Άλυτη

2,5

Ξεχωριστή μείξη μαγικού ρεαλισμού με το σινεμά του φανταστικού, με συγκροτημένη αισθητική και υποβλητική ατμόσφαιρα, η οποία όμως εγκλωβίζεται στις πολυσήμαντες αναφορές της.

Άλυτη

Τα όρια του πραγματικού και του αλλόκοσμου συγχέονται στο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Μίνου Νικολακάκη, στο οποίο επιχειρείται μια ενδιαφέρουσα μείξη μαγικού ρεαλισμού με το σινεμά του φανταστικού. Όλα ξεκινούν όταν, μετά την απώλεια του πατέρα του, ένας νεαρός γιατρός (Προμηθέας Αλειφερόπουλος) ταξιδεύει σε ένα απομακρυσμένο χωριό για το αγροτικό του. Εκεί, εκτός από τους αφιλόξενους κατοίκους, συναντά και μια γυναίκα (Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη) σημαδεμένη από μια μυστηριώδη δερματική πάθηση. Το πείσμα του να τη βοηθήσει μετατρέπεται σε εμμονή και τον οδηγεί σε μια απροσδόκητη παγίδα.

Χωρίς βιασύνη και με συγκροτημένη αισθητική, ο Νικολακάκης υφαίνει υποβλητικά το σύμπαν στο οποίο καταδύεται ο ήρωάς του. Ένας κόσμος δισυπόστατος, ο οποίος αν και μοιάζει ταυτόχρονα απολύτως ρεαλιστικός «στοιχειώνεται» από μια υπερφυσική έκφανση της πραγματικότητας, όπως ακριβώς συμβαίνει στα παραμύθια. Το σενάριο αντλεί τα μέγιστα από τη φόρμα τους, με τον Νικολακάκη να αφήνει διάσπαρτα στοιχεία-κλειδιά στην αφήγηση, κι έτσι, η ιστορία να επιδέχεται πολλαπλές αναγνώσεις. Λειτουργική ως πορτρέτο ενός αυτοκαταστροφικού έρωτα, σαφής ως ενδοσκοπικό ψυχογράφημα του πένθους, πειστική ακόμα και ως μεταφορά για τον αλκοολισμό ή απλώς μιας σύγκρουσης ορθολογισμού - μεταφυσικής, η ταινία είναι έμπλεη βάσιμων ερμηνειών.

Άλυτη - εικόνα 1

Αρωγός η λιτή σκηνοθετική προσέγγιση, η οποία επιτρέπει την ανάδειξη των διαφορετικών πτυχών της πλοκής, με επιπλέον εργαλείο την επιλογή της απόκρυψης των αληθινών προθέσεων των ηρώων. Οι διάχυτοι υπαινιγμοί ωστόσο δεν εκπληρώνουν πάντα το στόχο της έκπληξης ή ανατροπής στον οποίο προσδοκούν, με αποτέλεσμα να μένει σεναριακά ανεκμετάλλευτη η δυναμική κομβικών γεγονότων της ταινίας. Πρόκειται για εκείνες τις στιγμές που χάνεται η αφηγηματική ευφράδεια ενός φιλμ ξεχωριστού στιλ, μα ημιτελών προθέσεων.

Ελλάδα, Αγγλία. 2019. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Άλυτη

2,5
  • Φαντασίας
  • 2019
  • Διάρκεια: 89 '
  • Μίνως Νικολακάκης

Μετά την απώλεια του πατέρα του, ένας νεαρός γιατρός ταξιδεύει σε ένα απομακρυσμένο χωριό για το αγροτικό του. Εκεί συναντά μια μυστηριώδη γυναίκα, σημαδεμένη από μια παράξενη δερματική πάθηση, την οποία αποφασίζει να βοηθήσει και άθελά του να πέσει σε μια παγίδα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.