Εκδίκηση με Στυλ

2

Συμπαθές, αλλά άτολμο και προβλέψιμο ριμέικ μιας έξυπνης heist κωμωδίας του 1979.

Εκδίκηση με Στυλ

Συμπαθές, αλλά άτολμο και προβλέψιμο ριμέικ μιας έξυπνης heist κωμωδίας του 1979.

Εκδίκηση με Στυλ - εικόνα 1

Αξιοπρεπέστατος κι ελαφρά υποτιμημένος σκηνοθέτης κωμωδιών δράσης που ακολουθούν με υποδειγματικό τρόπο τη χολιγουντιανή φόρμουλα, ο υποψήφιος για δύο Όσκαρ Μάρτιν Μπρεστ («Ο Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς», «Ο Διώκτης του Μεσονυκτίου», «Άρωμα Γυναίκας») πρωτόγινε γνωστός με την έξυπνη και απρόσμενα συγκινητική heist κωμωδία «Going in Style» (1979), γραμμένη από τον ίδιο πάνω σε μια ιστορία του Έντουαρντ Κάνον.

Εκεί τρεις ηλικιωμένοι φίλοι, οι απολαυστικοί Τζορτζ Μπερνς, Αρτ Κάρνεϊ και Λι Στράσμπεργκ, αποφάσιζαν να ζωηρέψουν την άχρωμη ρουτίνα τους οργανώνοντας μια ληστεία τράπεζας, ιδέα που στην τωρινή διασκευή του Θίοντορ Μέλφι («Ο Αγαπημένος μου Άγιος», «Αφανείς Ηρωίδες») ξεκινάει από μια καθαρά πολιτικοκοινωνική διάσταση: το υπερήλικο τρίο αντιδρά στην απάνθρωπη συμπεριφορά των τραπεζών και την απώλεια των συντάξεων και θέλει να τιμωρήσει τον «υπεύθυνο». Μάρτυρας μιας ληστείας­ στην τράπεζά του, ο Τζο πείθει (εύκολα) τον χαλαρό Γουίλι και (με τα χίλια ζόρια) τον γκρινιάρη Άλμπερτ να την επαναλάβουν, παίρνοντας μάλιστα οδηγίες από έναν γνώστη παρόμοιων κόλπων, ο οποίος τους επισημαίνει τις λεπτομέρειες, τι πρέπει να προσέξουν και τι να αποφύγουν.

Εκδίκηση με Στυλ - εικόνα 2

Η πρώτη ταινία, πολύ πιο κοντά στους μοναχικούς χαρακτήρες και στα συναισθηματικά κίνητρά τους, διέθετε μια δραματική βαρύτητα η οποία έχει τώρα αντικατασταθεί από μια πιο συνταγογραφημένη διάθεση για δράση. Η προετοιμασία της ληστείας περιγράφεται διεξοδικά (σε «κλασική» τεμαχισμένη οθόνη μάλιστα), το σασπένς συντηρείται από τα αδύνατον να αποφευχθούν απρόοπτα και το αποτέλεσμα, ακολουθώντας με χιουμοριστικό τρόπο την πεπατημένη των heist θρίλερ, είναι χαριτωμένο, κατά στιγμές αστείο και άλλες υπερβολικό και αδέξιο (η ερωτική ιστορία με την Αν-Μάργκρετ), ερμηνευμένο με… γηριατρικό μπρίο από τους οσκαρούχους –όλοι τους για δεύτερο ρόλο– πρωταγωνιστές. Σε αντίθεση με το φιλμ του Μάρτιν Μπρεστ όμως, δεν κρύβει την παραμικρή έκπληξη, παραμένει αφηγηματικά διεκπεραιωτικό (από τον Ζακ Μπραφ της πάλαι ποτέ ανεξάρτητης έκπληξης «Garden State») και υιοθετεί ένα πολύ πιο εύπεπτο και κοινότοπο φινάλε.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 96΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Εκδίκηση με Στυλ

Going in Style
2
  • Κωμωδία
  • 2017
  • Διάρκεια: 96 '
  • Ζακ Μπραφ

Με περικομμένες συντάξεις και στριμωγμένοι από τις τράπεζες, τρεις ηλικιωμένοι φίλοι αποφασίζουν να αντιδράσουν σχεδιάζοντας την… τέλεια ληστεία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.