθεση και των δύο πλευρών, τόσο του κοινού όσο και εκείνου που κάνει την "εκπομπή", όμως είναι γεγονός ότι η αλληλεπίδραση αυτή ακούγεται άκρως ενδιαφέρουσα.

Η Beam διευκρινίζει πως έχει καταστήσει εφικτά τα σενάρια που περιγράψαμε παραπάνω μειώνοντας θεαματικά την χρονική διαφορά ανάμεσα σε ό,τι "μεταδίδεται" από τον εκάστοτε streamer και σε ό,τι "λαμβάνεται" από τους θεατές (στο Twitch η διαφορά αυτή ανέρχεται σε πιο πολλά από 10 δευτερόλεπτα συνήθως). Σε επίπεδο υποδομής η Beam υποστηρίζει πως το απαραίτητο λογισμικό μπορεί να ενσωματωθεί σε οποιοδήποτε video game και να αξιοποιείται από τους επαγγελματίες streamers εύκολα και ποικιλλότροπα. Αν και οι όροι της εξαγοράς δεν γνωστοποιήθηκαν, η Microsoft σκοπεύει να διατηρήσει - για το εγγύς μέλλον τουλάχιστον - την Beam ως αυτόνομη οντότητα στo τμήμα του Xbox. Είναι, ωστόσο, δύσκολο να πιστέψει κανείς πως ο αμερικανικός κολοσσός εξαγόρασε την Beam απλώς γιατί μπορούσε και όχι για να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της σε παρόμοιες λειτουργίες του Xbox Live, αξιοποιήσιμες από το Xbox One και τους μελλοντικούς του διαδόχους. Εν αναμονή σχετικών εξελίξεων, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ