Αγρυπνία

3

Πρώτη πανελλήνια παρουσίαση ενός έργου που λειτουργεί, μέσα από μια ιστορία ανεκπλήρωτου γκέι έρωτα, ως παραβολή για την ελληνική κοινωνία και οικογένεια, σε μια παράσταση με ιδιαίτερη ατμόσφαιρα.

Αγρυπνία @Panos_Giannakopoulos

Το θεατρικό εργο του Δημήτρη Δημητριάδη (πρωτότυπος τίτλος: "Τα δώρα της νύχτας") διαδραματίζεται με επίκεντρο τον πλατωνικό έρωτα του Λίνου για ένα αγόρι που είχε δει φευγαλέα χρόνια πριν, όσο ήταν κι ο ίδιος έφηβος, και έκτοτε αναζητάει στις νυχτερινές του διαδρομές. Έχει εγκαταλείψει το σπίτι-φυλακή, τον ιερέα πατέρα και τη θρησκευόμενη μητέρα του, που δεν δέχονται να τον αποδεχτούν ως είναι, και περνάει το χρόνο του στον Πύργο, ένα κλαμπ/στριπτιτζάδικο/πορνείο που διατηρεί ένας μαφιόζος/δολοφόνος. Μέσα από την ιστορία αυτού του ανεκπλήρωτου γκέι έρωτα, παρακολουθούμε μάλλον μια παραβολή για την ελληνική κοινωνία και οικογένεια: μια παραβολή που βλέπει τον κόσμο βρωμικό και υποκριτικό, τους γονείς ως δεσμώτες, την Εκκλησία συνέταιρο με τη μαφία, ενώ η αρχαία Ελλάδα είναι επίσης παρούσα, ίσως ως εξιδανικευμένο σημείο αναφοράς, καθώς το αγόρι-αντικείμενο του πόθου, που έχει το όνομα Φειδίας και είναι όμορφος σαν αρχαιοελληνικό άγαλμα, ισχυρίζεται ότι φέρει μέσα του το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία. Κάπου μεταξύ ρεαλισμού και αλληγορίας, ο συγγραφέας οραματίζεται την έλευση ενός άλλου κόσμου, "που θα περάσει σε χέρια ανθρώπων μεγαλόψυχων, ανιδιοτελών, σεμνών, εμπνευσμένων. Σε χέρια σοφών ηγετών με μεγάλη καρδιά", που "θα υπηρετούν το κοινό συμφέρον. Δεν θα δημαγωγούν δεν θα εξαπατούν", όμως τίποτα από αυτά δεν θα συμβεί προς το παρόν, καθώς η ιστορία θα καταλήξει με τους δύο άντρες νεκρούς.

Αγρυπνία
@Panos Giannakopoulos

Η παράσταση που υπογράφει ο Αντώνης Καλογρίδης ανασυστήνει τον ηδονικό, αμαρτωλό κόσμο του έργου, ποντάροντας στη δημιουργίας της αντίστοιχης ατμόσφαιρας, κι αυτό το κατορθώνει ήδη από την αισθητική του ίδιου του θεάτρου. Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί παντού, ήδη από την είσοδο, τα κηροπήγια, η μαύρη μοκέτα και οι καθρέφτες δίνουν στο χώρο μυστικιστική όψη, ενώ η σκηνή αυτή καθ' αυτή βρίσκεται δύο επίπεδα κάτω από το έδαφος: έτσι, το θέατρο υποδέχεται τους θεατές σε μια μυστηριακή κατάβαση σε έναν "κάτω κόσμο", που βρίσκεται καλά κρυμμένος από την πολύβουη -αλλά και "αμαρτωλή" η ίδια- λεωφόρο Συγγρού. Η 70-80’s αισθητική των κοστουμιών (Λένα Κατσανίδου) δημιουργούν την εικόνας μιας Ελλάδας αρκετά γνώριμης, ενώ τα φώτα (Κατερίνα Μαραγκουδάκη, Αντώνης Καλογρίδης), τα σκηνικά (Αντώνης Καλογρίδης, Βαγγέλης Τάκος), η μουσική (Κωνσταντίνος Βήτα), η video art (Κάρολος Πορφύρης) ανασυστήνουν την ατμόσφαιρα ενός underground νυχτερινού κλαμπ, που έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με το σπίτι-μοναστήρι της οικογένειας του Λίνου.

Αγρυπνία
@Panos Giannakopoulos

Τα πρόσωπα του έργου λειτουργώντας περισσότερα σε συμβολικό επίπεδο δεν έχουν ιδιαίτερα πολύπλοκη ψυχολογία. Πάντως όσο το έργο μιλάει σε ρεαλιστικό επίπεδο, η σκηνοθετική καθοδήγηση και οι ηθοποιοί ανταποκρίνονται ικανοποιητικά: ο Τάκης Σακελλαρίου και η Ιωάννα Ασημακοπούλου ως γονείς του Λίνου, ο Σταύρος Τσουμάνης στο ρόλο του "άσωτου Υιού", Λίνου, η Νικολέτα Κοτσαηλίδου στο ρόλο μιας αρτίστα/πόρνης ερωτευμένης μαζί του, ο Δημήτρης Δρόσος στο ρόλο του πατέρα του Φειδία. Τα πράγματα θολώνουν με την εμφάνιση του Φειδία που βγάζει την ιστορία εντελώς από το ρεαλιστικό της πλαίσιο και απογειώνει την αλληγορία: εδώ ούτε το κείμενο ούτε η σκηνοθεσία βοηθούν ιδιαίτερα τον Νικόλα Χαλκιαδάκη στην ερμηνεία του ρόλου. Πάντως η παρουσία που ξεχωρίζει είναι του Ντένη Μακρή, ο οποίος σκιαγραφεί με κινησιολογική ιδιαιτερότητα τον αρχιμαφιόζο Ρόδη, φέρνοντας την αίσθηση κάποιου ήρωα της Marvel και του Τζόκερ.

Περισσότερες πληροφορίες

Αγρυπνία

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Μια παράσταση σε έναν νέο, ιδιαίτερο χώρο, που ανεβαίνει για πρώτη φορά επί σκηνής. Πρόκειται για το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη (που είχε πρωτότυπο τίτλο «Τα δώρα της νύχτας») το οποίο λαμβάνει χώρα σε έναν μηδενικό χωροχρόνο όπου όλα μπορούν να συμβούν. Εκεί όπου η φαντασία συναντά την πραγματικότητα και η ζωή δεν τελειώνει με το θάνατο. Μια νέα θρησκεία, ο ανεκπλήρωτος έρωτας δυο νέων, μια οικογένεια σε άρνηση. Ένα παιχνίδι σχέσεων, αντιθέσεων και εξουσίας. Ένας κεραυνοβόλος έρωτας μπορεί να σε στιγματίσει για μια ολόκληρη ζωή; Η κοινωνία, η θρησκεία και η οικογένεια είναι έτοιμοι να τον αποδεχτούν; Ακόμα κι αν πρόκειται για άτομα του ίδιου φύλου; Αν μπορούσαμε έστω για μια φορά να κοιτάξουμε στα μάτια τον άλλο και να δούμε ποιος πραγματικά είναι, αν μπορούσαμε να μιλήσουμε ειλικρινά και να παραδεχτούμε την αλήθεια μας, ίσως το μέλλον να μην προβλεπόταν τόσο ζοφερό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber