Κωλόκαιρος

3

Μια ιδιαίτερη οικογενειακή ιστορία κρύβεται στο νέο δείγμα γραφής του ηθοποιού και συγγραφέα, που ακολουθεί το ρεύμα του νέου ελληνικού ρεαλιστικού θεάτρου. Ανεβαίνει σε μια αντίστοιχης αισθητικής παράσταση από τον Γιώργο Παλούμπη.

Κωλόκαιρος

Το νέο έργο του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου εκτυλίσσεται σε ένα δευτεροκλασάτο σκυλάδικο στην Ελευσίνα, εν αναμονή της κηδείας της μητέρας του ιδιοκτήτη, Δημήτρη. Η ξαφνική εμφάνιση του αδερφού του, Σοφοκλή, που έλειπε για πέντε χρόνια χωρίς να δώσει εξηγήσεις ούτε σημεία ζωής, αλλάζει τις ισορροπίες στον μικρόκοσμο του μαγαζιού. Η παρουσία του, για την οποία δεν είναι προετοιμασμένος κανείς, φέρνει στην επιφάνεια ερωτηματικά που ζητούν απαντήσεις, θυμό που σιγόβραζε επί χρόνια και προκαλεί επώδυνες συναντήσεις του Σοφοκλή με τον αδερφό του, με τη γυναίκα του Μαρία, τραγουδίστρια του μαγαζιού, με τον κουμπάρο του Στέλιο, επίσης εργαζόμενο στο μαγαζί. Κι έτσι ξετυλίγεται ένα κουβάρι που φτάνει είκοσι πέντε χρόνια πίσω και αφορά στο δραματικό μυστικό που κρύβεται πίσω από τις συνθήκες δημιουργίας του νυχτερινού κέντρου, και μαζί ξετυλίγεται και η προσωπική ιστορία του Σοφοκλή, που τον οδήγησε στη φυγή.

Κωλόκαιρος
©Patroklos Skafidas

Στο έργο υπάρχει και αναδύεται το δραματικό σύμπαν που γοητεύει τα τελευταία χρόνια τις θεατρικές πλατείες: ο αδρός ρεαλισμός, οι λαϊκοί άνθρωποι, το χιούμορ, η ωμή, αγοραία γλώσσα, οι σκληρές καταστάσεις που δίνονται χωρίς ωραιοποίηση μεν αλλά με κατανόηση για τους λούμπεν χαρακτήρες. Ειδικά η παρουσία του Σοφοκλή φέρνει το θεατή προ εκπλήξεως (με ένα συγγραφικό εύρημα που αξίζει να μην αποκαλυφθεί εδώ) και υπόσχεται μια πολύ καλή συνέχεια, καθώς κλιμακώνει το ενδιαφέρον για τις διαπροσωπικές συγκρούσεις που προκύπτουν και για τις αποκαλύψεις που εκκρεμούν. Στην πορεία, όμως, η συνοχή χάνεται, όταν το κουβάρι της ιστορίας αρχίζει και απλώνεται, μέχρι να ξανασυγκεντρωθεί σε έναν πυρήνα και να αποκαλυφθεί εντέλει ένα συγκινητικό έργο για την αποδοχή και τη συγχώρεση.

Κωλόκαιρος
©Patroklos Skafidas

Η σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη ανασυνθέτει αυτό τον κόσμο, ποντάροντας στη δύναμη του ρεαλισμού και στη γοητεία του περιθωρίου, στοιχεία που εμφυσά τόσο στην καθοδήγηση των ηθοποιών όσο και στο συνολικό δραματικό σύμπαν, βοηθούμενος από την εύστοχη σκηνογραφία του παρακμιακού σκυλάδικου (Νατάσσα Παπαστεργίου) και τη μουσική (Κώστας Νικολόπουλος) – αν και δεν καταφέρνει να αντεπεξέλθει ικανοποιητικά στις αδυναμίες της δραματουργίας κι έτσι ο ρυθμός της παράστασης επιβαρύνεται σταδιακά. Παρ’ όλα αυτά ο "Κωλόκαιρος" είναι μια παράσταση που γοητεύει και συγκινεί, χάρη στο δυναμισμό της υπόθεσης και τις ζωηρές ερμηνείες. Οι ηθοποιοί, αν και δεν αποφεύγουν πάντα την παγίδα των φωνών ως μέσο δραματικής έντασης, ενσαρκώνουν ανθρώπους που δεν μας αφήνουν ασυγκίνητους, με τον Στάθη Σταμουλακάτο να ξεχωρίζει στον κομβικό ρόλο του Σοφοκλή και αποκορύφωμα τη συγκλονιστική δωρικότητα που επιδεικνύει στην πρώτη του είσοδο, όταν διεκδικεί το δικαίωμα να παρευρεθεί στην κηδεία της μητέρας του. Ακολουθούν χωρίς να υπολείπονται σημαντικά οι υπόλοιποι: Στέλιος Δημόπουλος (Δημήτρης), Θάνος Αλεξίου, απολαυστικός ως Μάκης, που αποφορτίζει με κωμικές πινελιές τη δραματική ένταση, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, με ωραίες εσωτερικές αποχρώσεις στο ρόλο του Στέλιου, και Βασιλική Διαλυνά (Μαρία).

Περισσότερες πληροφορίες

Κωλόκαιρος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Μια βροχερή ημέρα στο νυχτερινό κέντρο «Διυλιστήριο» στην Ελευσίνα, ο Σοφοκλής, πρώην ιδιοκτήτης του μαγαζιού, επιστρέφει μετά από πέντε χρόνια αδικαιολόγητης απουσίας και λίγες ώρες πριν από την κηδεία της μητέρας του, ντυμένος με γυναικεία ρούχα. Η απρόσμενη αυτή εμφάνιση προκαλεί αναστάτωση στους κοντινούς του ανθρώπους. Καλά κρυμμένα μυστικά από το παρελθόν αποκαλύπτονται και φανερώνουν τη σκληρή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι ήρωες του έργου, φέρνοντάς τους ενώπιον των ευθυνών και των φαντασμάτων τους. Ακροβατώντας ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα, αυτό το ρεαλιστικό έργο διερευνά τον κόσμο της νύχτας, έχοντας σασπένς, χιούμορ, άγριες συγκρούσεις και σκληρή γλώσσα.

«Τζένη Καρέζη»

Ακαδημίας 3

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber