Φεστιβάλ Βενετίας: Ο "Hit Man" βρίσκει στόχο

Δυο προσφυγικά δράματα βάζουν υποψηφιότητα για μεγάλο βραβείο και ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ ξεσηκώνει το κοινό με έναν απολαυστικό (πλαστό) επαγγελματία δολοφόνο.

Hit Man

Αληθινών ιστοριών συνέχεια: το εκτός συναγωνισμού "Hit Man" του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ εμπνέεται από τα έργα και τις ημέρες του Γκάρι Τζόνσον (ο Γκλεν Πάουελ του "Top Gun: Maverick") και με μια γενναία δόση μυθοπλαστικής ελευθερίας καταλήγει σε μια απολαυστική, crowd pleasing κωμωδία. Μόνο που οι ξεκαρδιστικές περιπέτειες ενός καθηγητή κολλεγίου ο οποίος συνεργάζεται παράλληλα με την αστυνομία της Νέας Ορλεάνης ως πλαστός επαγγελματίας δολοφόνος (για να παγιδεύει όσους θέλουν να διαπράξουν τον τέλειο φόνο) δεν αρκείται μονο σε χιουμοριστικές ψυχολογικές παρατηρήσεις και σεναριακές ανατροπές. Μέσα από μια αστεία πλοκή, η οποία αποκτά σταδιακά αγωνιώδεις εξελίξεις, σατιρίζει με πικρο χαμόγελο το αμερικανικό όνειρο και τις διαστάσεις που έχει αποκτήσει η έννοια της κατασκευασμένης, πλαστής ταυτότητας στη σύγχρονη κοινωνία.

Δυο μέρες μόνο μας χωρίζουν πλέον από την απονομή των βραβείων του 80ου βενετσιάνικου φεστιβάλ και άλλες δυο ταινίες προστέθηκαν στη βραχεία λίστα των φαβορί για ένα απ' αυτά. Και τα δυο φιλμ αφορούν προσφυγικά δράματα, με το "Green Border" της Ανιέσκα Χόλαντ να διηγείται με σκληρή γλώσσα τη συνάντηση μιας οικογένειας Σύριων προσφύγων, μιας Αφγανής καθηγήτριας αγγλικών και ενός Πολωνού συνοριοφύλακα, ενώ το "Io Capitano" του Ματέο Γκαρόνε ακολουθεί δυο νεαρούς εφήβους από την Σενεγάλη, οι οποίοι ξεκινούν μια περιπετειώδη οδύσσεια προς τον ευρωπαϊκό παράδεισο. Οι διαψεύσεις είναι πολλαπλές και η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο κυριαρχεί, όπως και ένας ξέχειλος ουμανισμός που άλλοτε γίνεται συγκινητικός και άλλοτε φτηνά συναισθηματικός.

Io capitano
"Io Capitano"

Όπως αφελώς μελό είναι οι εύκολες αλληγορίες του "DogMan", σε "δραματική" σκηνοθεσία Λικ Μπεσόν, και επώδυνα διδακτικές οι ιστορικοπολιτικές διαπιστώσεις της Άνα ΝτιΒερνέ, η οποία μετατρέπει το "Origin" σε στρατευμένο χρονικό υπεράσπισης (και φλύαρης, λεπτομερέστατης επεξήγησης) των ιδεών της δημοσιογράφου Ίζαμπελ Γουίλκερσον πάνω στη σχέση ρατσισμού απέναντι στους Αφροαμερικανούς, ναζιστικού Ολοκαυτώματος και διαχωρισμού καστών στην ινδική κοινωνία. Πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες, αλλά όλες τους υπερβολικά... γαλλικές, πλημμυρίζουν το "Κτήνος" του Μπερτράν Μπονελό, μια άνιση, sui generis μείξη ερωτικής ιστορίας και sci-fi, όπως και τη ασπρόμαυρα χιτσκοκική, επίσης με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, "Θεωρία των Πάντων" του Τιμ Κρέγκερ. Ενός ταλαντούχου Γερμανού διευθυντή φωτογραφίας ο οποίος αρχικά μας παρασύρει σε μια μυστηριώδη ιστορία κβαντικών θεωριών και ανεξήγητων ανθρωπίνων "εξαφανίσεων" στις ελβετικές Άλπεις, πριν μας οδηγήσει βαθιά μέσα σ' έναν κακογραμμένο γρίφο που φαντάζεται τον εαυτό του ως βαθυστόχαστη, πολυεπίπεδη και άκρως σινεφίλ παραβολή. Στον αντίποδα όλου αυτού του μπερδέματος, το "Adagio" του Στέφανο Σολίμα ("Suburra", "Sicario 2") με τους Πιερφραντσέσκο Φαβίνο και Τόνι Σερβίλο μας αποζημίωσε ως ένα τίμιο και καθαρό, όσο και ελεγχόμενα κλισέ, γκανγκστερικό δράμα παλιάς σχολής.

La Bete
"Το Κτήνος"

Όσον αφορά τις προτιμήσεις των κριτικών τώρα, το "Poor Things" παραμένει σταθερά η κορυφαία επιλογή και το πρώτο φαβορί για το Χρυσό Λιοντάρι, ακολουθούμενη σε ασφαλή απόσταση από το "Ο Διάβολος δεν Υπάρχει". Στα αστεράκια 21 συναδέλφων στο καθημερινό έντυπο Ciak, η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου έχει μέσο όρο 4,25/5 και εκείνη του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι 3,86, ακολουθούμενες από τα "Green Border" με 3,75, "Io Capitano" με 3,6 και "Maestro" με 3,57. Στον... πάτο, τα "Comandante" με 2,57 και το "DogMan" με 2,63.

Ευχαριστούμε την  Aegean Airlines  για την υποστήριξή της στην πραγματοποίηση του ταξιδιού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.