Επιστρέφει από τις 17 Οκτωβρίου στο θέατρο Κιβωτός η sold out παράσταση της σημαντικής νουβέλας του Ρώσου συγγραφέα Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ
Από τις παραστάσεις που ξεχώρισαν όσο λίγες την περσινή σεζόν είναι η «Καρδιά του σκύλου», που σκηνοθέτησε η Έφη Μπίρμπα, με τον Άρη Σερβετάλη στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά και αναγνωρίσιμα έργα του Ρώσου συγγραφέα Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, που γράφτηκε το 1925, αλλά λογοκρίθηκε στη Σοβιετική Ένωση και δεν δημοσιεύτηκε μέχρι το 1987, και αποτελεί μια καυστική σάτιρα της σοβιετικής κοινωνίας, αλλά κυρίως μια βαθιά διερεύνηση της ανθρώπινης φύσης, ένα ευφυές μείγμα σατιρικής και φιλοσοφικής λογοτεχνίας που ακροβατεί στα όρια της επιστημονικής φαντασίας και του ρεαλισμού.
Η συναρπαστική ιστορία αφορά σε ένα επιστημονικό πείραμα, που έχει ως στόχο να μεταμορφώσει έναν αδέσποτο σκύλο σε άνθρωπο. Αυτή την τολμηρή διαδικασία, κατά την οποία η υπόφυση και οι όρχεις ενός άνδρα μεταμοσχεύονται σε έναν σκύλο με το όνομα Σάρικ, την επιχειρεί ο Καθηγητής Πρεομπραζένσκι - όμως το πείραμα δεν έχει την αναμενόμενη έκβαση, καθώς ο Σάρικ γίνεται μεν άνθρωπος, όμως αποδεικνύεται ένας απροσάρμοστος αγροίκος που δεν μπορεί να υπακούσει σε κανόνες και αποδεκτές συμπεριφορές. Πολλά ερωτήματα ηθικής φύσης, σχετικά με τα όρια της επιστήμης, με τη χειραγώγηση του ατόμου και με την κατάχρηση της εξουσίας εγείρει η "Καρδιά του σκύλου", που, αν και μετράει σχεδόν εκατό χρόνια ζωής, παραμένει ολοζώντανη και ακμαία μέχρι σήμερα.
Η παράσταση που σκηνοθέτησε η Έφη Μπίρμπα αποτέλεσε ένα εικαστικό και καλλιτεχνικό αριστούργημα, που διατήτησε την ουσία και τη σημασία του κειμένου αλλά και προσέφερε θέατρο υψηλής αισθητικής και υπέροχων ερμηνειών στους θεατές, που την καταχειροκρότησαν την περσινή σεζόν. Η παράσταση που θα επιστρέψει στο θέατρο Κιβωτός έχει τη μουσικότητα και τη σωματικότητα μιας χορογραφίας, ενώ παράλληλα αναδεικνύει το πολιτικό μήνυμα του έργου φέρνοντάς το στο σήμερα, χωρίς να παραλείπει τα υπαρξιακά και ηθικά του ερωτήματα.
Σήμα κατατεθέν της παράστασης είναι η σωματικότητα, και σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειωθεί η εξαιρετική ερμηνεία του Άρη Σερβετάλη, στο ρόλο του Σάρικ. Ο ηθοποιός βρέθηκε σε κορυφαία στιγμή αποδίδοντας με κάθε ίνα του σώματός του την αλλαγή του Σάρικ από ένα δαρμένο σκυλί σε έναν άξεστο τραμπούκο. Δίπλα του ο Αντώνης Μυριαγκός ερμήνευσε με στιβαρότητα τον ακλόνητο Καθηγητή, ενώ οι υπόλοιποι ηθοποιοί του θιάσου, Ηλέκτρα Νικολούζου, Μιχάλης Θεοφάνους, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Αλεξάνδρα Καζάζου και Σπύρος Δέτσικας, ελίχθηκαν με πραγματική δεξιοτεχνία στους πολλαπλους ρόλους τους.
προπώληση εισιτηρίων more.com
TIPS
Στην εντυπωσιακή παραγωγή, η μουσική σύνθεση & η επιμέλεια ήχου είναι του Vangelino Currentzis, ο σχεδιασμός φωτισμού του Σάκη Μπιρμπίλη, ο σχεδιασμός κοστουμιών της Έφης Μπίρμπα και της Βασιλείας Ροζάνα, η επιμέλεια κίνησης του Μιχάλη Θεοφάνους, η κινηματογράφηση, video projection και VFX του Γρηγόρη Πανόπουλου, τα special effects (SFX) του Αλέξανδρου Λόγγου και οι ειδικές κατασκευές του Λευτέρη Γκόντα.
«Το έργο μιλάει γενικότερα για τις απόπειρες της χειραγώγησης των ανθρώπων, ώστε να γίνουν μια αγέλη, για την προσπάθεια να δημιουργηθούν άνθρωποι πειθήνιοι, που δεν θα αντιδρούν στα πράγματα. Και το πολύ ενδιαφέρον είναι πως και ο Σκύλος, όταν εξανθρωπίζεται, γίνεται ίδιος με τους οδοκαθαριστές, που κατηγορούσε ότι χτυπούν τα αδέσποτα σκυλιά. Το βρίσκω πολύ ωραίο σχόλιο, γιατί είναι σαν να μας λέει ο Μπουλγκάκοφ ωραίες οι θεωρίες, αλλά όταν βρεθούμε σε θέση ισχύος αρχίζουμε να ξεχνάμε. Η θέση, η εξουσία αλλοιώνει τη στάση μας και θέλει πολύ μεγάλη αντίσταση για να θυμάσαι τι έχεις ζήσει, ποιος είσαι», δήλωσε ο Άρης Σερβετάλης στο «α» για το έργο.
Ο Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ (1891-1940) ήταν από τους σημαντικότερους σατιρικούς συγγραφείς της ρωσικής λογοτεχνίας. Στα έργα του αποτύπωνε σκηνές από τη νεοσυσταθείσα Σοβιετική Ένωση και διατύπωνε κριτική μέσω του φανταστικού και του παραλόγου στοιχείου. Τα πιο γνωστά έργα του είναι «Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα», «Καρδιά του σκύλου», «Μολιέρος», ενώ πολλά από τα έργα του, θεατρικά και μη, λογοκρίθηκαν για χρόνια και δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά μετά τον θάνατο του.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Κιβωτός
Πειραιώς 115
2103427426