Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις

2

Τολμηρή στα λόγια, αλλά σχηματική στην ανάπτυξή της μοντέρνα ρομαντική κομεντί, η οποία προσπαθεί απεγνωσμένα να μιμηθεί το «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι».

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις

Έχοντας κάνει για πρώτη φορά σεξ στη ζωή μεταξύ τους πριν από πολλά χρόνια, ο Τζέικ και η Λέινι συναντιούνται ξανά και ξεκινούν μια θερμά φιλική σχέση, αν και η έλξη μεταξύ τους γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κρυφτεί. Τολμηρή στα λόγια, αλλά σχηματική στην ανάπτυξή της μοντέρνα ρομαντική κομεντί, η οποία προσπαθεί απεγνωσμένα να μιμηθεί το «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι».

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις - εικόνα 1

Ο φόβος της δέσμευσης, η ιδέα που τροφοδοτεί και ταυτόχρονα βασανίζει τη σύγχρονη αμερικανική κωμωδία, κυριαρχεί και στη δεύτερη ταινία της σεναριογράφου και σκηνοθέτιδας Λέσλι Χέντλαντ («Οι Εργένισσες»). Η συγκεκριμένη παραλλαγή αφορά τον Τζέικ και την Λέινι, δύο παλιούς συμφοιτητές που είχαν κάνει σεξ για πρώτη φορά μεταξύ τους. Χρόνια αργότερα, αυτός είναι ένας παθια­σμένος γυναικάς κι εκείνη μια χαριτωμένη κοπέλα που βασανίζεται από την περιστασιακή, αλλά χρόνια σχέση της με έναν γυναικολόγο.

Ο Τζέικ αλλάζει τις γυναίκες σαν τα πουκάμισα, η Λέινι δεν μπορεί να στεριώσει σε μια σχέση, καθώς επιστρέφει διαρκώς στο μεγάλο έρωτά της, μέχρι που οι δύο παλιοί εραστές θα ξανασυναντηθούν τυχαία, θα εξομολογηθούν τα σεξουαλικά προβλήματά τους ο ένας στον άλλον και θα αποφασίσουν να συνεχίσουν να βλέπονται ως φίλοι, αν και η έλξη μεταξύ τους γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κρυφτεί.

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις - εικόνα 2

Η Χέντλαντ γνωρίζει πολύ καλά­ ότι βαδίζει σταθερά πάνω στο rom com μοτίβο-φετίχ του μοντέρνου σινεμά «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι», βάζει μάλιστα τους ήρωές της να παρακολουθούν στην τηλεόραση το «Misery», ταινία του ίδιου σκηνοθέτη, του Ρομπ Ράινερ. Χωρίς να αλλάζει το σκελετό της ιστορίας, εμπλουτίζει τη διαδρομή των δύο κατά βάθος ντροπαλών, αλλά επιφανειακά απελευθερωμένων ερωτευμένων προς το... αναπόφευκτο με αστείους, σινεφίλ όσο και απόλυτα ελευθερόστομους διαλόγους, προσπαθεί να αξιοποιήσει το ρομαντικό σκηνικό της Νέας Υόρκης, εκμεταλλεύεται το κωμικό τάιμινγκ των δύο σπιρτόζων πρωταγωνιστών, αδυνατεί όμως να απελευθερωθεί από το προβλέψιμο, το οποίο «τυραννάει» με ουκ ολίγες ρηχές ευκολίες.

Όπως ότι όταν όλα είναι έτοιμα για το τελικό βήμα, η Λέινι περνά στο πανεπιστήμιο (!) και πρέπει να φύγει από την πόλη. Επιπλέον, ενώ το φιλμ διατηρεί μια casual αφηγηματική ροή και τολμά να πει τολμηρά πράγματα με το όνομά τους, μοιράζεται τον «εσωτερικό πουριτανισμό» των ηρώων κι επιλέγει μια λογοκριμένη, απόλυτα mainstream και συντηρητική εικονοποίηση του βασικού θέματός του – του σεξ.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις

Sleeping With Other People
2
  • Κωμωδία
  • 2015
  • Διάρκεια: 95 '
  • Λέσλι Χέντλαντ

Έχοντας κάνει για πρώτη φορά σεξ στη ζωή μεταξύ τους πριν από πολλά χρόνια, ο Τζέικ και η Λέινι συναντιούνται ξανά και ξεκινούν μια θερμά φιλική σχέση, αν και η έλξη μεταξύ τους γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κρυφτεί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.