Εξαρτάται

3,5

Παράσταση απέριττη, ουσιαστική και καλοπαιγμένη, που επιστρέφει στα βασικά της θεατρικής τέχνης, δραματοποιώντας ένα διήγημα που καταπιάνεται με τις εξαρτήσεις και στρέφει το ενδιαφέρον του στο περιβάλλον του χρήστη. | Powered by Uber

Εξαρτάται GridFox©

Είναι ίσως παράδοξη, και γι’ αυτό από μία άποψη ενέχει ρίσκο, η φετινή δραματουργική επιλογή του Αντώνη Αντωνίου, δηλαδή τη δραματοποίηση του διηγήματος της Μαρίας Μαυρικάκη, που καταπιάνεται με την εξάρτηση από τα ναρκωτικά. Πάνω σε αυτό το υλικό, ο Αντωνίου φτιάχνει μια παράσταση απέριττη και ουσιαστική, που επιστρέφει στα βασικά της θεατρικής τέχνης και αιχμαλωτίζει το κοινό σε μια συνθήκη μοιράσματος. Κατ’ αρχήν, αποδεικνύεται εύστοχη και σκηνικά λειτουργική η επιλογή του να επέμβει στη δομή του διηγήματος, το οποίο διαρθρώνεται με τη μορφή παράλληλων αφηγήσεων: του εξαρτημένου Άκη και εφτά ανθρώπων από το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον του. Στη σκηνική εκδοχή, ο Αντωνίου αφαιρεί το ρόλο του Άκη, κρατάει τέσσερα από τα υπόλοιπα πρόσωπα (την αδερφή, το φίλο του από το στρατό, την πρώην σύντροφό του και τον επιστήθιο φίλο του) και επίσης σπάει τις αφηγήσεις σε σύντομα κομμάτια που διασταυρώνονται μεταξύ τους.

Εξαρτάται
GridFox©

Η τελευταία επιλογή λειτουργεί ευεργετικά, καθώς δίνει στην παράσταση ρυθμό, ανάσες και μια "κινητικότητα", καθώς τα λόγια των προσώπων προκύπτουν από τη μεταξύ τους διάδραση, αντί να εκφέρονται σε μια συνεχόμενη, παράλληλη αλληλουχία. Έπειτα, από την αφαίρεση του ρόλου του Άκη προκύπτει ένα δεδομένο που επίσης διατηρεί το ενδιαφέρον του θεατή, αφού η εικόνα του ήρωα προκύπτει σαν ψηφιδωτό, κομμάτι κομμάτι, μέσα από τα λόγια, τις αναμνήσεις και τις περιγραφές των άλλων προσώπων, ειδικά κατά το πρώτο μισό του έργου. Κι είναι, επίσης, ωραίο ότι μέσα από αυτές τις αφηγήσεις για τον μουσικόφιλο, τον συλλέκτη δίσκων, τον ροκά Άκη δημιουργούνται εικόνες με τις οποίες πολλοί μπορούν να ταυτιστούν.

Εξαρτάται
GridFox©

Η παράσταση έχει τη μορφή μιας απεύθυνσης προς τον παρόντα/απόντα Άκη από τους οικείους του, απεύθυνση που κρύβει νοιάξιμο και θυμό, αλλά εκφέρεται ήρεμα, χωρίς διδακτισμούς ή μεγαλοστομίες, με καθημερινό λόγο και ειλικρίνεια. Παράλληλα, μέσα από αυτή την απεύθυνση αναδεικνύεται το περιβάλλον του χρήστη, τα συναισθήματα και οι αγωνίες του, η δική τους πορεία μέσα στο μακρύ και δύσκολο ταξίδι της απεξάρτησης και της επανένταξης. Το σκηνικό του Νίκου Κασαπάκη γεμίζει τον άδειο, μαύρο σκηνικό χώρο με συρματοπλέγματα και δίνει ωραία, σε μία εικόνα, το συναίσθημα του έργου, ενώ οι ηθοποιοί καταθέτουν πολύ καλές ερμηνείες, συντονίζονται στο ζητούμενο της απλότητας και δεν χάνουν τη μεταξύ τους σύνδεση, παρά τη μετωπική τοποθέτηση της δράσης, ούτε το νήμα που τους συνδέει με τους θεατές: ο Αντώνης Αντωνίου (Γεράσιμος), ως ο επιστήθιος φίλος, μια φιγούρα μεγαλύτερου αδερφού, μέντορα και προστάτη, ο Τάκης Βαμβακίδης (Γαρύφαλλος), υπέροχος στη ζωηρή αλλά όχι γραφική ενσάρκωση του απλού, λαϊκού ανθρώπου από το χωριό και την αποτύπωση του συναισθηματικού δεσμού του με τον Άκη, η Νατάσα Ασίκη στο ρόλο της αδερφής (Ρία) και η Ειρήνη Κονίδου (Τούλα), ως πρώην σύντροφος.

Περισσότερες πληροφορίες

Εξαρτάται

  • Δραματοποιημένη λογοτεχνία
  • Διάρκεια: 90 '

Το έργο πραγματεύεται την ιστορία της ζωής του Άκη, που από μικρός υπέκυψε σε εθισμούς και εξαρτήσεις. Τέσσερις κοντινοί του άνθρωποι -η αδερφή του, ο επιστήθιος φίλος του, η σύντροφός του και ο φίλος του από τον στρατό- προσπαθούν ο καθένας με τον δικό του τρόπο να τον βοηθήσουν προκειμένου να τον σώσουν. Οι ζωές όλων επηρεάζονται αλλά η αγάπη επιμένει, τα όρια ατονούν, η ελπίδα και η απόγνωση εναλλάσσονται όσο η εξάρτηση συνεχίζεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber