Φακντ-απ

3,5

Η γενιά των 20άρηδων και οι ψυχικές ασθένειες απασχολούν το δεύτερο θεατρικό έργο του ηθοποιού, σε μια αξιοπρόσεκτη δραματουργική δουλειά που δικαιώνεται και στη σκηνική της πραγμάτωση.

Φακντ-απ © Alexandros Skourletis

Δύο νέοι βρίσκονται κλεισμένοι σε κάποια κλινική ψυχικών νοσημάτων: αυτή λόγω της νευρικής ανορεξίας της, εκείνος… θα μάθουμε στο τέλος το λόγο. Πρόκειται για δύο διαφορετικές προσωπικότητες: εμμονικά, εκνευριστικά αισιόδοξος ο ένας, ο "Κεφάλας", απότομη και αμυντική  η άλλη, το "Βλήμα". Το αγόρι φλερτάρει επισταμένα το κορίτσι, επιμένει πως σε μια άλλη ζωή ήταν ήδη ζευγάρι, μότο του είναι πως "η ζωή είναι ωραία". Σαν τον Γκουίντο, τον ήρωα της ομώνυμης ταινίας του Μπενίνι και προσωπικό του ήρωα, που έστησε ένα ανακουφιστικό παραμύθι μέσα στο στρατόπεδο συγκέντρωσης για να ξεγελάσει το γιο του, έτσι κι αυτός δημιουργεί φανταστικούς κόσμους, στους οποίους προσπαθεί να συμπαρασύρει το Βλήμα, που όμως αντιστέκεται σθεναρά… Δεν θα μάθουμε ποτέ τα πραγματικά ονόματά τους, θα μάθουμε όμως τις προσωπικές τους ιστορίες, αυτές που τους έφεραν εδώ, ενώ το ανοιχτό τέλος θα τους βρει πιο έτοιμους για μια νέα αρχή.

Φακντ-απ
© Alexandros Skourletis

Ο Τάσος Ιορδανίδης αντλεί από δύο πεδία, τη γενιά των 20something και τις ψυχικές ασθένειες, και κάνει ωραίο θέατρο πάνω τους. Δεν γράφει όμως, τουλάχιστον όχι επακριβώς ούτε διεξοδικά, για τις ψυχικές ασθένειες ούτε δημιουργεί κάποιο δραματουργικό μανιφέστο για την Gen Z, κι αυτό καταλογίζεται υπέρ του. Η ματιά του είναι λοξή, έχει θεατρικότητα και γι’ αυτό ενδιαφέρον. Στήνει επί σκηνής έναν κόσμο που μοιάζει "ακατάσταστος", όπως οι σακατεμένοι ψυχισμοί των δύο προσώπων του, ενώ δίνει χώρο σε δεκάδες αναφορές από ταινίες, κινηματογραφικούς ήρωες, μουσικούς αστέρες, ιστορικές προσωπικότητες: ένα εύρημα, που μοιάζει αστήρικτο, για να δεθεί στο φινάλε με την προσωπική ιστορία του αγοριού, συμπληρώνοντας τα κομμάτια αυτού του ωραίου δραματουργικού παζλ. Το αποτέλεσμα είναι φρέσκο, συγκινητικό, φέρνει στη σκηνή κάτι από τη μαγεία της παγκόσμιας τέχνης, ειδικά καθώς μοιάζει με ένα hommage σε σπουδαίους δημιουργούς, γι’ αυτό και τα λίγα κλισέ που εισχωρούν στο κείμενο είναι τελικά ένα αμελητέο στοιχείο.

Φακντ-απ
© Alexandros Skourletis

Το έργο ανεβαίνει στη σκηνοθεσία της Θάλειας Ματίκα, η οποία καθοδηγεί με δυναμισμό, ισορροπίες, ευαισθησία και μέτρο δύο πολύ νέους ηθοποιούς, που δίνουν τα καλύτερα στοιχεία για το μέλλον. Στον αβανταδόρικο, εξωστρεφή, κωμικό και "περίεργο" ρόλο του Κεφάλα, ο Διονύσης Παπανδρέου είναι πραγματικά εντυπωσιακός και καταγράφει στο δυναμικό του ένα πολλά υποσχόμενο πρώτο ξεκίνημα. Όμως και η Αφροδίτη Λιάντου συλλαμβάνει και αποδίδει ουσιαστικά τον αμυντικό, εσωστρεφή χαρακτήρα της ηρωίδας της και δείχνει εξίσου αξιοπρόσεκτες ικανότητες. Απολύτως λιτά τα σκηνικά του Κωνσταντίνου Σκουρλέτη, χαρακτηριστικά τα κοστούμια της Ηλένιας Δουλαδίρη (ίσως παραείναι weird η εμφάνιση του αγοριού), καίρια η video art του Γιώργου Αποστολόπουλου, καθώς συμπληρώνει τα δραματουργικά ζητούμενα του έργου, και ακόμη περισσότερο η μουσική επιμέλεια της Αφροδίτης Λιάντου: γνωστά τραγούδια των 90s-00s σε ωραίες διασκευές συνομιλούν με τις καταστάσεις, υπαγορεύοντας συχνά ό,τι δεν λέγεται ρητά.

Περισσότερες πληροφορίες

Φακντ-απ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Σκηνικός χώρος: μια κλινική αντιμετώπισης ψυχικών νοσημάτων κάπου στο δυτικό κόσμο. Ρόλοι: δύο εκπρόσωποι της γενιάς Ζ, ένα κορίτσι κι ένα αγόρι. Εκείνος είχε όνειρο να γίνει σκηνοθέτης. Εκείνη τραγουδίστρια. Τελικά, η ζωή τα έφερε έτσι και είναι «φακντ απ». Από την άλλη «η ζωή είναι ωραία», όπως έχει πει κι ο Ρομπέρτο Μπενίνι. Δύο νέοι που προσπαθούν να ακουστούν σε έναν κόσμο που δεν τους ακούει. Στην προσπάθεια τους θα φτιάξουν μία δική τους πραγματικότητα. Για το τώρα και για το μετά. Για να γιατρέψουν αυτά που τους πονάνε. Ψάχνουν έναν κοινό κώδικα. Εκείνος πιο αποφασισμένος. Εκείνη, επιφυλακτική. Ή μήπως συμβαίνει το αντίστροφο; Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα και οι κραυγές τους παλεύουν να δημιουργήσουν το νόημα της νέας ζωής που προσπαθούν να φτιάξουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber