"Βάτραχοι": Το έργο του Αριστοφάνη μέσα σε ένα ζωντανό escape room

"Βάτραχοι": Το έργο του Αριστοφάνη μέσα σε ένα ζωντανό escape room

Η ομάδα «κι όμΩς κινείται» ανεβάζει μια πρωτότυπη παράσταση σε συνεργασία με τον ηθοποιό Γιάννο Περλέγκα.

Έχεις ξαναδεί θεατρική παράσταση μέσα σε escape room; Το νέο πρότζεκτ της ομάδας Ελλήνων ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται» προσφέρει στους θεατρόφιλους μια μοναδική εμπειρία, καθώς ανεβάζει ένα εμβληματικό θεατρικό του Αριστοφάνη με μια πρωτότυπη σκηνική σύνθεση.

Μετά τις «Βάκχες», το «κι όμΩς κινείται» συνεχίζει την ερευνητική του πορεία πάνω στο αρχαίο δράμα και τους τρόπους κατανόησης, προσέγγισης και παρουσίασής του, καλώντας μας να παρακολουθήσουμε τους «Βατράχους» του Αριστοφάνης ως ένα σύγχρονο αφηγηματικό οπτικοακουστικό ντελίριο, από 17 Μαΐου έως 2 Ιουνίου στο Θέατρο Ροές (Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 9 μ.μ.).

Το Μάρτιο του 406, φτάνει απ' τη Μακεδονία, το νέο του θανάτου του Ευριπίδη. Το τελευταίο έργο που γράφει είναι η ανολοκλήρωτη τραγωδία «Βάκχες», το οποίο φέτος, μέσω της πρώτης συνεργασίας του «κι όμΩς κινείται» με τον ηθοποιό Γιάννο Περλέγκα, παρουσιάζεται μέσα σε ένα ζωντανό escape room.

Τον Αύγουστο του 406, η ναυμαχία στις Αργινούσες είναι το κύκνειο άσμα της Αθήνας. Σε μια απελπισμένη σύγκρουση, όπου πολεμούν και οι δούλοι, οι Αθηναίοι νικούν, τελικά, τον πελοποννησιακό στόλο στα νερά της Μυτιλήνης. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς πεθαίνει ο Σοφοκλής. Τη χρονιά που αρχίζει με το θάνατο του Ευριπίδη, τελειώνει με το θάνατο του Σοφοκλή και περνά μέσα από τις Αργινούσες, ο Αριστοφάνης γράφει τους «Βατράχους». Ένα χρόνο μετά, το 404 π.Χ., ύστερα από ασφυκτική πολιορκία, η Αθήνα παραδίδεται στη Σπάρτη, σηματοδοτώντας το τέλος της αθηναϊκής δημοκρατίας.

Στους «Βατράχους», ο Αριστοφάνης ανακατασκευάζει κωμικά τον πανανθρώπινο φόβο και το δέος του σκοτεινού Κάτω Κόσμου, διηγούμενος ένα ταξίδι με καραβάκι, σε άγνωστα νερά, που όμως θυμίζουν την πραγματική καθημερινότητα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας, εμφανίζονται σχήματα και αντιθετικά δίπολα: Πρωτότυπο και αντίγραφο, ζωικό και ανθρώπινο, θεός και θνητός, αφέντης και δούλος, συνενοχή και σύγκρουση, αλληλεξάρτηση και αλληλοεξόντωση.

Κατά τη διάρκεια της παράστασης ακολουθούμε τον θεό Διόνυσο και τον δούλο του, Ξανθία, στο ταξίδι τους στον Κάτω Κόσμο, όπου πηγαίνουν για να φέρουν πίσω τον Ευριπίδη, τον μεγάλο ποιητή. Ο θεός Διόνυσος, μόνο ως μεταμφιεσμένος σε Ηρακλή, θα τολμήσει να εισέλθει στο σκοτεινό Άδη και ο Ξανθίας είναι ο πρώτος δούλος στην ιστορία που θα πάρει πρωταγωνιστικό ρόλο. Το διάσημο «βρεκεκέξ κοάξ κοάξ» δίνει τον ευτράπελο τόνο του στην κωμική περιδιάβαση των ηρώων, που όμως δεν είναι μια απλή εξωτική περιπλάνηση, αλλά η κωμική εκδοχή μιας κατάβασης στον Άδη. Ουσιαστικά, η κοπιώδης πορεία της μύησης.

Αντί του συνηθισμένου θεατρικού σκηνικού, η ομάδα βάζει το αρχετυπικό αυτό ντουέτο μέσα σε ένα σύγχρονο δωμάτιο απόδρασης, προκαλώντας το να βιώσει ένα ζωντανό παιχνίδι γρίφων, όπου οι παίκτες βρίσκονται κλειδωμένοι σε έναν ή και περισσότερους χώρους. Στόχος είναι η απόδραση μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και η ταυτόχρονη λύση μιας σειράς από γρίφους και αποστολές. Χορός, ακροβασία, λόγος και μουσική μπλέκονται σ ένα αφηγηματικό ντελίριο τυχαίων σφαλμάτων και μεγάλων φιλοδοξιών, ενώ οι πρωταγωνιστές προσπαθούν να προσαρμοστούν στο περιβάλλον τους.

Η δημιουργική ομάδα των "Βατράχων" αποτελείται από τους: Χριστίνα Σουγιουλτζή, Νώντα Δαμόπουλο, Γιάννο Περλέγκα, Κλέωνα Αντωνίου, Φίλιππο Βασιλείου, Μαρία Αθανασοπούλου, Φανή Μουζάκη, Αντιγόνη Λινάρδου, Ιλεάννα Παππά, Πάνο Σολδάτο.

TIPS

Το 2022, ο Γιάννος Περλέγκας άφησε για λίγο την υποκριτική και αφιερώθηκε στη σκηνοθεσία, ανεβάζοντας το κορυφαίο έργο «Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια" του Ιάκωβου Καμπανέλλη, στο Θέατρο Τέχνης.
Ο Σαίξπηρ είναι αναπόφευκτος για κάποιον που ασχολείται με τη θεατρική σκηνή. Το περασμένο έτος, η ομάδα "κι όμΩς κινείται" είχε εξερευνήσει τον συναρπαστικό κόσμο του Βρετανού συγγραφέα μέσα από την παράσταση "Όνειρο", εμπνευσμένη από το "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας".
Οι «Βάκχες» ήταν το πρώτο αρχαίο δράμα που ενέπνευσε τους καλλιτέχνες του "κι όμΩς κινείται". Η ομάδα δημιούργησε μια σύγχρονη περφόρμανς διονυσιακής τελετουργίας με αφετηρία το έργο του Ευριπίδη και τον "Σπαραγμό" της Μαργαρίτας Λυμπεράκη.