Η Κινέζα

3

Στρατευμένος, αλλά αμετανόητα ανατρεπτικός, ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ «φωτογραφίζει» με μπρεχτικό σαρκασμό την αθωότητα, την ιδεοληψία και τα πολιτικά αδιέξοδα μιας εποχής η οποία προετοιμάζεται για τον Μάη του ’68.

H kineza

Το 1967 είναι η χρονιά στην οποία το ρηξικέλευθο σινεμά του Ζαν-Λικ Γκοντάρ φτάνει σε ένα δημιουργικό αδιέξοδο. Με το σοκαριστικό "Weekend" ο πάπας της νουβέλ βαγκ θα ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο της φιλμογραφίας του, λίγους μήνες νωρίτερα, όμως, θα δείξει με την "Κινέζα" προς την καινούρια κατεύθυνση την οποία θα ακολουθούσε στην επερχόμενη, μαοϊκή περίοδό του.

Εδώ θα δοκιμάσει για ακόμα μια φορά να βρει τον τρόπο ενοποίησης (επαναστατικής) πολιτικής και (επαναστατικής) τέχνης, συνεπώς φόρμας και περιεχομένου, εμπνεόμενος ελεύθερα από τους "Δαιμονισμένους" του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι: στο Παρίσι τέσσερις φοιτητές αναζητούν μέσα από τις διακηρύξεις του μαρξισμού-λενινισμού και τις ιδέες του Μάο Τσετούνγκ το νόημα της ζωής. Ανταλλάσσουν τσιτάτα, προπαγανδίζουν τις μαοϊκές ιδέες, επιτίθενται στην αστική κουλτούρα και το σοσιαλιστικό ρεβιζιονισμό. Την ίδια ώρα ο Γκοντάρ, στρατευμένος, αλλά αμετανόητα ανατρεπτικός, "φωτογραφίζει" με μπρεχτικό σαρκασμό την αθωότητα, την ιδεοληψία και τα πολιτικά αδιέξοδα μιας εποχής (αποκαλυπτική η συζήτηση με το φιλόσοφο Φρανσίς Ζανσόν στο τραίνο) η οποία προετοιμάζεται για τον Μάη του ’68.

Γαλλία. 1967. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Η Κινέζα

La Chinoise
3
  • Σινεφίλ
  • 1967
  • Διάρκεια: 96 '
  • Ζαν-Λικ Γκοντάρ

Στο Παρίσι του 1967 τέσσερις φοιτητές αναζητούν μέσα από τις διακηρύξεις του μαρξισμού-λενινισμού και τις ιδέες του Μάο Τσετούνγκ το νόημα της ζωής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.