Habanastation

2

Δύο όψεις της σύγχρονης Κούβας δίνουν τα χέρια σε μια απλοϊκά καλόπιστη κι αισιόδοξη κοινωνική κομεντί που απευθύνεται κυρίως στο νεανικό κοινό.

Habanastation

Αν και αισιόδοξη κομεντί που απευθύνεται κυρίως στο νεανικό κοινό, η πρώτη ταινία μυθοπλασίας του Κουβανού ντοκιμαντερίστα Ίαν Παδρόν διαθέτει μια ευαίσθητη κοινωνική ματιά και μια σκηνοθετική προσέγγιση που εκμεταλλεύεται δημιουργικά το φυσικό ντεκόρ των φτωχών συνοικιών της Αβάνας. Σε μια απ’ αυτές θα βρεθεί τυχαία, καθώς θα μπει σε λάθος λεωφορείο κατά τη διάρκεια της γιορτής της Πρωτομαγιάς, ο μικρός μαθητής Μαγίτο. Γιος πλούσιας οικογένειας, θα νιώσει σαν ψάρι έξω από το νερό ανάμεσα στις παράγκες και τους χωματόδρομους, θα τον περιμαζέψει όμως ο ορφανός συμμαθητής του Κάρλος, με τον οποίο θα γίνουν φίλοι χάρη σε ένα Playstation.

Ο Παδρόν παρατηρεί χωρίς κόμπλεξ την «εισβολή» της δυτικής κουλτούρας στη χώρα του (Playstation - Habanastation), τολμώντας να θίξει μάλιστα και μερικές σκοτεινές πλευρές της, όπως η παρουσία των νεανικών συμμοριών. Τελικά, και αναμενόμενα, οι δύο όψεις της σύγχρονης Κούβας θα δώσουν τα χέρια χάρη στην καλόκαρδη φτωχολογιά, κατάληξη που επιβάλλει περισσότερο η τρυφερή, ουμανιστική αφηγηματική διάθεση του Παδρόν και λιγότερο οι επιταγές του σοσιαλιστικού (νεο)ρεαλισμού.

Κούβα. 2011. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Habanastation

2
  • Κομεντί
  • 2011
  • Διάρκεια: 95 '
  • Ίαν Παδρόν

Γιος μιας πλούσιας κουβανέζικης οικογένειας, ο μικρός Μαγίτο θα χαθεί στην Αβάνα και θα καταλήξει σε ένα φτωχό προάστιό της. Εκεί θα συναντήσει τον ορφανό συμμαθητή του Κάρλος, με τον οποίο θα γίνουν φίλοι χάρη σε ένα Playstation.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.