Βοκάκιος ’70

3

Οι μεγάλες υφολογικές διαφορές οδηγούν σε ένα ασύνδετο κινηματογραφικό αποτέλεσμα, από το οποίο σίγουρα ξεχωρίζουν το σκετς του Βισκόντι και κυρίως εκείνο του Φελίνι.

Βοκάκιος ’70

Οι μεγάλες υφολογικές διαφορές οδηγούν σε ένα ασύνδετο κινηματογραφικό αποτέλεσμα, από το οποίο σίγουρα ξεχωρίζουν το σκετς του Βισκόντι και κυρίως εκείνο του Φελίνι.

Βοκάκιος ’70 - εικόνα 1

Ξεκινώντας από μια ιδέα του σεναριογράφου Τσέζαρε Ζαβατίνι (ο οποίος έγραψε και τη μία από τις ιστορίες), ο μυθικός παραγωγός Κάρλο Πόντι κατάφερε στις αρχές της δεκαετίας του ’60 να συγκεντρώσει την ιταλική σκηνοθετική ελίτ σε ένα φιλόδοξο project που έφτασε μέχρι το Φεστιβάλ Κανών. Μάριο Μονιτσέλι, Φεντερίκο Φελίνι, Λουκίνο Βισκόντι και Βιτόριο ντε Σίκα υπογράφουν τέσσερα αυτοτελή φιλμάκια με στόχο να μεταφέρουν το διαχρονικό πνεύμα του Βοκάκιου, και ειδικότερα του «Δεκαημέρου» του, στη σύγχρονη­ εποχή.

Είναι λογικό ότι σε μια τέτοιου είδους χαλαρή ανθολογία, η οποία εκτός από την εντυπωσιακή Technicolor εικονογράφηση δεν διαθέτει κάποιο άλλο ισχυρό συνδετικό στοιχείο, θα υπάρξουν ανισότητες. Οι μεγάλες υφολογικές διαφορές της τετράδας των ταινιών οδηγούν σε ένα ασύνδετο κινηματογραφικό αποτέλεσμα, από το οποίο σίγουρα ξεχωρίζουν το σκετς του Βισκόντι και, κυρίως, εκείνο του Φελίνι. Ο τελευταίος, με πρωταγωνιστές έναν υπερσυντηρητικό καθηγητή και μια... αφίσα της Έκμπεργκ, παρουσιάζει ένα ανεπανάληπτο, σουρεαλιστικό παραμύθι μοναδικής αισθητικής ακρίβειας που σαρκάζει τον πουριτανισμό και τα καταπιεσμένα ένστικτα που τυραννούν τους επιφανείς εκπροσώπους του.

Ιταλία. 1962. Διάρκεια: 205΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Βοκάκιος ’70

Boccaccio ’70
3
  • Σινεφίλ
  • 1962
  • Διάρκεια: 205 '
  • Μάριο Μονιτσέλι

Μάριο Μονιτσέλι, Φεντερίκο Φελίνι, Λουκίνο Βισκόντι και Βιτόριο ντε Σίκα υπογράφουν τέσσερα αυτοτελή φιλμάκια που έχουν ως στόχο να μεταφέρουν το διαχρονικό πνεύμα του Βοκάκιου, και ειδικότερα του «Δεκαημέρου» του, στη σύγχρονη εποχή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.