Μια ειδική έκδοση του Monocle αφιερωμένη στην Ελλάδα, σε συνεργασία του εμβληματικού περιοδικού με τον ΕΟΤ, εξασφάλισε το Υπουργείο Τουρισμού και η υπουργός κα Όλγα Κεφαλογιάννη, μετά από συνάντηση που είχε με τον chairman και editor in chief του περιοδικού Tyler Brule τον Μάρτιο 2024 στην Αθήνα.
Ακολούθησε η ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου, στο περιθώριο της World Travel Market 2024, στα κεντρικά γραφεία του διεθνούς φήμης media brand, στο κέντρο της πόλης, όπου η Υπουργός είχε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Αρχισυντάκτη του περιοδικού Andrew Tuck, την οποία παρακολούθησε πλήθος κόσμου.
Το Greece: The Monocle Handbook θα είναι ένας πολυτελής ταξιδιωτικός οδηγός 250 σελίδων, που θα αναδείξει τα πολλά πρόσωπα της χώρας ως προορισμός, αλλά και το πλούσιο γαστρονομικό υπόβαθρο της Ελλάδας, τις ξεχωριστές προτάσεις φιλοξενίας και το μεγάλο εύρος εμπειριών που μπορεί να προσφέρει, προτείνοντας εστιατόρια, ξενοδοχεία και δραστηριότητες απ’ άκρη σ’ άκρη της χώρας. Η έκδοση αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2025 και να διατεθεί σε Ευρώπη, Ασία και Βόρεια Αμερική, ενώ θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά την ερχόμενη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου, σε ειδική εκδήλωση στην Αθήνα.
Το επιδραστικό περιοδικό Monocle ιδρύθηκε το 2006 στο Λονδίνο από τον ιδρυτή του Wallpaper*, Tyler Bryle, ως μηνιαία έκδοση ποικίλης διεθνούς ύλης με lifestyle αύρα και κύριο κοινό στόχευσης τους εκλεκτικιστές jet setters που δεν επηρεάζονται από μόδες και τάσεις, αλλά αντιθέτως απολαμβάνουν τη γοητεία και την κομψότητα του διαχρονικού. Σήμερα μετρά παρουσία σε περισσότερες από 80 χώρες συμπεριλαμβανομένων κυρίαρχων αγορών όπως οι Η.Π.Α, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Γερμανία και η Ιταλία, διαθέτει ισχυρή απήχηση και δίκτυο διανομής, ενώ το website του προσφέρει μόνο συνδρομητική πρόσβαση σε αρχειακό υλικό από το έντυπο περιοδικό, ως ελάχιστη ένδειξη της βαθιάς πεποίθησης του Monocle για την αξία του χειροπιαστού έναντι του ψηφιακού, και του συλλεκτικού έναντι του φευγαλέου. Παράλληλα, διαθέτει φυσικά καταστήματα σε Χονγκ Κονγκ, Τορόντο, Τόκιο, Σιγκαπούρη, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες και Νότιο Τιρόλο, στα οποία διαθέτει σοφιστικέ αξεσουάρ και ήδη ρουχισμού για upscale ταξιδιώτες, παράλληλα με τις ειδικές εκδόσεις και τους ταξιδιωτικούς του οδηγούς: ως ώρας έχουν εκδοθεί Monocle Handbooks μόνο για τη Γαλλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία, γεγονός που τοποθετεί την Ελλάδα σε ένα πολύ επιλεγμένο γκρουπ προορισμών.
"Η συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ με τον όμιλο Monocle στοχεύει στην ανάδειξη των μοναδικών ποιοτικών χαρακτηριστικών του ελληνικού τουρισμού", δήλωσε σχετικά η υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στο αθηνόραμα, για να προσθέσει ότι "ο όμιλος Monocle με την ξεχωριστή αισθητική, τη σύγχρονη αντίληψη και την πρωτοποριακή θεματολογία, απευθύνεται σε opinion leaders και σε ταξιδιώτες υψηλών απαιτήσεων".
Εξάλλου, όπως επιβεβαίωσαν και κύκλοι του ΕΟΤ με τους οποίους το "α" επικοινώνησε σχετικά, η ποιότητα και όχι η ποσότητα του κοινού του Monocle ήταν το κεντρικό δέλεαρ για την επερχόμενη έκδοση, αφού όπως υπογραμμίζουν άνθρωποι του οργανισμού με κομβικό ρόλο στη συμφωνία, το "Greece: The Monocle Handbook" μπορεί να μην έχει τεράστια κυκλοφορία (θα εκδοθεί σε κάτι περισσότερο από 20.000 αντίτυπα), θα απευθυνθεί όμως σε ένα πολύ επιδραστικό κοινό. Προς ενίσχυση, δε, της επίδρασης που θα έχει η έκδοση αυτή, η Ελλάδα θα αποτελέσει το επίκεντρο σειράς εκδηλώσεων του Monocle στις χώρες όπου δραστηριοποιείται το brand.