Ελληνική αγορά streaming: η παρούσα εικόνα

Ποιά είναι τα μερίδια των υπηρεσιών που λειτουργούν επίσημα στην χώρα μας με την ολοκλήρωση του πρώτου τριμήνου του 2023;

Μπορεί να... χρειάστηκε τον χρόνο της αλλά, με την είσοδο και του Disney Plus στην ελληνική αγορά πέρυσι τον Ιούνιο, η διαδικασία της διάθεσης όλων των μεγάλων υπηρεσιών ψυχαγωγίας μέσω streaming στην χώρα μας έχει πρακτικά ολοκληρωθεί (λείπει το μικρότερου βεληνεκούς Paramount Plus που δεν αναμένεται πριν από τα μέσα ή τέλη του τρέχοντος έτους). Και ενώ δεν δημοσιεύονται στοιχεία συνδρομητικών βάσεων ή μεριδίων αγοράς για την Ελλάδα από καμία υπηρεσία streaming που προσφέρει το περιεχόμενό της εδώ, έχουμε μία εικόνα του πώς έχει διαμορφωθεί η αγορά αυτή στην χώρα μας από - ανεπίσημα αλλά σαφώς ενδεικτικά - συνολικά στοιχεία που μάς παραχώρησε η JustWatch για το πρώτο τρίμηνο του 2023.

H Δικτυακή υπηρεσία JustWatch συγκεντρώνει όλες τις ταινίες και τηλεοπτικές σειρές που προσφέρονται από όλες τις Δικτυακές υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες σε μία χώρα, παραθέτει όλες τις σχετικές πληροφορίες και τις ταξινομεί με τρόπο που βοηθά τον επισκέπτη ν' ανακαλύψει περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει να παρακολουθήσει. Η δημιουργία προφίλ στην υπηρεσία είναι δωρεάν και δίνει στον επισκέπτη την δυνατότητα να έχει διαθέσιμη online watchlist που ενημερώνεται γρήγορα και εύκολα. Ο επισκέπτης λαμβάνει επίσης προτάσεις για ταινίες ή σειρές που ενδέχεται να τον ενδιαφέρουν βάσει αυτών για τις οποίες ο ίδιος αναζητά πληροφορίες, παρακολουθεί ή αποθηκεύει στην watchlist του ή/και βάσει αυτών για τις οποίες δείχνουν ενδιαφέρον άλλοι χρήστες με παρόμοιο προφίλ από την χώρα του.

Με βάση τα στοιχεία της JustWatch, τα μερίδια αγοράς των δημοφιλέστερων υπηρεσιών ψυχαγωγίας μέσω streaming στην χώρα μας έως τις αρχές Απριλίου διαμορφώνονται όπως απεικονίζεται στο παραπάνω γράφημα. Το Netflix, που κατείχε μερίδιο αγοράς άνω του 40% στις αρχές του 2022, στο πρώτο τρίμηνο του 2023 επανέκτησε ένα πάρα πολύ μικρό ποσοστό (1%). Το Amazon Prime Video βρίσκεται στην δεύτερη θέση με το ίδιο ποσοστό που είχε (34%), ενώ σταθερό παρέμεινε και το Apple TV Plus στο δικό του ποσοστό (6%). Μικρή αύξηση μεριδίου αγοράς σημείωσε το MUBI (που βρίσκεται πλέον στο 5%), ενώ άλλες μικρότερες υπηρεσίες μοιράζονται μόλις το 4% συνολικά.

Το σημείο που θα προβληματίσει τα στελέχη της Disney όσον αφορά στην ελληνική αγορά και το Disney Plus εντοπίζεται στο γεγονός ότι από τον Δεκέμβριο μέχρι σήμερα η πελατειακή βάση του δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί στο σε ποσοστό μικρότερο του 15% (κέρδισε μόνο μία ποσοστιαία μονάδα έκτοτε). Το αν η υπηρεσία αξίζει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ή όχι στην Ελλάδα δεν είναι θέμα υπό συζήτηση, όμως η θεωρητικά "φυσική θέση" της μεσοπρόθεσμα - η δεύτερη - δείχνει να είναι... εξόχως φιλόδοξος στόχος αυτή τη στιγμή. Για να ξεπεράσει το Amazon Prime Video (που κατέχει μερίδιο αγοράς μόλις τρεις ποσοστιαίες μονάδες μικρότερο του Netflix), το Disney Plus θα πρέπει να αποσπάσει κοινό σημαντικό και από τις δύο δημοφιλέστερες υπηρεσίες, ίσως κι από μικρότερες. Κάτι καθόλου, μα καθόλου εύκολο.

Η αλήθεια είναι πως η "ακολουθία" αυτή ακριβώς ισχύει σήμερα και παγκοσμίως: το Netflix πρώτο και το Disney Plus δεύτερο, με τους υπόλοιπους σε... απόσταση ασφαλείας. Αν λοιπόν την υπηρεσία της Disney βοηθήσει στην Ελλάδα το επερχόμενο επίπεδο συνδρομής με διαφημίσεις (θεωρητικά περισσότερο προσιτό και το ποιοτικό περιεχόμενο που η εταιρεία έχει υποσχεθεί για το 2023, τότε ίσως μία... μικρή ανατροπή ή έστω μία ισορροπία ανάμεσα στις τρεις δημοφιλέστερες υπηρεσίες (με ποσοστό π.χ. του 25% έκαστη), δεν αποκλείεται. Για να δούμε λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ