Η Τελευταία Φάρσα

2

Βραβείο κοινού στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Η Τελευταία Φάρσα

Τέσσερις νέοι επιστήμονες με «χόμπι» τις φάρσες σε μέντιουμ, παραψυχολόγους και πνευματιστές αποφασίζουν να ξεσκεπάσουν έναν new age ψευδο-θεραπευτή. Ένας από αυτούς όμως θα ερωτευτεί μια ασθενή του και θα αρχίσει να βλέπει με άλλο μάτι αυτήν τη θεραπευτική αυταπάτη αλλά και τις δικές του βεβαιότητες. Συμπαθές και ζεστό δράμα χαρακτήρων, το οποίο δυσκολεύεται να πείσει για την αληθοφάνειά του. Βραβείο κοινού στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Η Τελευταία Φάρσα - εικόνα 1

Τέσσερις νεαροί φυσικοί εργάζονται πάνω σε ένα πρωτοποριακό πανεπιστημιακό πρόγραμμα ανίχνευσης νετρίνων. Παράλληλα, ως χαβαλεδιάρικη παρέα, έχουν το «χόμπι» να αποκαλύπτουν τις απάτες που στήνουν διάφοροι πνευματιστές, μέντιουμ και παραψυχολόγοι. Και μπορεί οι πρωταγωνιστές της «Τελευταίας Φάρσας» να πείθουν ως προς την παράλληλη δραστηριότητά τους, όσον αφορά την επιστημονική τους επάρκεια όμως δεν συμβαίνει σε καμία περίπτωση το ίδιο.
Η έλλειψη αληθοφάνειας, να το πρώτο μειονέκτημα της ταινίας του Βασίλη Ραΐση («Το Τελευταίο Τραγούδι του Έλβις»), ο οποίος μοιάζει να έχει μερικές πολύ ενδιαφέρουσες σεναριακές ιδέες (έχει συνυπογράψει τη «Διόρθωση» του Θάνου Αναστόπουλου). Η βασική, πολύ κοντινή σε αυτήν του γουντιαλενικού «Μαγεία στο Σεληνόφως», έχει να κάνει με τα «αληθινά» ψέματα που όλοι εφευρίσκουμε για να αντιμετωπίσουμε την ανοίκεια, απειλητική πραγματικότητα που μας περιβάλλει. Έτσι, όταν ένα μέλος της παρέας ενταχτεί στην ομάδα του new age θεραπευτή Ίκαρου, με σκοπό να ξεσκεπάσει τις ψευτο-ιατρικές μεθόδους του, θα γνωρίσει και θα ερωτευτεί μια όμορφη ασθενή, γεγονός που θα τον αναγκάσει να αφήσει στην άκρη το σκεπτικισμό και να αναθεωρήσει τα πιστεύω του.

Η Τελευταία Φάρσα - εικόνα 2

Η πλοκή, ως ένα σημείο προβλέψιμη, κρύβει μια δραματικά έξυπνη­ ανατροπή, την οποία ο Ραΐσης υποστηρίζει με μια στρωτή στην ανάπτυξη και οικεία στο ύφος της αφήγηση. Όλα όσα συμβαίνουν μπροστά στην κάμερα, ωστόσο, δυσκολεύονται να μας εμπλέξουν συναισθηματικά, δεμένα με ψυχολογικά κλισέ, πραγματολογικές και τεχνικές (η φωτογραφική προσέγγιση) ανεπάρκειες αλλά και (μελοδραματο)φιλοσοφικές ατάκες του τύπου «είμαστε τα μπάσταρδα της ένωσης του τίποτα με την αβεβαιότητα». Αν και αναμενόμενο, το φινάλε –συνοδευμένο από την ατμοσφαιρική μουσική του Μανώλη Παπαδάκη (των M.O.T.He)– αφήνει μια ευχάριστα γλυκόπικρη αίσθηση, η οποία χάρισε στην ταινία το βραβείο κοινού στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Ελλάδα. 2013. Διάρκεια: 84΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Τελευταία Φάρσα

2
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 84 '
  • Βασίλης Ραΐσης

Τέσσερις νέοι επιστήμονες με «χόμπι» τις φάρσες σε μέντιουμ, παραψυχολόγους και πνευματιστές αποφασίζουν να ξεσκεπάσουν έναν new age ψευδο-θεραπευτή. Ένας από αυτούς όμως θα ερωτευτεί μια ασθενή του και θα αρχίσει να βλέπει με άλλο μάτι αυτήν τη θεραπευτική αυταπάτη αλλά και τις δικές του βεβαιότητες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Ξεριζωμένοι" στην Ταινιοθήκη: Το ντοκιμαντέρ της Ελένης Αλεξανδράκη φωτίζει τις τραυματικές εμπειρίες παιδιών ανά το κόσμο

Για την ταινία, που περιγράφει επτά ιστορίες ξεριζωμών, θα μιλήσουν οι καθηγήτριες Gonda Van Steen, Αννα Λυδάκη και η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/05/2024

Όλες οι ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα των "Ιστοριών Καλοσύνης" ανατρέχουμε στη φιλμογραφία του κορυφαίου εν ενεργεία Έλληνα σκηνοθέτη.

Ιστορίες Καλοσύνης

Ο Λάνθιμος επιστρέφει στον παλιό, απόλυτα weird εαυτό του. Εσωστρεφής και ψυχρά αποστασιοποιημένος, καταφέρνει να περιγράψει ίσως λίγο φλύαρα, αλλά ευρηματικά κι απολαυστικά μια ανησυχητικά παράλογη πραγματικότητα.

Furiosa: A Mad Max Saga

Απολύτως ικανοποιητικό σε επίπεδο ανελέητης δράσης και ακαταμάχητου dieselpunk θεμάτος, λιγότερο χορταστικό όμως ως αφήγηση, το πρίκουελ αποτελεί μια διογκωμένη αν και τίμια προσθήκη σε ένα franchise που παραμένει αξιόπιστο.

Ζωικό Βασίλειο

Βραβευμένη με πέντε Σεζάρ αλληγορία φαντασίας, η οποία ξεκινάει σαν μαύρη κωμωδία και εξελίσσεται σε δραματικό θρίλερ. Κερδίζει το στοίχημα του ρεαλισμού, δυσκολεύεται όμως να χειριστεί ευρηματικά την κορύφωσή της.

Τα Ταρώ του Θανάτου

Εντελώς μπανάλ τρομο-συνταγή, η οποία με την πιο χαλαρή σεναριακή αφορμή βάζει μπροστά μια σειρά σαδιστικών φόνων τινέιτζερ.

Η Κόρη του Μπαμπά

Κωμωδία και δράμα διασταυρώνονται σε μια παιχνιδιάρικη, αλλά υπερβολικά γαλλική (εξυπνακίστικα φλύαρη) ιστορία πολλαπλών ενηλικιώσεων.