Pomona

4

Σε μία από τις πλέον εκκεντρικές και αισθητικά ενδιαφέρουσες παραστάσεις της σεζόν, το βρετανικό σινεμά, οι τηλεοπτικές σειρές μυστηρίου, τα παιχνίδια ρόλων και η λογοτεχνία του φανταστικού επιστρατεύονται για να καταδείξουν τη δυστοπία της σύγχρονης πραγματικότητας.

Pomona Πάτροκλος Σκαφίδας©

Χαρακτηριστικό δείγμα της βρετανικής δραματουργίας που δεν παύει να ακμάζει, καθώς η στήριξη στους συγγραφείς και η ανάπτυξη της δραματουργικής παραγωγής αποτελούν σταθερούς στόχους της πολιτιστικής πολιτικής της Βρετανίας, είναι η "Pomona". Ο Άλιστερ ΜακΝτάουαλ έγραψε μια ιστορία που μιλάει για το "κακό" και τη δυστοπία της πραγματικότητας, για θέματα δηλαδή με τα οποία έχουν ασχοληθεί δεκάδες έργα˙ την τοποθέτησε όμως σε μια ιδιαίτερη σκηνική συνθήκη, κάνοντας τη διαφορά. Ήταν είκοσι εφτά χρονών το 2014, όταν την έγραψε ˙ έτσι, εμπνεύστηκε από την ποπ κουλτούρα της γενιάς του και παρέδωσε ένα φρέσκο κείμενο, που ξαφνιάζει ευχάριστα.

Pomona
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Δανειζόμενος στοιχεία από το βρετανικό σινεμά των 90s-00s, τις τηλεοπτικές σειρές μυστηρίου, από τα παιχνίδια ρόλων (RPG) και τη λογοτεχνία του φανταστικού, έστησε ένα δυστοπικό παραμύθι, που διαδραματίζεται σε μια no man’s land, σε μια εγκαταλελειμμένη περιοχή του Μάντσεστερ, όπου καταφεύγει μια γυναίκα για να βρει την αδερφή της. Στην ιστορία εμπλέκεται μια ομάδα προσώπων σε μια λούπα γεγονότων που αφορούν παράνομες δοσοληψίες, εξαφανίσεις προσώπων, εμπόριο βρεφών· όλα τοποθετημένα σε μια συνθήκη παιχνιδιού, όπου οι συμμετέχοντες ερμηνεύουν συγκεκριμένους ρόλους, υπακούοντας στις οδηγίες που εκφέρει κάθε φορά ο συντονιστής της δράσης. Περίπου όπως συμβαίνει στο θέατρο, μας λέει ίσως ο συγγραφέας.

Pomona
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Αυτό το κλείσιμο του ματιού εκμεταλλεύεται ο Θωμάς Μοσχόπουλος και μας δείχνει πως ένα έργο που μοιάζει να επαφίεται σε μη θεατρικούς κώδικες είναι ένα συναρπαστικό σκηνικό δημιούργημα, το οποίο μεταφέρει επί σκηνής επιστρατεύοντας όλη τη δύναμη και τη γοητεία του χειροπιαστού που χαρακτηρίζει τη θεατρική τέχνη, καταφέρνοντας παράλληλα να αποτυπώσει πλήρως τα μη θεατρικά στοιχεία του έργου: την κινηματογραφική γλώσσα, την ψηφιακή τεχνολογία, τα στοιχεία της επιστημονικής φαντασίας, την αισθητική των videogames. Ακολουθώντας τη σπειροειδή εξέλιξη της ιστορίας, που κάθε τόσο διακόπτεται προκειμένου οι "παίκτες" να ρίξουν τα ζάρια που θα καθορίσουν τα επόμενα βήματά τους στο "παιχνίδι", ο Μοσχόπουλος όχι μόνο δεν χάνει το νήμα της, αλλά και την αποδίδει σε μια ολοκληρωμένη –από άποψη αισθητικής, ατμόσφαιρας και ερμηνειών– παράσταση, που συλλαμβάνει απόλυτα τόσο την "ψεύτικη" πλευρά της, δηλαδή τη συνθήκη του παιχνιδιού, όσο και την αλήθεια που αναδύεται μέσα απ’ αυτό.

Pomona
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Είμαστε όλοι βουτηγμένοι στα σκατά", μοιάζει να λέει (κατ’ αντιστοιχία με τη "θέση" του συγγραφέα στην ατάκα-κλειδί: "δεν υπάρχουν καλοί άνθρωποι. Υπάρχουν απλώς αυτοί που έχουν συνείδηση ότι προκαλούν πόνο κι αυτοί που δεν έχουν"), τοποθετώντας την ιστορία σε ένα σκηνικό γεμάτο λεκάνες τουαλέτας, ενώ κοστούμια, προβολές (Βασίλης Παπατσαρούχας) και φωτισμοί (Νίκος Βλασόπουλος) αποτυπώνουν εύστοχα τη σκοτεινή, underground συνθήκη της "Pomona" και των ανθρώπων της, τους οποίους ερμηνεύουν εξαιρετικά οι Γιώργος Παπαπαύλου, Άλκης Μπακογιάννης, Φώτης Στρατηγός, Σίμος Κακάλας, Άννα Μάσχα, Ειρήνη Μακρή και Στεφανία Ζώρα.

Περισσότερες πληροφορίες

Pomona

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Η συνεργασία του Θ. Μοσχόπουλου με τον Ισλανδό conceptual artist που αποκρύπτει την ταυτότητά του, στο σουρεαλιστικό θρίλερ με κωμικά στοιχεία όπου όλα τα δεινά των προσώπων αποδίδονται σε ένα «υπέρτατο κακό».

Πόρτα

Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.