Οι Μητέρες μας

3

Χρυσή Κάμερα στις Κάνες για μια στρατευμένη στα μηνύματά της, αλλά κινηματογραφικά τίμια προσπάθεια αφύπνισης της ιστορικής συνείδησης μιας χώρας.

Οι Μητέρες μας

Ο μοντέρ («Ηφαίστειο» του Χάιρο Μπουσταμάντε) και πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης Σεζάρ Ντίαζ έχει το μάτι για εκείνες τις οπτικές συνθέσεις που, χωρίς να εντυπωσιάζουν τον θεατή, δημιουργούν μια ιδιαίτερη συναισθηματική ατμόσφαιρα. Ένας ανθρώπινος σκελετός «συναρμολογείται» στο νεκροτομείο, μάνα και γιος αγκαλιάζονται στο διάδρομο ενός νοσοκομείου, ένα αυτοκίνητο διασχίζει αργά έναν ορεινό χωματόδρομο, μια γυναίκα αφηγείται αποτρόπαιες πράξεις με σταθερή φωνή και ψύχραιμο βλέμμα…

Βρισκόμαστε στη Γουατεμάλα του 2018, όπου ο νεαρός ανθρωπολόγος Ερνέστο δουλεύει ως ιατροδικαστής που ταυτοποιεί τις σορούς ανθρώπων οι οποίοι μέχρι τότε θεωρούνταν αγνοούμενοι. Κι ενώ η χώρα συγκλονίζεται από τη δίκη των αξιωματικών που εμπλέκονται σε εγκλήματα κατά τη διάρκεια του εμφυλίου, μια γυναίκα από την επαρχία τον επισκέπτεται με άλλη μία ιστορία βασανιστηρίων κι εν ψυχρώ εκτελέσεων. Η ιστορία της όμως προσφέρει στον Ερνέστο πληροφορίες που θα τον οδηγήσουν στα χνάρια του αντάρτη πατέρα του, τον οποίο δεν γνώρισε ποτέ. Ή μήπως όλα αυτά είναι ευσεβείς πόθοι, όπως του επισημαίνει η μητέρα του, η οποία είναι φειδωλή στις λεπτομέρειες της σχέσης της με τον νεκρό σύζυγό της;

Οι Μητέρες μας - εικόνα 1

Λιτό σινεμά, που επικεντρώνεται στους ανθρώπους και στην αδυναμία τους να χειριστούν το επώδυνο παρελθόν τους, με τον Σέζαρ Ντίαζ να επιλέγει τον απλούστερο και τιμιότερο τρόπο για να σχολιάσει την προσπάθεια αφύπνισης της ιστορικής συνείδησης της χώρας του. Τοποθετεί τους χαρακτήρες του μπροστά σε προβλέψιμα διλήμματα και τους οδηγεί σε ένα ευκολοδιάβατο μονοπάτι συνειδητοποίησης, σερβίροντας στον θεατή σαφή και ξεκάθαρα συμπεράσματα. Η σκηνοθετική προσέγγισή του όμως είναι διακριτικά περίτεχνη (Χρυσή Κάμερα στις Κάνες) και η ματιά του καθαρτικά τρυφερή, ενώ το εξομολογητικό φινάλε δύσκολα θα αφήσει κάποιον ασυγκίνητο.

Γουατεμάλα, Βέλγιο. 2019. Διάρκεια: 78΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Μητέρες μας

Nuestras Madres
3
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 78 '
  • Σεζάρ Ντίαζ

Στην Γουατεμάλα του 2018 ο νεαρός Ερνέστο δουλεύει ως ιατροδικαστής, ταυτοποιώντας σωρούς με ανθρώπους που μέχρι εκείνη τη στιγμή θεωρούνταν αγνοούμενοι. Κι ενώ η χώρα συγκλονίζεται από τη δίκη των στρατιωτικών που εμπλέκονται σε εγκλήματα κατά τη διάρκεια του πρόσφατου εμφυλίου, μια πληροφορία θα οδηγήσει τον Ερνέστο στα χνάρια του αντάρτη πατέρα του, τον οποίο δεν γνώρισε ποτέ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.