"Μαντάμ Μποβαρί", c’est Πέγκυ Τρικαλιώτη!

"Μαντάμ Μποβαρί", c’est Πέγκυ Τρικαλιώτη!

Η ικανότατη ερμηνεύτρια ενσαρκώνει αριστοτεχνικά στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη την ηρωίδα του Γκιστάβ Φλομπέρ που τόλμησε να πάει κόντρα στη μικροαστική, πατριαρχική κοινωνία της εποχής της για να κυνηγήσει τις επιθυμίες της.

“Madame Bovary, c’est moi!”, δηλαδή “Η Μαντάμ Μποβαρί είμαι εγώ!” φημολογείται ότι είπε κάποτε ο Γάλλος συγγραφέας Γκιστάβ Φλομπέρ για την ηρωίδα του ομώνυμου βιβλίου του. Τέτοιο ήταν το πάθος του λογοτέχνη για την ηρωίδα που δημιούργησε, την νεαρή Έμμα, που ονειρευόταν να ξεφύγει από την πλήξη της επαρχίας από όπου καταγόταν. Σε Έμμα, λοιπόν, βλέπουμε να μεταμορφώνεται στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη η ικανότατη Πέγκυ Τρικαλιώτη, η οποία πρωταγωνιστεί στη “Μαντάμ Μποβαρί” όπως διασκευάστηκε από την Έλσα Ανδριανού, σε σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ. Δίπλα της στο σανίδι τους υπόλοιπους ήρωες ενσαρκώνουν οι Κώστας Βασαρδάνης, Ανδρέας Νάτσιος, Πάρης Θωμόπουλος και ο Γιάννης Εγγλέζος.

Αν κοιτάξουμε προσεκτικά μέσα στην ψυχή της Έμμα, θα καταλάβουμε γιατί αγαπούσε τόσο τα ρομαντικά μυθιστορήματα. Οι φοβερές συγκινήσεις και οι μεγάλοι έρωτες που ζωντάνευαν στις σελίδες τους ήταν ο μόνος της τρόπος να αντεπεξέρχεται στην ακατανίκητη μιζέρια της επαρχιακής ζωής. Τέτοια συναισθήματα μάλλον ήλπιζε να βρει και στο γάμο της με τον Σαρλ Μποβαρί, έναν ήπιων τόνων γιατρό, ο οποίος την αγαπούσε πραγματικά. Η ιδανική εικόνα, όμως, που είχε πλάσει η Έμμα για αυτό τον γάμο αποδείχτηκε σύντομα ότι θα παρέμενε μόνο αυτό: ιδανική. Έτσι, η ηρωίδα, παγιδευμένη σε έναν μικροαστικό κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες αλλά, ταυτόχρονα, αρνούμενη να υποταχθεί σε αυτόν, συνεχίζει να κυνηγά τις χίμαιρές της. Αναζητά το πάθος, την ηδονή, την υπέρβαση, με μια ένταση που γίνεται εμμονή για να καταλήξει σε ολέθρια λάθη και τραγικές συνέπειες.

Η Μαντάμ Μποβαρί είναι μία γυναίκα που αναζητά τη θέση της στον κόσμο. Αυτό είναι που καταργεί τη χρονική της απόσταση από εμάς και τη φέρνει στο σήμερα. Ο Φλομπέρ έγραψε ένα έργο που αποκάλυψε τον ασφυκτικό για τις γυναίκες τρόπο με τον οποίο ήταν δομημένη η μπουρζουαζία της εποχής του. Κάποιες φορές με χιούμορ κι άλλες με τραγικότητα, ο Γάλλος συγγραφέας έδωσε ένα διαχρονικό ψυχογράφημα του ανθρώπου που προσπαθεί να ζήσει τη δική του αλήθεια -κι ας «καεί» από τις επιθυμίες του.

Τα σκηνικά της παράστασης είναι της Νατάσσας Παπαστεργίου, τα κοστούμια εποχής της Βασιλικής Σύρμα, η πρωτότυπη μουσική της Ειρήνης Σκυλακάκη και οι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα.

Προλάβετε ένα εισιτήριο με ένα κλικ εδώ. 

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Φωτογραφίες: © Γιώργος Καλφαμανώλης

TIPS

*Η “Μαντάμ Μποβαρί” θεωρείται ένα από τα πρώτα σαφή δείγματα του ρεύματος του ρεαλισμού στη λογοτεχνία, το οποίο προέκυψε ως “αντίδραση” στον ρομαντισμό.
*Το έργο, στην εποχή του, τον 19ο αιώνα, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, με τον Φλομπέρ να κατηγορείται για προσβολή της θρησκείας και των δημοσίων ηθών. Τελικά, ο συγγραφέας αθωώθηκε.
*Το βιβλίο είναι πιθανότατα εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία του Ευγένιου Ντελαμάρ, που ήταν μαθητής του πατέρα του Φλομπέρ, και της δεύτερης γυναίκας του.