"Γέρμα": Η Μαρία Κίτσου πρωταγωνιστεί στη σύγχρονη εκδοχή της τραγωδίας του Λόρκα

"Γέρμα": Η Μαρία Κίτσου πρωταγωνιστεί στη σύγχρονη εκδοχή της τραγωδίας του Λόρκα

Η στιβαρή ερμηνεύτρια των τραγικών ηρωίδων λαμβάνει τον κεντρικό ρόλο στη διασκευή του Σάιμον Στόουν, που κάνει πρεμιέρα στις 27/10 στο θέατρο Πόρτα σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.

Έχουν περάσει ενενήντα σχεδόν χρόνια από τότε που ο Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, που μας χάρισε σπουδαία έργα, όπως ο «Ματωμένος γάμος», το «Σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα» και η συλλογή «Τσιγγάνικο τραγουδιστάρι», έγραψε και παρουσίασε μία τραγωδία με θέμα την ατεκνία. Το έργο αυτό δεν είναι άλλο από τη «Γέρμα», που στη γλώσσα του Ισπανού ποιητή και δραματουργού σημαίνει «άγονη», ή, πολύ σκληρότερα, «στέρφα». Το έργο αυτό συμπληρώνει τη λεγόμενη «τριλογία της υπαίθρου» του Λόρκα (μαζί με τα δύο παραπάνω θεατρικά δημιουργήματα), ενώ για τον Σάιμον Στόουν αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία στήνει τη δική του σύγχρονη εκδοχή.

Ο Αυστραλός σκηνοθέτης παρουσίασε τη δική του «Γέρμα» για πρώτη φορά στο Λονδίνο, στο γνωστό για τις επανεκτελέσεις των κλασικών Young Vic. Μετά την εκεί μεγάλη του επιτυχία, έφτασε η ώρα και για το ελληνικό κοινό να απολαύσει τη «νέα Γέρμα», με τη σκηνοθετική υπογραφή του μεγάλου Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο θέατρο Πόρτα (από 27/10). Ο πολύπειρος σκηνοθέτης (που πρόσφατα μας χάρισε την πολύ ενδιαφέρουσα «Μια άλλη Θήβα») καθοδηγεί με μαεστρία στη σκηνή έναν θίασο που αποτελείται από τους Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Ασπασία Κράλλη, Μαριάννα Μαριγώνη, Τατιάνα Πίττα και Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη. Τον ρόλο της κεντρικής ηρωίδας κατέχει η Μαρία Κίτσου, «μία από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της» σύμφωνα με τον σκηνοθέτη και πρώην δάσκαλό της στο Εθνικό Θέατρο -που από τότε την είχε ξεχωρίσει.

Η Μαρία Κίτσου, η οποία ενσαρκώνει μοναδικά σκοτεινές ηρωίδες, υποδύεται τη σύγχρονη «Γέρμα», μία επιτυχημένη blogger και δημοσιογράφο. Μαζί με τον επίσης επιτυχημένο επιχειρηματία άντρα της προσπαθούν έντονα να αποκτήσουν ένα παιδί. Η προσπάθειά τους, όμως, ακόμα και δοκιμάζοντας την εξωσωματική γονιμοποίηση (μία προσθήκη του Στόουν που φέρνει το έργο στη σημερινή πραγματικότητα) δε στέφεται με επιτυχία. Το γεγονός αυτό καταρρακώνει την ηρωίδα της Μαρίας Κίτσου, η οποία εσωτερικεύει αυτή τη τη δεινή κατάσταση σε βαθμό που καταστρέφει τη ψυχική της υγεία και τελικά τη ζωή της.

Τα σκηνικά που αντικατοπτρίζουν την αίσθηση του κενού που βασανίζει την ηρωίδα έχει επιμεληθεί η Ευαγγελία Θεριανού, ενώ τα σύγχρονης αισθητικής κοστούμια είναι της Κλαιρ Μπρέισγουελ. Η μουσική που επενδύει το έργο είναι του γνωστού για τις μελωδίες του στο θέατρο Σταύρου Γασπαράτου και οι φωτισμοί σχεδιάστηκαν από τη Χριστίνα Θανάσουλα.

Φωτογραφίες: © Πάτροκλος Σκαφίδας

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com με ένα κλικ εδώ.

TIPS

*Με τον όρο «τριλογία της υπαίθρου» συνοψίζουμε τα τρία θεατρικά έργα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα που αντικατοπτρίζουν την καταπίεση και τον αγώνα για αυτοδιάθεση των γυναικών στις ισπανικές αγροτικές κοινωνίες του προηγούμενου αιώνα.
*Αν και έχουν συμβεί δραστικές αλλαγές στο έργο (το σύγχρονο πλαίσιο, η απουσία της χριστιανικής διάστασης του προβλήματος της ηρωίδας, κάποιες προσθήκες σε κομβικά στοιχεία της πλοκής κ.ά.), αυτό που παραμένει ίδιο είναι ο ποιητικός ρεαλισμός που χαρακτηρίζει το έργο του Λόρκα και του Στόουν.
*Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος δήλωσε στο “α” με αφορμή τη “Γέρμα”: “Στο θέατρο χρειάζεται μια κοινή αντιμετώπιση και αγάπη για τα πράγματα, ώστε να γίνονται όλα χωρίς ανταγωνισμό. Δεν γίνεται να παριστάνουμε τα ιερά τέρατα”.