Συρανό

3,5

Το δημοφιλές ρομαντικό δράμα του 19ου αι. ανεβαίνει σε μια παράσταση που γιορτάζει τη θεατρικότητα, ως ένα «υπερθέαμα» φτιαγμένο με λίγα μέσα. Το υποστηρίζουν οκτώ ακάματοι ηθοποιοί με κυρίαρχη τη «χαμαιλεοντική» ερμηνεία του Μιχάλη Σαράντη.

Συρανό Γιώργος Νανούρης Ελίνα Γιουνανλή©

Ο Γιώργος Νανούρης φαίνεται ότι, με τον "Συρανό", αναμετρήθηκε με ένα μεγάλο, και ίσως νέο γι’ αυτόν, στοίχημα. Κι αυτό επειδή, ενώ η παράσταση διατηρεί τα χαρακτηριστικά των "χειροποίητων" προηγούμενων δουλειών του, είναι την ίδια στιγμή και ένα είδος υπερθεάματος. Μάλιστα, ίσως τα στοιχήματα να είναι περισσότερα του ενός, καθώς εδώ ο Νανούρης επιλέγει ένα εκτενές έμμετρο κείμενο του 19ου αι., και επί σκηνής αποδεικνύει πως πίστεψε πολύ στην αξία αυτού του θεάτρου λόγου, ποίησης και μεγάλων παθών. Δεν φοβήθηκε την κυριαρχία του λόγου, έτσι όπως προβάλλεται μέσα από τους εκτενείς μονολόγους και τον έμμετρο στίχο, αλλά του έδωσε χώρο και χρόνο, ίσως και σε πείσμα της ταχύτητας της δικής μας εποχής: η δράση εκτυλίσσεται χωρίς καμία βιασύνη κι ο λόγος εκφέρεται καθαρά και έρχεται στο προσκήνιο (πολύτιμη η συμβολή της εξαίσιας μετάφρασης του Στρατή Πασχάλη)· εξάλλου έχουμε να κάνουμε με ένα έργο που τροφοδοτείται από την ευγλωττία του κεντρικού ήρωα.

Συρανό Γιώργος Νανούρης

Αυτό το ρομαντικό δράμα, όπου ο ερωτευμένος άνδρας με τη μεγάλη μύτη δανείζει τα παθιασμένα λόγια της αγάπης του για τη Ρωξάνη στον όμορφο αλλά άξεστο Κριστιάν για να τον βοηθήσει να κερδίσει την αγάπη της, ανέβηκε σε μια παράσταση-γιορτή της θεατρικότητας, ως ένα "υπερθέαμα" φτιαγμένο με λίγα μέσα, που στηρίζεται στις εκφραστικές ικανότητες των ηθοποιών. Σε μια άδεια σκηνή, με λίγα καθίσματα θεάτρου ως σκηνικά αντικείμενα κι έναν χαριτωμένο δισδιάστατο Πύργο του Άιφελ στο φόντο, η σκηνοθεσία κατέφυγε σε δεκάδες θεατρικούς κώδικες, από τον βωβό κινηματογράφο (με την κυριαρχία των γκαγκ και των ηχητικών εφέ), το καμπαρέ, το μη ρεαλιστικό θέατρο (με το σπάσιμο της σύμβασης) και κυρίως το σωματικό θέατρο, έχοντας ως ισότιμη συμπρωταγωνίστρια τη μουσική του Βάιου Πράπα, που επίσης αντλεί από πολλά είδη (ραπ, δημοτικό τραγούδι κ.ά.) και, καθώς εκτελείται ζωντανά, συνομιλεί με τους ηθοποιούς και συμπληρώνει τη σκηνική δράση.

Συρανό Γιώργος Νανούρης

Τέσσερις ηθοποιοί ερμηνεύουν τα βασικά πρόσωπα: τον Συρανό ο ακάματος και άκρως "πλαστικός" Μιχάλης Σαράντης, που επιβάλλεται σαν χαμαιλέων, όντας μαζί σόουμαν, περφόρμερ και ρόλος, τον Κριστιάν ο Ιάσονας Παπαματθαίου, τον Κόμη Ντε Γκις ο Νικόλας Χανακούλας (απολαυστικοί και οι δύο) και τη Ρωξάνη η –κάπως βαρύθυμη στο ρόλο– Λένα Παπαληγούρα. Οι Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Χρήστος Πούλος Ρένεσης και Γιώργος Φασουλάς μεταμορφώνονται απολαυστικά, ερμηνεύοντας πολλαπλούς ρόλους. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο, παντρεύει επιδέξια την κωμικότητα με το συναίσθημα, είναι σύγχρονο και γεμάτο ενέργεια και καθιστά την παράσταση θελκτική και για ένα νεανικό κοινό, κατάλληλη και για εφήβους. Συνολικά υπάρχει μεγάλο πάθος, ίσως όμως και κάποιος υπερβάλλων ζήλος, καθώς στην επιθυμία του να αποδώσει το έργο σε μια σύγχρονη, καθόλου "φιλολογική" παράσταση, ο Νανούρης οδηγείται σε σκηνοθετική φλυαρία: δεν υπάρχει σκηνή ή ο παραμικρός στίχος που να μην τονίζεται με σκηνικές δράσεις, κι έτσι η δραματική οικονομία ζημιώνεται.

Περισσότερες πληροφορίες

Συρανό

  • Κωμωδία

Πρόκειται για μία ιστορία που διαδραματίζεται στο Παρίσι του 17ου αιώνα, με πρωταγωνιστή έναν δεινό πολεμιστή, τον Συρανό. Ο Συρανό λόγω ενός εξωτερικού του χαρακτηριστικού (της μεγάλης μύτης του) δεν τα πήγαινε πολύ καλά στον τομέα του έρωτα. Συγκεκριμένα, ήταν η Ρωξάνη εκείνη από την οποία δεν είχε ανταπόκριση, καθώς, μάλιστα, αυτή αγαπούσε έναν άλλο άντρα, τον Κριστιάν. Ο τελευταίος, όμως, επειδή δεν διέθετε ευγλωττία και πνευματικό βάθος, ζήτησε από τον Συρανό να «γίνει η φωνή του» μέσα από ερωτικές επιστολές που θα είχαν την υπογραφή του ίδιου αλλά θα ήταν γραμμένες στην πραγματικότητα εκείνον. Τελικά, είναι το πνεύμα ή εξωτερική εμφάνιση που κερδίζει στον έρωτα;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber