Ανάμεσά μας

2,5

Άκρως επικίνδυνο θέμα το οποίο οι Νταρντέν χειρίζονται με πολιτική ευαισθησία, αλλά και με διεκπεραιωτική, προβλέψιμη λογική. Παραμένουν θαρραλέοι κι οξυδερκείς δημιουργοί, κερδίζοντας το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάνες, προσκολλημένοι όμως σε μια κινηματογραφική προσέγγιση την οποία έχουν πλέον εξαντλήσει.

Ανάμεσά μας

Οι Νταρντέν κουράστηκαν; Με μια σειρά πρωτότυπων κοινωνικών δραμάτων τα οποία ανανέωσαν την έννοια του κινηματογραφικού ρεαλισμού, οι Βέλγοι αδελφοί έχουν φτάσει επάξια στο σημείο να θεωρούνται πλέον αξεπέραστο σημείο αναφοράς για κάθε νέο δημιουργό που αναζητά αληθινές εικόνες και τρισδιάστατους φιλμικούς χαρακτήρες. Η τελευταία ταινία τους, το «Άγνωστο Κορίτσι» του 2016, ήταν ακόμα μία τίμια και συγκινητική ματιά σε έναν κόσμο που στέκει αμήχανος απέναντι σε καινούργιες ιδέες και ανοίκειες ανησυχίες, αν και οι πρώτες βαθιές ρυτίδες στο πρόσωπο της νταρντενικής σινε-προσέγγισης ήταν ορατές.

Το «Ανάμεσά μας» προσπαθεί να ανανεώσει τη μέθοδο και το στιλ των δύο σκηνοθετών, οι οποίοι φέρνουν μπροστά στο φακό τους το πιο περίπλοκο κι επικίνδυνο πολιτικο-πολιτισμικό πρόβλημα των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών –αυτό της αντιπαράθεσης κοσμικού κράτους και θρησκευτικού φανατισμού– μέσα από την ιστορία του νεαρού Αχμέντ. Ένας έφηβος Βέλγος μουσουλμάνος, επηρεασμένος από τον ιμάμη του και μια εξτρεμιστική ανάγνωση του Κορανίου, αποφασίζει να δολοφονήσει την καθηγήτρια αραβικών του. Η απόπειρα θα τον σπρώξει σε μια διαδρομή «πτώσης» και ταυτόχρονης συνειδητοποίησης, η οποία θα είναι εξαιρετικά απαιτητική και πολλαπλά επώδυνη.

Ανάμεσά μας - εικόνα 1

Οι Νταρντέν δεν φοβούνται να θέσουν το δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων, ενώ αφαιρούν κάθε γραμμάριο αφηγηματικού λίπους από τη στιβαρή δραματουργία τους. Η πολιτική ευαισθησία τους, όμως, συνοδεύεται από μια προφανή σημειολογία και μια διεκπεραιωτική, προβλέψιμη λογική «απόδειξης». Παραμένουν θαρραλέοι κι οξυδερκείς δημιουργοί, κερδίζοντας γι’ αυτό και το βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Κανών, προσκολλημένοι όμως σε μια κινηματογραφική πρακτική την οποία έχουν πλέον εξαντλήσει, όπως φανερώνει και το βιαστικό, ατημέλητο φινάλε τους.

Σκηνοθεσία: Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν. Πρωταγωνιστούν: Ιντίρ Μπεν Αντί, Ολιβιέ Μπονό, Βικτόρια Μπλουκ, Μιριέμ Ακεντιού. Βέλγιο, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Ανάμεσά μας

Le Jeune Ahmed / Young Ahmed
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 85 '
  • Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν

Ένας έφηβος Βέλγος, επηρεασμένος από τον ιμάμη του και μια εξτρεμιστική ανάγνωση του Κορανίου, αποφασίζει να δολοφονήσει την καθηγήτρια αραβικών του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.