Το Κλουβί με τις Τρελές

3

Κωμωδία σταθμός του queer cinema, η οποία παρωδεί με όρους καλογραμμένης φάρσας τα γκέι στερεότυπα και τον κοινωνικό πουριτανισμό.

Το Κλουβί με τις Τρελές

Το ότι στην οσκαρική πεντάδα σκηνοθεσίας του 1979 βρέθηκε ο Γάλλος Εντουάρ Μολιναρό και δεν χώρεσαν οι Γούντι Άλεν («Μανχάταν»), Ρίντλεϊ Σκοτ («Alien») και Χαλ Άσμπι («Να Είσαι Εκεί Κύριε Τσανς») αποκαλύπτει πολλά για τα ακαδημαϊκότατα γούστα της αμερικανικής ακαδημίας, αλλά και για τον αντίκτυπο που προκάλεσε στην κινηματογραφική πραγματικότητα της εποχής η τεράστια επιτυχία τού «Κλουβιού με τις Τρελές». Πρόκειται για μια από τις τρεις-τέσσερις εμπορικότερες ξενόγλωσσες ταινίες στις ΗΠΑ τον τελευταίο μισό αιώνα, βραβευμένη με Χρυσή Σφαίρα ξένης ταινίας και υποψήφια για δυο ακόμα Όσκαρ (σεναρίου και κοστουμιών).

Μεταφορά στην οθόνη ενός μεγάλου θεατρικού σουξέ του Ζαν Πουαρέ, με πρωταγωνιστές τον ίδιο και τον Μισέλ Σερό, το οποίο ανέβηκε στο Παλέ Ρουαγιάλ του Παρισιού το 1973, το «Κλουβί με τις Τρελές» αποτελεί μια κωμωδία-σταθμό του queer cinema, η οποία έχει αντιγραφεί έκτοτε αμέτρητες φορές. Αφηγείται τις πικάντικες αναποδιές του Ρενάτο, διευθυντή ενός νυχτερινού κέντρου με drag σόου στο Σεν Τροπέ, και της Ζαζά, του κορυφαίου περφόρμερ του, με τον οποίο είναι ζευγάρι. Η γκέι καθημερινότητά τους πρέπει να αλλάξει άρδην, όμως, όταν ο γιος του πρώτου έρχεται με την αρραβωνιαστικιά του και τους πολύ συντηρητικούς γονείς της για να γνωρίσουν τους συμπεθέρους.

Το Κλουβί με τις Τρελές - εικόνα 1

Πουαρέ, Μολιναρό, Μαρτσέλο Ντανόν και ο μετρ της κωμωδίας καταστάσεων Φρανσίς Βεμπέρ («Ο Μεγάλος Ξανθός», «Οι Τρεις Φυγάδες», «Δείπνο Ηλιθίων») υπογράφουν τη σεναριακή διασκευή μιας πρωτότυπης για την εποχή της και γαργαλιστικής για τα mainstream ήθη σάτιρας, η οποία παρωδεί με όρους καλογραμμένης φάρσας τα γκέι στερεότυπα και τον κυρίαρχο κοινωνικό πουριτανισμό. Ο Μολιναρό φροντίζει το κωμικό τάιμινγκ και οι Μισέλ Σερό (από το θεατρικό στο Σεζάρ α΄ ρόλου) και Ούγκο Τονιάτσι είναι χάρμα ιδέσθαι ως Ρενάτο και Αλμπέν/Ζαζά, αντίστοιχα, ρόλους που επανέλαβαν στα δυο σίκουελ του φιλμ, πριν αυτό διασκευαστεί ως μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και αγγλόφωνο ριμέικ («Φτερά και Πούπουλα»).

Γαλλία, Ιταλία. 1978. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κλουβί με τις Τρελές

La Cage aux Folles
3
  • Κωμωδία
  • 1978
  • Διάρκεια: 97 '
  • Εντουάρ Μολιναρό

Ο Ρενάτο, διευθυντής ενός νυχτερινού κέντρου με drag σόου στο Σεν Τροπέ, και η Ζαζά, ο κορυφαίος περφόρμερ του, είναι ζευγάρι. Η γκέι καθημερινότητά τους πρέπει να αλλάξει άρδην όμως, όταν ο γιος του πρώτου έρχεται με την αρραβωνιαστικιά του και τους πολύ συντηρητικούς γονείς της για να γνωρίσουν τους συμπεθέρους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.