Underground

3,5

Πλούσιο σε συναίσθημα και ψυχή είναι το σκηνικό ανέβασμα της θρυλικής ταινίας του Εμίρ Κουστουρίτσα, που, μέσα από μια λοξή ιστορία φιλίας και προδοσίας, αφηγείται την ιστορία της πρώην Γιουγκοσλαβίας.

Underground Ελίνα Γιουνανλή©

Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Νικίτα Μιλιβόγεβιτς συνενώνει τη γνωστή ομώνυμη ταινία του Εμίρ Κουστουρίτσα με το θεατρικό έργο "Άνοιξη τον Ιανουάριο" και το μυθιστόρημα "Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια χώρα" (στο οποίο βασίστηκε η ταινία) του Σέρβου συγγραφέα Ντούσαν Κοβάσεβιτς και καταλήγει σε ένα αποτέλεσμα με όρους μεγάλης παραγωγής, το οποίο δεν απογοητεύει. Μπορεί η σημασία να στρέφεται κυρίως στις απαιτήσεις του θεαματικού είδους, όμως δεν παραδίδεται απλώς ένα εντυπωσιακό κέλυφος στους θεατές. Η παράσταση έχει, φυσικά, ένα πολύ ωραίο στόρι και τη γνωστή εκρηκτική μουσική του Γκόραν Μπρέγκοβιτς –διανθισμένη με τις εξίσου βαλκανικού ηχοχρώματος πρωτότυπες συνθέσεις του Άγγελου Τριανταφύλλου–, έχει ωραίες ερμηνείες, έχει δυναμικό ρυθμό και, κυρίως, έχει ψυχή και συναίσθημα.

Underground
Ελίνα Γιουνανλή©

Πενήντα χρόνια γιουγκοσλαβικής ιστορίας περνούν απολύτως λοξά μέσα από την ιστορία του Μάρκο και του Μπλάκι, των δύο φίλων που συμμετείχαν στην αντίσταση κατά των Ναζί, ερωτεύτηκαν την ίδια γυναίκα και πενήντα χρόνια αργότερα βρέθηκαν σε αντίπαλα στρατόπεδα κατά την έναρξη του εμφυλίου, που στοίχισε τη διάλυση της χώρας. Στην παρούσα σκηνική εκδοχή (η διασκευή είναι του σκηνοθέτη), η ιστορία εξελίσσεται κάπως εν τάχει και επικεντρώνεται στο κατεξοχήν εύρημα του πρωτότυπου, δηλαδή στην εξαπάτηση του Μπλάκι και μιας ομάδας αντιστασιακών, οι οποίοι παρέμειναν σε υπόγειο καταφύγιο επί είκοσι χρόνια, θεωρώντας ότι ο πόλεμος δεν έχει τελειώσει, εξαιτίας του Μάρκο, ο οποίος στον επάνω κόσμο ανελισσόταν στην ιεραρχία του κόμματος δίπλα στον Τίτο και έκανε μπίζνες στη μαύρη αγορά.

Underground
Ελίνα Γιουνανλή©

Με επίκεντρο τους τρεις βασικούς ήρωες, τον Μπλάκι (Γιάννης Τσορτέκης), τον Μάρκο (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος) και τη Νατάλια (Αλεξάνδρα Αϊδίνη), η σκηνοθεσία του Νικίτα Μιλιβόγεβιτς μεταφέρει στη σκηνή τον πλουραλιστικό βαλκανικό παλμό της ιστορίας, πλάθει ζωηρούς χαρακτήρες, τσιμπάει ίσως το κωμικό συναίσθημα και μας αφήνει με τη γλυκόπικρη επίγευση ενός απίθανου αλλά και τόσο πραγματικού παραμυθιού, που μιλάει για προδοσίες και έρωτες, για τις ματαιωμένες ελπίδες, για ασταμάτητα γλέντια μέσα στα υπόγεια, για χαμένες ώρες, χαμένες φιλίες και χαμένες πατρίδες, για άνδρες γενναίους και άνδρες δειλούς, για γυναίκες με τσαγανό, για ήρωες και αντιήρωες.

Underground
Ελίνα Γιουνανλή©

Ωραία τα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη και χρήσιμη η συνεισφορά του video art του Κάρολου Πορφύρη. Συνεπή στην εποχή και το χώρο τα κοστούμια της Ηλένιας Δουλαδίρη, πλουραλιστικές οι χορογραφίες της Αμάλια Μπένετ, όπως απαιτεί το έργο, όπως και η εκτέλεση της μουσικής από την ορχήστρα. Οι ηθοποιοί, τόσο των βασικών ρόλων όσο και η πολυμελής ομάδα που τους πλαισιώνει (Γιώργος Στάμος, Αλέξης Βιδαλάκης, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Νίκος Τσιμάρας, Χριστίνα Κυπραίου, Νικολίτσα Ντρίζη, Νίνα Καπίνοβα κ.ά.), ερμηνεύουν με ζήλο. Εκτός της πρωταγωνιστικής τριάδας (όπου η Αλεξάνδρα Αϊδίνη επιδεικνύει εκπληκτική κωμική φλέβα!) ξεχωρίζει ο Κωνσταντίνος Πλεμμένος στον, όχι μόνο χρήσιμο αλλά και συγκινητικό, ρόλο του Αφηγητή.

Περισσότερες πληροφορίες

Underground

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 130 '

Η εμβληματική ταινία, βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα (1995) και βασισμένη στο πρωτότυπο θεατρικό έργο «Άνοιξη τον Ιανουάριο» και στo μυθιστόρημα «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια χώρα» του Ντουσάν Κοβάσεβιτς, ανεβαίνει στη σκηνή και αφηγείται την επική ιστορία δύο φίλων, του Μπλάκι και του Μάρκο, με φόντο την πολιτική αναταραχή και τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Με μια δυναμική θεατρική προσέγγιση και υπό τον γνώριμο βαλκανικό ήχο, το «Underground» μεταφέρει το κοινό σε έναν κόσμο σουρεαλισμού, σκοτεινού χιούμορ και ειλικρινούς συγκίνησης, όπου ο παραλογισμός και η τραγωδία συναντούν την απίστευτη ανθεκτικότητα της ανθρώπινης ψυχής αλλά και το εκτυφλωτικό φως της ελπίδας.

Ακροπόλ

Ιπποκράτους 9-11

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber