Η σπουδαία ηθοποιός του θεάτρου μας, η Κατερίνα Διδασκάλου δίνει ένα μεγάλο μάθημα της υποκριτικής τέχνης. Ένα ρεσιτάλ ερμηνείας. Ερμηνεία τέλεια, συνταρακτικά δραματική, η οποία ανέδειξε το κείμενο του Αντώνη Τσιπιανίτη, με τίτλο “Η πόρνη από πάνω”. Πριν από 12 χρόνια συνάντησε στη θεατρική σκηνή την Ερατώ, η Κατερίνα Διδασκάλου και η ένωση τους ήταν απόλυτη. Φέτος, για 13η χρονιά, την ξανά συναντά στη σκηνή του θεάτρου Νέος Ακάδημος κι εμείς θα την απολαύσουμε σε μια ερμηνευτική σχοινοβασία που ισορροπήσει ανάμεσα στην κόλαση της μνήμης της, στην ενοχική εξάρτησή της και στον πόθο για μια όμορφη ζωή.
Η ηρωίδα του έργου είναι η Ερατώ, μια γυναίκα που με υπομονή και στωικότητα ζει στο περιθώριο, μέχρι την ημέρα που στο από πάνω διαμέρισμα μετακομίζει μια πόρνη! Η “νοικοκυρά από κάτω” αρχίζει τότε να βλέπει τη ζωή της μέσα από άλλο πρίσμα, με τους αναστεναγμούς που ακούει καθημερινά από τον επάνω όροφο να κεντρίζουν αδυσώπητα σαν βουκέντρα τον εσωτερικό της κόσμο και να συνιστούν ουσιαστικά το πρελούδιο της γέννησης του νέου της Εγώ…
Μια ολόκληρη ζωή σε ενενήντα λεπτά πετυχαίνει να αναπαραστήσει η Κατερίνα Διδασκάλου καθώς ερμηνεύει με αξιοθαύμαστη αμεσότητα, λιτότητα και μέτρο τον καλογραμμένο μονόλογο της καταπιεσμένης χήρας νοικοκυράς, με την σκηνοθετική καθοδήγηση του Σταμάτη Πατρώνη. Τα κατηγορώ που απαγγέλει η Ερατώ γίνονται βέλη από την έμπειρη Κατερίνα Διαδασκάλου που στοχεύουν στην καρδιά και γεννούν ερωτήματα για τη ζωή και για τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία. Πικρόγλυκα, με αυτοσαρκαστικό χιούμορ, μελαγχολία, υποδόρια δραματικότητα, πλάθει την Ερατώ….
Εκτός όμως από την “Πόρνη από πάνω”, η Happy Productions παρουσιάζει έξι ακόμα νέες παραγωγές για τη σεζόν 2024-25 στο θέατρο Νέος Ακάδημος, το Άνεσις και το "Δημήτρης Χορν" που ετοιμάζονται να κάνουν πρεμιέρα ή έχουν ήδη ξεκινήσει να παίζονται μέσα στον Οκτώβριο.
Στον Νέο Ακάδημο ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στη θεατρική μεταφορά της οσκαρικής ταινίας «Η φάλαινα». Την συγκινητική ταινία με τον βραβευμένο με Όσκαρ Μπρένταν Φρέιζερ για το ρόλο του αυτοκαταστροφικού, παχύσαρκου Τσάρλι, μεταφέρει για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο ταλαντούχος ηθοποιός. Συμπρωταγωνιστούν οι Ευσταθία Tσαπαρέλη, Γιώργος Μπένος, Ασημένια Βουλιώτη και Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου, σε θεατρική απόδοση του Αντώνη Γαλέου.
Στην Πάνω Σκηνή του Άνεσις παίζεται το έργο "Anna-X" του Τζόζεφ Τσάρλτον, σε σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ με την Αναστασία Παντούση και τον Γιώργο Νούση. Πρόκειται για την απίστευτη κι όμως αληθινή ιστορία της Άννα Σορόκιν, δήθεν κληρονόμου και απατεώνισσας που ξεγέλασε την ελίτ της Νέας Υόρκης. Η παράσταση, παρουσιάζεται σε αποκλειστικότητα στην αθηναϊκή σκηνή μετά τη σαρωτική επιτυχία της στο λονδρέζικο Γουέστ Εντ.
Στην ίδια σκηνή του Άνεσις θα μας ταξιδέψει, σε κείμενο της Τζούλιας Διαμαντοπούλου και σκηνοθεσία του Δημήτρη Αγιοπετρίτη Μπογδάνου, η αληθινή συγκινητική ιστορία του «Ανθρώπου Ελέφαντα», ενός φρικτά παραμορφωμένου άνδρα, που έγινε γνωστή από την πολυβραβευμένη κινηματογραφική ταινία του Ντέιβιντ Λιντς και δεν έχει σταματήσει να εμπνέει το κοινό από την πρώτη της καταγραφή το 1920. Στην παράσταση “’Ο Άνθρωπος ελέφαντας’, έτσι τον είπαν” πρωταγωνιστούν οι Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιώργος Στάμος, Άλκης Μπακογιάννης, Δημοσθένης Φίλιππας (από 20/11).
Στην Κάτω Σκηνή του θεάτρου η Λένα Κιτσοπούλου σκηνοθετεί, με εξαιρετική διανομή -Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστος Σαπουντζής, Χρήστος Μαλάκης, Μαρία Μοσχούρη- το ολοκαίνουργιo έργο της με τίτλο «Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ» (από 2/11). Η ίδια η Λένα μάς δίνει μια πρώτη γεύση από την παράσταση, η οποία αποτελείται από τρία επιμέρους έργα (“Ο Χορός του Θανάτου” - “Οι Δανειστές” - “Η Πιο Δυνατή”): «Τέσσερις ηθοποιοί με ένα μόνο μηνιάτικο θα ερμηνεύουν και θα κοπανιούνται όλη νύχτα μέσα σε τρία έργα εξίσου κουραστικά και τα τρία, εξίσου ανεπίκαιρα και τα τρία, ενώ οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την λεωφόρο Κηφισιάς, αφού σίγουρα θα μπαινοβγαίνουν, γιατί ποιος αντέχει να βλέπει τρία έργα το ένα μετά το άλλο;».
Ο "Μάρτυρας κατηγορίας" της Αγκάθα Κρίστι παίζεται φέτος στο θέατρο "Δημήτρης Χορν", μετά από μία πολύ επιτυχημένη σεζόν με 185 sold out παραστάσεις. Το διάσημο δικαστικό θρίλερ της μετρ του αστυνομικού μυστηρίου σκηνοθετεί ο Νικορέστης Χανιωτάκης με έναν πολυμελή θίασο αγαπημένων ηθοποιών. Ένας από αυτούς είναι και ο σκηνοθέτης της παράστασης Νικορέστης Χανιωτάκης που μαζί με τους Όμηρο Πουλάκη και Κώστα Κόκλα συναντούν τους Ευγενία Δημητροπούλου, Γιάννη Δρακόπουλο, Μελίνα Βαμβακά, Χάρη Γρηγορόπουλο, Θανάση Κουρλαμπά και Νίκη Παλληκαράκη, για να ζωντανέψουν τη θεατρική εκδοχή μίας από τις εκατό καλύτερες νουβέλες όλων των εποχών, σύμφωνα με την βρετανική Crime Writers' Association.
Παράλληλα, παρουσιάζεται για τρίτη σεζόν το «Εφύτευσεν ο Θεός Παράδεισον» των C for Circus στην Κάτω Σκηνή του Άνεσις. Ένα έργο γροθιά στο στομάχι, που έχει μετρήσει διαρκή sold out και πολλά βραβεία, σε κείμενο και σκηνοθεσία της Βαλέριας Δημητριάδου, εμπνευσμένο από πραγματικές ιστορίες θυμάτων, που πραγματεύεται ένα τραγικά επίκαιρο θέμα, μία από τις ισχυρότερες μορφές έμφυλης βίας, το sex trafficking.
Προπώληση εισιτηρίων από το more.com: “Μάρτυρας κατηγορίας”, “Η φάλαινα”, “Anna-X”, “’Ο Άνθρωπος ελέφαντας’, έτσι τον είπαν”, “Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ”, “Και εφύτευσεν ο Θεός Παράδεισον”, “Η πόρνη από πάνω”.
TIPS
Η Κατερίνα Διδασκάλου ερωτεύτηκε την ηρωίδα του Αντώνη Τσιπιανίτη με την πρώτη ανάγνωση, την κατάλαβε από τις διηγήσεις γυναικών στις οποίες είχε κάνει σεμινάριο υποκριτικής λίγους μήνες πριν την πρεμιέρα και το μήνυμα που θέλει να περάσει είναι ένα: Να πάψουμε να φοβόμαστε γιατί ο φόβος είναι αυτός που μας κρατάει δέσμιους . ‘Οπως ακριβώς κάνει και η ηρωίδα .
Ο Αντώνης Τσιπιανίτης είναι ένας από τους πιο σπουδαίους σύγχρονους Έλληνες συγγραφείς. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, με καταγωγή από την Αίγυπτο και σπούδασε φιλολογία. Έχει γράψει αρκετά θεατρικά έργα τα οποία έχουν κερδίσει την εκτίμηση του κοινού και έχουν αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές από κριτικούς της Τέχνης για την ρέουσα γραφή του.
Η εταιρία Happy Productions ποντάρει στις ποιοτικές παραγωγές και συνεργάζεται με καλλιτέχνες της πρώτης γραμμής. Η συνεργασία με την Κατερίνα Διδασκάλου, σ’ αυτό το έργο-σταθμός, επιβεβαιώνει την αξία της νεοελληνικής δραματουργίας.