Απλή μετάβαση

3

Οκτώ άνθρωποι στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ένας κοινός προορισμός, οκτώ διαφορετικές προσωπικές ιστορίες... Η «Απλή μετάβαση» βάζει το «ελληνικό μιούζικαλ» στο χάρτη του είδους και δεν τα καταφέρνει άσχημα.

Απλή μετάβαση Γιάννης Μπουρνιάς©

Οκτώ άνθρωποι στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ένας κοινός προορισμός, οκτώ διαφορετικές προσωπικές ιστορίες... Η «Απλή μετάβαση» βάζει το «ελληνικό μιούζικαλ» στο χάρτη του είδους και δεν τα καταφέρνει άσχημα.

Αν και η κρίση έχει εμπνεύσει ποικιλοτρόπως τους Έλληνες καλλιτέχνες, η παρουσία ενός πρωτότυπου μιούζικαλ ξεχωρίζει ανάμεσα στα πλέον αναπάντεχα δημιουργήματα. Δεδομένου ότι δεν παίζουμε το είδος στα δάχτυλα, το εγχείρημα του γνωστού μουσικού διδύμου είναι αξιέπαινο και, με την ευκαιρία, θα πρέπει να επαινεθεί και το Εθνικό Θέατρο που προσφέρει τις συνθήκες για να ευδοκιμήσουν τέτοιες δουλειές. Η «Απλή μετάβαση» έχει τη συνταγή «για να αρέσει»: έχει χιούμορ, έχει συγκίνηση (κυρίως αυτή), έχει «αλήθεια», καθώς αποτυπώνει την πίκρα του ματαιωμένου νέου ανθρώπου που αγαπάει μεν τη χώρα του, αλλά έχει απηυδήσει μαζί της. Η μουσική και τα τραγούδια δυναμιτίζουν τη σκηνή και αγγίζουν το συναίσθημα, η δραματουργική ιδέα να χτιστεί η υπόθεση πάνω σε διαφορετικές προσωπικές ιστορίες είναι εύστοχη και κάποιες σκηνές είναι αληθινά απολαυστικές χάρη στην περιπαικτική τους ματιά για το τι εστί «σύγχρονη Ελλάδα».

Απλή μετάβαση - εικόνα 1

Από την άλλη, το εγχείρημα δεν αποφεύγει τα ολισθήματα προς την κοινοτοπία, τόσο όσον αφορά την υπόθεση και την τελική της έκβαση όσο και τη σκηνική του μεταφορά, που δεν μπορεί να διεκδικήσει εύσημα ευρηματικότητας: οι χορογραφίες (Αμάλια Μπένετ) συχνά είναι αμήχανες, ενώ η σκηνοθεσία του Μίνωα Θεοχάρη περιορίζεται –κι εγκλωβίζει το όλο θέαμα– σε ένα συνεχές πηγαινέλα των κιβωτίων που χρησιμοποιούνται πολλαπλά ως βασικό σκηνικό αντικείμενο.

Η επίγευση, πάντως, είναι θετική και αυτό οφείλεται στο ερμηνευτικό ensemble, που δίνεται με θέρμη στο εγχείρημα. Οι Μαρία Διακοπαναγιώτου, Μαρίζα Ρίζου, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκος Λεκάκης, Χαρά Κεφαλά, Φοίβος Ριμένας και Νάνσυ Σιδέρη δίνουν σάρκα και οστά στους ήρωες, που θα μπορούσαν να είναι κάποιοι από εμάς.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ») Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, Ομόνοια, 2105288170. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Απλή μετάβαση

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 120 '

Κυριακή πρωί, άνοιξη, στον Διεθνή Αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος". Οκτώ πρόσωπα στην αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου, αποφασισμένα να εγκαταλείψουν την Ελλάδα για ένα αβέβαιο μέλλον στην Αγγλία, μοιράζονται τις ιστορίες, τους φόβους και την ανασφάλειά τους. Η πτήση καθυστερεί και όλοι τους έχουν αρκετό χρόνο για να γνωριστούν, να εξομολογηθούν τις σκέψεις τους, να αναπολήσουν, να επανεξετάσουν την απόφαση τους. Νέοι άνθρωποι, ανασφαλείς φιγούρες, φοβισμένοι και θυμωμένοι. Ψάχνουν μια νέα επαγγελματική ευκαιρία ή απλώς κυνηγούν την επιβίωση. Ο καθένας τους μια ξεχωριστή ιστορία. Κοινός παρονομαστής η ελπίδα ενός καλύτερου αύριο και η νοσταλγία του χαμένου ονείρου.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber