Julieta

3

Δραματικός και αυστηρός Αλμοδόβαρ, ο οποίος επιστρέφει στα αγαπημένα θέματα και στους τραυματισμένους χαρακτήρες του με χάρη και απαράμιλλη σκηνοθετική μαεστρία.

Julieta

Μια τυχαία συνάντηση αλλάζει ξαφνικά τα σχέδια της Χουλιέτα για μετακόμιση από τη Μαδρίτη στη Λισαβόνα. Αποφασίζει να μείνει στην ισπανική πρωτεύουσα, περιμένοντας νέα από την κόρη της, την οποία έχει να δει 12 χρόνια. Δραματικός και αυστηρός Αλμοδόβαρ, ο οποίος επιστρέφει στα αγαπημένα θέματα και στους τραυματισμένους χαρακτήρες του με χάρη και απαράμιλλη σκηνοθετική μαεστρία.

Julieta - εικόνα 1

Σε μια σκηνή της προ-προηγούμενης ταινίας του Πέδρο Αλμοδόβαρ «Το Δέρμα που Κατοικώ» ένα αντίτυπο βιβλίου της Άλις Μονρό έκανε την εμφάνισή του. Επρόκειτο­ για τη συλλογή διηγημάτων «Απόδραση» (στα ελληνικά από τις εκδ. Μεταίχμιο), από την οποία τώρα ο Ισπανός σκηνοθέτης διασκεύασε τις σύντομες, διασταυρούμενες ιστορίες «Πιθανότητα», «Σύντομα» και «Σιω­πή» σε αυτήν της Χουλιέτα. Παράξενη επιλογή από μια πρώτη άποψη, καθώς η μινιμαλίστρια και χαμηλότονη Καναδή λογοτέχνις, βραβευμένη με Νόμπελ το 2013, μοιράζεται λίγα κοινά με το πολύχρωμο, παθιασμένο και μελοδραματικό αλμοδοβαρικό σύμπαν. Από την άλλη όμως υπάρχουν οι γυναίκες και οι προσωπικές τους, μικρές και μεγάλες, μεγαλόσχημες και σιωπηλές καθημερινές τραγωδίες.

Όπως αυτή της Χουλιέτα, μιας επιφανειακά ευτυχισμένης 55άρας (η παλιά πρωταγωνίστρια του Χούλιο Μέντεμ Έμα Σουάρες), η οποία σχεδιάζει να μετακομίσει άμεσα με τον σύντροφό της από τη Μαδρίτη στη Λισαβόνα. Συναντώντας τυχαία μια φίλη όμως, μαθαίνει πως η κόρη της Άντια, με την οποία δεν έχει επαφή εδώ και 12 χρόνια, είναι ζωντανή, παντρεμένη στην Ελβετία με τρία παιδιά. Πλημμυρισμένη ενοχές, αποφασίζει να παραμείνει στην τωρινή της διεύθυνση και να περιμένει νέα από εκείνη, ενώ αρχίζει να της γράφει κι ένα γράμμα που διηγείται την ιστορία της, ξεκινώντας από τη γνωριμία της ως ­νεαρής (η δυναμική Αδριάνα Ουγάρτε της τηλεοπτικής «Μοδίστρας») με τον Χόαν, τον πατέρα της Άντια, σε ένα νυχτερινό τρένο.

Julieta - εικόνα 2

Μετά το διασκεδαστικό, αλλά κινηματογραφικά «λίγο» κωμικό διά­λειμμα του «Δεν Κρατιέμαι», ο Αλμοδόβαρ επιστρέφει στα βαρυφορτωμένα γυναικεία δράματα με διάθεση να κινηθεί σε γνώριμες θεματικές και χαρακτήρες: μια τραυματισμένη γυναίκα με ένοχα μυστικά και γύρω της μερικές άλλες που μετρούν τα παθιασμένα λάθη­ τους. Οι έννοιες της απώλειας, της εκδίκησης, της ζήλιας, της επιβολής, της συγχώρεσης και ο τρόπος με τον οποίο μας ενώνουν και μας χωρίζουν. Οι απρόβλεπτες αποφάσεις της μοίρας, τέλος, οι οποίες στήνουν ένα σκληρό παιχνίδι στην πλάτη των καταδικασμένων να κυνηγούν χίμαιρες ανθρώπων. Πρόκειται για ιδέες και ηρωίδες που έχουμε συναντήσει επανειλημμένα στην ώριμη περίοδο του σκηνοθέτη, ο οποίος εδώ ελαφροπατάει στους κώδικες του μελοδράματος, απογυμνώνει την ιστορία του από περιπλεγμένες υποπλοκές και αφοσιώνεται στην απόλαυση της αφήγησης.

Δεξιοτέχνης του περίτεχνου καδραρίσματος, αξιοποιεί τις πολλαπλές δυνατότητες του art direction και των κοστουμιών, παίζει με τα χρώματα και δένει την παραμικρή λεπτομέρεια του πλάνου με τα βλέμματα, τα λόγια και τις σιωπές των χαρακτήρων. Κομψός και συναισθηματικός, αυστηρός και αλέγρος, περιγράφει ένα συναρπαστικά χαοτικό κόσμο στον οποίο όπως λέει και η ίδια η Μονρό: «Η πολυπλοκότητα των πραγμάτων απλώς μοιάζει να μην έχει τέλος. Θέλω να πω: τίποτα δεν είναι εύκολο, τίποτα δεν είναι απλό».

Ισπανία. 2016. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Julieta

3
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 99 '
  • Πέδρο Αλμοδόβαρ

Μια τυχαία συνάντηση αλλάζει ξαφνικά τα σχέδια της Χουλιέτα για μετακόμιση από τη Μαδρίτη στη Λισαβόνα. Αποφασίζει να μείνει στην ισπανική πρωτεύουσα, περιμένοντας νέα από την κόρη της, την οποία έχει να δει 12 χρόνια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
30/05/2024

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.

Γιάννης Σπανός: Πίσω απ' τη Μαρκίζα

Εξομολογήσεις και πληροφορίες συνθέτουν μια περισκοπική όσο και κινηματογραφικά λιτή προσέγγιση στο έργο ενός μελωδικού, απρόβλεπτου και σεμνότατου μουσικού δημιουργού.

Ελεγεία της Μόσχας

Βασισμένος σε προϋπάρχον κυρίως υλικό, ένας καταξιωμένος ταρκοφσκικός μαθητής προσπαθεί να περιγράψει την ιδιοσυγκρασία και το πνεύμα του δασκάλου του.